Inlägg från: Anonym (Undrande...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande...)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
  • Anonym (Undrande...)

Det handlar inte ett dugg om att jag inte ser min sambons barn som vår familj utan att jag helt inte vill ha deras efternamn på min dörr, deras mammas efternamn. 

Jag frågade om lite råd. Jag tänker och tycker lite såhär, att skriva alla våra förnamn blir väldigt långt.. Vad ser bäst ut annars? Välkommen hem till Sara och Kristian med barn eller Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg (allså våra efternamn)

• Anonym (Undrande...)
    smulpaj01 skrev 2016-05-17 06:55:47 följande:
    Nej så kan du inte skriva. Då bör du självklart skriva:

Välkommen hem till familjen Larsson/Nyberg/Karlsson för det är din mans barns hem lika mkt som er andra.
    varför kan man inte skriva min och sambons efternamn och barn?
  • Anonym (Undrande...)
    smulpaj01 skrev 2016-05-17 07:02:07 följande:
    För att det inte är bara NI som bor där!
    Men jag skrev ju med barn och då inkluderar man ju barnen
  • Anonym (Undrande...)

Är det annat med postlådan? Där står bara våra vuxnas efternamn och eftersom våra gemensamma barn har mitt namn så inkluderar det dom oxå. Är det fel gämtemot bonusbarnen? Har aldrig tänkt på tidigare utan slog mig nu..

• Anonym (Undrande...)
    Ascendere skrev 2016-05-17 13:31:27 följande:
    Jag tror att i ert fall vore det mest passande en enkel träskylt, helst med kulhål i, med texten

"Tresspassers will be shot. Survivors will be shot again."
    Hur menar du?
  • Anonym (Undrande...)

Så det är också fel av oss? Har aldrig relaterat över det tidigare att dom måste stå med på postlådan

Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?