Hur många omgångar Letrozol
Hej
Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?
Hej
Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?
Jag va med här tidigare men blev gravid andra försöket med Letrozol men nu fått MA I V 11.. Väntar på att blöda klart och sedan försöka på nytt.
Hoppar in här. Är på dag 3 av min första letrozol kur. Har i början av året provat pergotime i 3 kurer men fick inga riktiga kontroller då så vet egentligen inte hur bra det fungerade (förutom att jag inte blev gravid). Nu har jag bytt läkare och ska få ordentliga kontroller.
Beklagar missfallet Vildalee :( Hade själv ett ma för precis 2 år sen nu så vet hur jävligt det är:(
På mitt andra letrozolförsök
Första kur 2,5mg dag 3-7 inga äggblåsor
Nu ätit 5mg dag 3-7.
Ägglossningstest fr.o.m. Imorgon och förhoppningsvis får jag komma in på ett VUL på måndag när kliniken öppnar efter sommarstängt. Annars sexförbud :(
Va ett tag sedan jag kollade denna tråd då jag just nu inte äter Letrozol får se om jag kommer börja igen eller inte. Har fått lämna tester och inget är fel på verken mig eller min sambo, jag kan bara inte blir gravid pga många bukoperation. Läkaren har skickat remiss för IVF! Om en månad ska jag kontakta min läkare igen så får vi se om jag ska testa något nytt eller ej i inväntan på att IVF remissen ska godkännas :)
Lycka till alla
Någon här inne som äter/ska/nyss börjat som vill stötta och snacka med andra som knaprar letrozol.
Åt två kurer och blev gravid men det slutade i ma. Nu har jag haft två cykler efter skrapningen och har tagit letro denna cykel och hoppas på plus. Känner dock ingen aktivitet i äggstockarna vilket jag gjorde förra gången med dem. Är på dag 13 så inga större förhoppningar men än ger jag inte upp! :)
Jag har käkat letrozol 3 omgångar nu, en gång med tillägg av ovitrelle. Tyvärr ingen graviditet här än. Ska nu ha en hormonfri månad innan jag påbörjar en ny kur.
Tråkigt men noll resultat :(
Har du gjort utredning och fått reda på var orsaken till infertiliteten beror på?
Jag har käkat letrozol 3 omgångar nu, en gång med tillägg av ovitrelle. Tyvärr ingen graviditet här än. Ska nu ha en hormonfri månad innan jag påbörjar en ny kur.
Någon här inne som äter/ska/nyss börjat som vill stötta och snacka med andra som knaprar letrozol.
Åt två kurer och blev gravid men det slutade i ma. Nu har jag haft två cykler efter skrapningen och har tagit letro denna cykel och hoppas på plus. Känner dock ingen aktivitet i äggstockarna vilket jag gjorde förra gången med dem. Är på dag 13 så inga större förhoppningar men än ger jag inte upp! :)
Vad spännande! :)
Jag tog min förs kur sedan skrapningen men jag har gråtit hela kvällen då jag verkar ha fuckat upp det totalt :(
Jag får stegring på ältester med eller utan stimulering och jag är på cd 14 och tagit ältester i 4 dagar i rad utan stegring för första gången!!
När jag tog letro sist fick jag första kuren äl dag 15 och andra gången när jag blev gravid, äl på dag 16.
Men jag har inte känt någon aktivitet i ästockarna vilket jag gör varje månad och som sagt ingen stegring jag kommer säkert inte ha äl denna månad. Jävla skit!! Så frustrerad och ledsen. Sorry :(
När fick du äl?
Vad är ditt fertilitetsproblem?
Jag har ätit min första letrozol kur denna cykel. Inväntar BIM i slutet av nästa vecka. Fått bekräftad ägglossning via blodprov så har svarat bra på behandlingen :)
Fick positivt ägglossningstest på cd 16 och morgonen cd 17 och ägglossning samma dag tror jag. Ätit pergotime förut och fick då aldrig utslag förrän typ cd 21.