• BioBonus

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Enkelt löst genom att skriva förnamnen bara :)

• BioBonus
    Kalibersnus skrev 2016-05-16 11:12:11 följande:

Eller så tar hans barn sedan innan, pappans efternamn som mellannamn. Likaså gör era gemensamma det. Du och gubben gifter er och tar hans efternamn = alla är länkade genom hans efternamn.

Känns inte det lite väl omständigt för en välkomstskylts skull ;)
  • BioBonus

Det är ju inte mammans namn utan barnens. Det måste man väl ändå kunna skilja på och sätta sig över? Mina barn har sin pappas efternamn, inte går jag omkring och tänker på honom när jag ser vår brevlåda eller kuvert adresserat till ungarna - det är ju deras namn...

Eller ta förnamnen. Antar att ingen av dem heter något som kan härledas till mamman? 

• BioBonus
    Brumma skrev 2016-05-17 07:14:30 följande:

I alternativet "Sara och Kristian med barn" har du med barnen. Och det alternativet (om ni inte vill ha med alla barnens namn tex - det kan bli lite långt) är enligt mig bra. Alla är inkluderade.

I andra alternativet skrev du dock " Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg " - inte några barn nämnda. Däremot enbart era efternamn vilket utesluter hans barn.

Jag hade som sagt skrivit alla förnamnen - barn brukar gilla att sätta sin "stämpel" på saker och iallafall mina barn hade gillat att stå med - med sitt namn - på en sådan skylt :)

Problem solved!
  • BioBonus

Vi har alla våra namn på brevlådan, inklusive mina barns, som har sin pappas efternamn. Har aldrig reflekterat över att det skulle kopplas till honom, det är ju barnens namn.

• BioBonus
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 13:47:30 följande:

Så det är också fel av oss? Har aldrig relaterat över det tidigare att dom måste stå med på postlådan

Jag har aldrig reflekterat över att det skulle kunna kopplas till att mitt ex bor hos oss... Brevbäraren måste ju veta var han/hon ska lägga ungarnas post liksom :)
  • BioBonus
    Ess skrev 2016-05-17 14:16:15 följande:
    Men dina barn är väl skrivna hos dig?
    Så deras post bör väl gå till din/er brevlåda.

Vi fick krångel med posten till vårt ena gemensamma barn för ett par år sen. Posten påstod att hon inte fanns skriven på vår adress..............
    Det var ju lite annorlunda :)

Nej, de har inte varit skrivna hos mig, men de har haft brevvänner och sånt som använt vår adress. Födelsedagskort och liknande från mormor och sånt. Som sagt - jag har aldrig reflekterat över att deras namn inte skulle stå med. 
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?