• Anonym (Undrande...)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
  • EnAnonumius
    Ess skrev 2016-05-17 15:29:18 följande:
    Då fanns det ju en förklaring, även om det säkert tog ett tag att hitta felet. 
    Men vår dotter var född på denna adressen och har aldrig blivit flyttad eller något, utan rätt som det var så påstod dom att det inte fanns någon med det namnet här.
    WTF????? Förvånad
    Alltså den situationen låter ju som en surrealistisk bisarr svart komedi på lågnivå.

Hur lyckas man att tappa bort en person på det sättet? Måste ju vara någon stor klåpare bakom någon datorskärm på posten.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ess
    EnAnonumius skrev 2016-05-17 15:44:46 följande:
    WTF????? Förvånad
    Alltså den situationen låter ju som en surrealistisk bisarr svart komedi på lågnivå.

Hur lyckas man att tappa bort en person på det sättet? Måste ju vara någon stor klåpare bakom någon datorskärm på posten.
    Maken har jobbat som it support och konstaterat att det finns många som inte ens borde få se en dator, och än mindre röra den.
  • FuckGoggleAskMe

Apropå detta med namn på brevlådan - vet inte hur det funkar i Sverige, men där vi bor delar dom ut post enbart efter adressen på brev etc. Jag har bott på ställen där jag fått post till minst 3 olika personer som verkar ha bott på den adressen tidigare. Vi har förresten inga namn på brevlåda, dörr eller någon annanstans utanför huset, det är vanligast här.

• EnAnonumius
    Ess skrev 2016-05-17 17:45:47 följande:
    Maken har jobbat som it support och konstaterat att det finns många som inte ens borde få se en dator, och än mindre röra den.
    Är det din make, en av dem,  som lägger in de roliga (men sanna) episoderna på olika siter som berättar om "verkliga händelser som it supporters" råkar ut för?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ess
    EnAnonumius skrev 2016-05-17 19:12:13 följande:
    Är det din make, en av dem,  som lägger in de roliga (men sanna) episoderna på olika siter som berättar om "verkliga händelser som it supporters" råkar ut för?
    Nej, inte vad jag vet i alla fall.
    Men jag kan tänka mig att det är ett outtömligt ämne......
  • Kirenaj68

Märks ibland att Sverige inte har varit i krig sedan 1814. "Välkomstskylt, vad göra? Ska jag eller ska jag inte....bla bla bla".......Ärligt talat: dumskallar...

• Anonym (???)

Välkomstskylt?
    Ett fenomen jag knappt hört talas om.
    På landet?
    De som kommer till ens hem inbjudna eller för all del bara tittar in en sväng, de vet väl för böveln vad folk de besöker heter!
    Gäller det postlådor så bör ju alla efternamn stå.

• Anonym (H)
    Anonym (???) skrev 2016-05-17 23:04:56 följande:

Välkomstskylt?

Ett fenomen jag knappt hört talas om.

På landet?

De som kommer till ens hem inbjudna eller för all del bara tittar in en sväng, de vet väl för böveln vad folk de besöker heter!

Gäller det postlådor så bör ju alla efternamn stå.

Det är oftast lantisar som har det :) har aldrig stött på det inom Stockholms tullar. Men det är himla mysigt så tycker att fler borde ha det. Gissar att det dels beror på att det inte är lika smidigt att smälla upp en skylt på en lägenhetsdörr. Hade lätt haft det om jag hade kunnat sätta upp den!
  • Anonym (H)

Kom på nu att ordet lantisar kanske är nedsättande. Ber om ursäkt i förhand, det är verkligen inte så jag menade. Dumt av mig!

• Kirenaj68
    Anonym (H) skrev 2016-05-18 01:14:15 följande:

Kom på nu att ordet lantisar kanske är nedsättande. Ber om ursäkt i förhand, det är verkligen inte så jag menade. Dumt av mig!

Vad ber du om ursäkt för? Du använde ju aldrig ordet lantisar i ditt inläggFörvånad
  • Anonym (H)
    Kirenaj68 skrev 2016-05-18 01:46:50 följande:

Vad ber du om ursäkt för? Du använde ju aldrig ordet lantisar i ditt inlägg

Jo det gjorde jag :)
  • Anonym (Htljcdd)

Har bara läst ts.

Ts, gör du på det sättet lär alla ut bonusbarnen känna sig välkomna.

Ta en promenad i solen och hoppas att du mognar snabbt.

Herregud, vuxna människor med mobbingfasoner mot barn, extremt oattraktiv.

• Anonym (t)
    Kirenaj68 skrev 2016-05-17 23:01:02 följande:

Märks ibland att Sverige inte har varit i krig sedan 1814. "Välkomstskylt, vad göra? Ska jag eller ska jag inte....bla bla bla".......Ärligt talat: dumskallar...

Är det därför du lägger energi på att skriva meningslösa inlägg i trådar som du anser vara meningslösa? Varför ägnar du inte din tid och energi till ett vettigt engagemang istället? Amnesty till exempel?
  • Anonym (Funderar)

Varför sätta upp en välkommenskylt när inte alla som kommer dit uppenbarligen inte är välkomna? Om inte ens bonusbarnen står med på skylten på sin fars hus, vem sjutton är välkommen då? En stilla tanke bara....

• Anonym (Funderar)
    Anonym (t) skrev 2016-05-18 10:35:47 följande:

Är det därför du lägger energi på att skriva meningslösa inlägg i trådar som du anser vara meningslösa? Varför ägnar du inte din tid och energi till ett vettigt engagemang istället? Amnesty till exempel?

Kirenaj68 skrev 2016-05-17 23:01:02 följande:

Haha, exakt. Som alla inredningsgupper på fb. Ska jag ställa ljuslyktan två cm till vänster eller ska den stå kvar? Ska jag lägga filten prydligt på soffan ellet kadta den lite nonchalant? Och trådarna får 130 kommentarer, så himla roligt...eller tragiskt...eller inget liv.
  • nevermind

Så taskigt! På syrrans skylt står hemmets alla efternamn med, hon har alltså exets namn på sin dörr.

• Anonym (Pappans nya)
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 12:51:19 följande:

Barnens efternamn är ju deras o dom bor ju där , fånigt att inte vilja ha barnens efternamn bara för att deras mamma har samma

Ja, jag skulle då verkligen inte vilja ha min sambos exfrus efternamn på väggen. Skulle lämna bort alla namn isåfall.
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?