• Brumma

Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?

Oskar inte läsa igenom allt eftersom det - efter att enbart ha läst sista sidan - verkar vara vilda västern med påhopp, otrevliga inlägg osv.

Men TS - varför inte skriva era förnamn istället?

Här bor Eva, Peter, Anton, Elsa, Sofia och Lars. VÄLKOMNA hem till oss :)

• Brumma

En stilla undran.

Varför är det så svårt att bara svara på TS fråga - dvs ge förslag utifrån hennes frågeställning - istället för att leka mob från fjortonhundratalet?

Självklart finns det en massa åsikter om att ha - eller inte ha - ett namn som är sammankopplat med ett ex på dörren. Oavsett om det är "rätt eller riktigt" att känna så så är det den känslan TS har. Och hon undrar hur hon kan skriva istället. Hon skriver inte på något sätt att hon tänker utesluta de äldre barnen, bara att hon inte vill ha efternamnet - som de delar med sin mamma - på skylten. Inget annat.

Ge lite konkreta - seriöst menade - alternativ istället. Eller starta en tråd där sådant diskuteras.

För TS egen tråd har ni ju lyckats förstöra ordentligt!

• Brumma
    Anonym (!) skrev 2016-05-17 06:54:29 följande:

Det sista inkluderar ju inte din sambos barn o dom bor ju oxå där

Det är ju de vuxnas efternamn. Och barnen är deras familj oavsett efternamn.
  • Brumma
    Anonym (!) skrev 2016-05-17 06:54:29 följande:

Det sista inkluderar ju inte din sambos barn o dom bor ju oxå där

Det är ju de vuxnas efternamn. Och barnen är deras familj oavsett efternamn.

Tillägg till den.

Men vill ni nödvändigtvis ha efternamn med på skylten hade jag tagit med alla.
  • Brumma
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-17 07:10:13 följande:

Men jag skrev ju med barn och då inkluderar man ju barnen

I alternativet "Sara och Kristian med barn" har du med barnen. Och det alternativet (om ni inte vill ha med alla barnens namn tex - det kan bli lite långt) är enligt mig bra. Alla är inkluderade.

I andra alternativet skrev du dock " Välkomna hem till familjen Larsson/Nyberg " - inte några barn nämnda. Däremot enbart era efternamn vilket utesluter hans barn.

Jag hade som sagt skrivit alla förnamnen - barn brukar gilla att sätta sin "stämpel" på saker och iallafall mina barn hade gillat att stå med - med sitt namn - på en sådan skylt :)
  • Brumma
    Ess skrev 2016-05-17 14:12:03 följande:

Är barnen inte skrivna hos er så är de som skickar brev till dem tvungna att skriva co xxxxxxxx, om de inte skickar det till deras registrerade adress.

Mina föräldrar skickar kort till min bobus då o då. De kollar bara var hon är den veckan när hon fyller år/ de är på semester osv så skickar de dit. Inga c/o :)

På vår brevlåda står bara husnumret, inga namn alls.

Vi skall dock skriva dit efternamnet. När vi får tummen ur :D
Svar på tråden Hur ska vi skriva på välkomst skylten ute på väggen?