Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Kör med förnamnen. Det gör vi.. Vill inte heller ha sambons barns efternamn på dörren (barnet har sin mammas efternamn). Anledningen? Räknar inte barnet till min familj, dock ingår barnet i hushållet varannan vecka.

• Anonym (Mini)
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 18:04:26 följande:

Du räknar inte din sambo som familj heller då hoppas jag om inte dennes barn är familj

Varför skulle jag inte det? Han är en del av min familj. Inte hans barn. Hans barn är en del av hans familj. Sambon gör som han vill med att räkna mina barn till sin familj.
  • Anonym (Mini)

Och naturligtvis talar jag om för barnet att jag inte räkna honom till min familj?? Naturligtvis gör jag inte det. Visst skulle vi kunna ha två skyltar varför inte?

• Anonym (Mini)
    Anonym (!) skrev 2016-05-16 18:22:16 följande:

Det lär väl barnet märka om du gör skillnad på dina barn som ingår i familjen o hans barn som inte ingår i familjen .

En familjedag på en djurpark tex då ska bara du o dina barn åka då om han inte ser dina som några i familjen o sen åker han med sina barn

Nu är det så att mina barn har flyttat hemifrån så familjrdagar på djurparken går liksom bort. Och sambon och hans barn har alltid åkt på semester själva för så vill sambon ha det och det respekterar jag.
  • Anonym (Mini)
    Ess skrev 2016-05-16 19:06:05 följande:

Det är ju liksom helt självklart hur man gör där. Antingen hade jag åkt själv med mina barn, eller så hade han åkt med och även haft sina barn med sig.

Och exakt så hade vi gjort med om mina barn varit små, men kallat det utflykt inte familjedag.
  • Anonym (Mini)
    smulpaj01 skrev 2016-05-17 06:42:05 följande:

Om inte bonusbarnen tillhör familjen vill nog inte ts ha deras förnamn heller.

Men kanske:

Här bor Eva, Peter, Anton, Elsa och Lars. Varannan vecka hälsar Peters andra ungar på. Välkomna!

Så bara för man inte räknar sambons barn till familjen så hatar man dom?? Vilka förutfattade meningar en del har.

Räknar inte sambos barn till min familj men tycker mycket om honom iallafall. Räknar inte heller min mammas nya sambo till min familj men tycker om han ändå.
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?