Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

EnAnonumius skrev 2016-05-16 21:36:17 följande:
    När jag läser detta,  så poppar DENNA tanke upp. Du kan skriva på välkomstskylten följande text: Välkommen till <TS efternamn> där jag exkludera min mans biologiska barn från tidigare förhållande och anser inte att de är en del av familjen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.

Eller kanske bara Välkommen! En idé skulle vara att ni får gästerna att känna sig välkomna ändå, utan skylt, men det kanske inte är ett alternativ. Ni kanske behöver en skylt.
  • FuckGoggleAskMe
    EnAnonumius skrev 2016-05-16 22:36:40 följande:
    Jag har en poäng om du läser texten i "välkommen" meddelandet jag föreslog till TS. Sedan var menas med "ni", när du citera mitt inlägg?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.

Jag citerade inlägget för jag stödde ditt skyltförslag, och presenterade ett annat förslag själv. Ni betyder TS, trodde inte att du behövde skylttips. Kanske var jag lite otydlig, sorry.
  • FuckGoggleAskMe

Apropå detta med namn på brevlådan - vet inte hur det funkar i Sverige, men där vi bor delar dom ut post enbart efter adressen på brev etc. Jag har bott på ställen där jag fått post till minst 3 olika personer som verkar ha bott på den adressen tidigare. Vi har förresten inga namn på brevlåda, dörr eller någon annanstans utanför huset, det är vanligast här.

Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?