Hur många omgångar Letrozol
Hej
Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?
Hej
Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?
Ja men släpper ägget behövs inte otrivelle för den sprutan får äggen att lossna.
Men får du extra progesteron med?
Nä min läkare säger att jag får högt värde efter äl så det behövs inte men nästa gång jag plussar ska jag smörja med progrestall som jag har hemma för att lättare kunna bibehålla graviditeten. Att jag har högt värde har märkts då jag har längre mellan äl och bim. Alltså tar det längre tid för progrestronet att sjunka för att få mens (om jag inte blivit gravida då vill säga).
Tror att vi har haft sex för mycket. Haha! Ska inte vara så på vid nästa äl. ;)
Vet du hur spermiernas kvalitet är om man har sex typ 1-2ggr runt äl kontra 6-10? Haha
Så va min tanke med. De gånger vi blivit gravida har vi inte toklegat varje dag. Nu liksom en gång på cd 17 o nån gång några dagar innan men då fick han dra ut den för jag skulle på vul dan efter o pinsamt o komma dit med massa kladd (ursäkt för detaljer)
Så tror man ska ligga var 3e dag typ
Du är ju uppenbarligen ett levande bevis haha.
Jag får helt enkelt inte vara lika hetsig vid nästa försök. Hoppas att även jag inom kort slänger upp ett plus i tråden.
Tempade du denna cykel. Om, posta gärna grafen, kul å se :)
Någon här inne som är mitt uppe i allt vad letrozol innebär får gärna väcka liv i tråden och dela med er! :)
Nu checkar jag ut för idag. Godnatt!
Nä tempade inte för vi tänkte inte försöka. Haha typiskt;)
Ska följa dig med spänning o hoppas på ett plus här snart:)
Ska börja med Letrozol nästa cykel, första gången för mig. Dubbel dos. Hade inte släppt ägg denna cykel enligt vul så läkaren tyckte vi skulle köra på det då jag snart är 40 och inte vill tappa tid.
Har lämnat AMH-prov, ska bli intressant se vad det visar. Velat ta det i ett år så skönt få se lite hur lång tid vi ev kan ha på oss i verkstaden...
Förhoppningsvis mens på fredag, tråkigt det inte blev en BIM att räkna ner till denna gången..men känner mig hoppfull inför nästa cykel ist.
Hej hej!
Försökt bli gravid nu i 18mån utan att lyckas. Jag har pcos och ingen egen ägglossning.
Ätit letrozol enkel kur - inget ägg växte än mindre släpptes.
Dubbel kur - inget ägg växte nu heller. Remiss inskickad och under tiden nu har jag fokuserat på att äta bättre och gå ner i vikt - det kan göra att man svarar bättre på medicinen. Så 7kg är nu ett minne blott.
Nu har jag (på eget bevåg läkaren ordinerar bara dubbel som max) tagit en trippelkur av letrozol. UL den 16e.. kan inte med ord beskriva hur mycket jag hoppas att något litet ägg börjat växa denna gång och att vi åtminstone ska ha en chans efter all denna tid.
Läste igenom hela tråden här och såg att en lycklig kvinna lyckades med trippel kur - hoppas man kan ha samma tur!
Vi blev gravida helt på egen hand månaden efter att vi gjort 2 behandlingar med letrozol ???? Vi har ett barn gemensamt på 7 år (blev då gravida super-enkelt) och hade försökt med syskon i över 3 år innan vi nu lyckades... gjort utredningar men ingen förklaring till varför det inte hände något. Jag gjorde en spolning trots att det inte var stopp och sen gjorde vi 2 letrozolbehandlingar trots att jag hade ägglossning varje månad. Nästa steg skulle vara IVF (som vi inte hade råd med, var helt deppiga) och så blev vi gravida helt naturligt! Jag tror att behandlingarna kickade igång nånting helt enkelt. Nu är vi i vecka 31 ????
Vi blev gravida helt på egen hand månaden efter att vi gjort 2 behandlingar med letrozol ???? Vi har ett barn gemensamt på 7 år (blev då gravida super-enkelt) och hade försökt med syskon i över 3 år innan vi nu lyckades... gjort utredningar men ingen förklaring till varför det inte hände något. Jag gjorde en spolning trots att det inte var stopp och sen gjorde vi 2 letrozolbehandlingar trots att jag hade ägglossning varje månad. Nästa steg skulle vara IVF (som vi inte hade råd med, var helt deppiga) och så blev vi gravida helt naturligt! Jag tror att behandlingarna kickade igång nånting helt enkelt. Nu är vi i vecka 31 ????