• Anonym (Undrande...)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..
    Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

• Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?
  • smulpaj01
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 12:59:02 följande:

Är det annat med postlådan? Där står bara våra vuxnas efternamn och eftersom våra gemensamma barn har mitt namn så inkluderar det dom oxå. Är det fel gämtemot bonusbarnen? Har aldrig tänkt på tidigare utan slog mig nu..

Ja om dom är skrivna hos er, annars inte.
  • Anonym (What?)
    Anonym (A) skrev 2016-05-17 12:47:02 följande:

Eller så skriver man bara välkommen. De flesta som besöker hemmet vet väl säkert redan vilka de ska besöka och är därmed även bekanta med vilken typ av familjekonstellation det är och vems barn som är vems.

Jag tycker att ta med exets (barnens) efternamn är väldigt skevt. Då framstår det ju som att exet bor där, och överlag blir det en onödigt koppling till exet som bara är fel. Jag tycker isåfall "Anna, Anders och barnen". Barnens efternamn kan för guds skull inte stå, men då kan inte heller Anna och Anders efternamn stå. 

Den människa som sätter exets namn på dörren... hujedamig.

Dottern har samma efternamn som exet men det betyder inte att det är hans namn som står på dörren, utan det är dotterns..
  • BioBonus

Vi har alla våra namn på brevlådan, inklusive mina barns, som har sin pappas efternamn. Har aldrig reflekterat över att det skulle kopplas till honom, det är ju barnens namn.

• Påven Johanna
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 12:59:02 följande:

Är det annat med postlådan? Där står bara våra vuxnas efternamn och eftersom våra gemensamma barn har mitt namn så inkluderar det dom oxå. Är det fel gämtemot bonusbarnen? Har aldrig tänkt på tidigare utan slog mig nu..

Vi har självklart samtligas efternamn på brevinkastet. Och jag tror du menar "gentemot". 
  • Ascendere
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-16 11:00:49 följande:

Vi har ingen välkomst skylt ute på väggen hemma hos oss och jag vill ha det men vet inte hur vi ska göra riktigt..

Min sambo har ett efternamn, hans två äldre barn har deras mammas efternamn och sen har jag och våra gemensamma barn mitt efternamn. Vi har allså tre efternamn och jag vill verkligen inte ha mina bonusbarns efternamn på väggen..

Ska man bara vara så tråkigt att skriva välkommen hem till oss och inga namn?

Jag tror att i ert fall vore det mest passande en enkel träskylt, helst med kulhål i, med texten

"Tresspassers will be shot. Survivors will be shot again."
  • Anonym (Undrande...)
    Ascendere skrev 2016-05-17 13:31:27 följande:
    Jag tror att i ert fall vore det mest passande en enkel träskylt, helst med kulhål i, med texten

"Tresspassers will be shot. Survivors will be shot again."
    Hur menar du?
  • Anonym (Undrande...)

Så det är också fel av oss? Har aldrig relaterat över det tidigare att dom måste stå med på postlådan

• BioBonus
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 13:47:30 följande:

Så det är också fel av oss? Har aldrig relaterat över det tidigare att dom måste stå med på postlådan

Jag har aldrig reflekterat över att det skulle kunna kopplas till att mitt ex bor hos oss... Brevbäraren måste ju veta var han/hon ska lägga ungarnas post liksom :)
  • Anonym (barnen gör skylten)

Finaste skyltarna är ju sådan barnen gjort själva. Tex har mina pärlat en välkomstskylt till vår dörr. Då blir det de som bestämmer vad som ska stå. och när barnen väljer kan jag nästan 100% garantera att det blir förnamnen...

Vad gör väl det att det är massa namn på skylten!

• Ess
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 13:47:30 följande:

Är barnen inte skrivna hos er så är de som skickar brev till dem tvungna att skriva co xxxxxxxx, om de inte skickar det till deras registrerade adress.
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?