• Anonym (Undrande...)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
  • Kalibersnus
    Påven Johanna skrev 2016-05-16 11:20:46 följande:

Hallen? Den ska ju hänga utanpå huset så att förbipasserande förstår att de är välkomna in (om det inte vore för de olyckliga efternamnen då). 

Eller är VÄGGEN felstavat? Menar hon kanske skylten vid VÄGEN? O.o
  • Påven Johanna
    Gabriella 009 skrev 2016-05-16 11:22:16 följande:

Vad underbart att inte ha större bekymmer, sjukdom, inga pengar, mm. mm.

Men ändå - sätt dig in i känslan av att få husfasaden kontaminerad av bonusbarnens efternamn som de delar med deras mamma. Sug på det en stund så kommer säkert den rätta avskyn att rinna till. 
  • Påven Johanna
    Kalibersnus skrev 2016-05-16 11:23:03 följande:
    Eller är VÄGGEN felstavat? Menar hon kanske skylten vid VÄGEN? O.o

Vi får avvakta ett klargörande från ts sida.
  • trash panda
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-16 11:00:49 följande:
    Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?
    Vi hade tre efternamn på dörren på nån sån där skylt när jag växte upp: min mammas, mina halvsyskon (de hade samma namn som sin far) och mitt (jag hade samma som min far). Det gick alldeles utmärkt. Förstår faktiskt inte problemet?
  • BioBonus

Det är ju inte mammans namn utan barnens. Det måste man väl ändå kunna skilja på och sätta sig över? Mina barn har sin pappas efternamn, inte går jag omkring och tänker på honom när jag ser vår brevlåda eller kuvert adresserat till ungarna - det är ju deras namn...

Eller ta förnamnen. Antar att ingen av dem heter något som kan härledas till mamman? 

• lövet2

Vi satte upp en skylt där det stod "Välkommen till X och Y och barnen" med bara våra förnamn då alltså.

• Anonym (!)

Barnens efternamn är ju deras o dom bor ju där , fånigt att inte vilja ha barnens efternamn bara för att deras mamma har samma

• Anonym (Styvis)

Nä, självklart ska inte momsungarnas namn stå på väggen. De bor ju bara där halva tiden så man kan ju nästan säga att de inte bor där alls. Låt de dela rum och åk på semester utan dem också! Ha en trevlig sommar!

• Anonym (Moms?)
    Anonym (Styvis) skrev 2016-05-16 13:11:15 följande:

Nä, självklart ska inte momsungarnas namn stå på väggen. De bor ju bara där halva tiden så man kan ju nästan säga att de inte bor där alls. Låt de dela rum och åk på semester utan dem också! Ha en trevlig sommar!

Haha, moms? Var det en felstavning eller vad menar du med moms? Låter kul!
  • FrökenCarlsson

Men på riktigt, är detta ett problem? Skriv bara förnamnen!
    I vår familj heter pappa o det gemensamma barnet ett efternamn, jag o bonus (o bonus mamma då) råkar heta samma efternamn o mitt barn sedan tidigare heter ett annat!

Det har gått bra för oss ändå! ;)

Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?