• Helena 383

Hur många omgångar Letrozol

Hej

Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?

• Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol
  • louise17
    frestelsen skrev 2016-06-21 06:26:41 följande:

Otrivelle. De är ägglossnings spruta som får äggen att släppa:)

Jasså! Hur många försök med Letrozol behövdes för att du skulle få det? Mina ägg växte men inget verkar ha släppt. Dock bara tagit en omgång Letrozol än och ska ta dubbel vid kommande mens
  • frestelsen
    louise17 skrev 2016-06-21 12:01:33 följande:

Jasså! Hur många försök med Letrozol behövdes för att du skulle få det? Mina ägg växte men inget verkar ha släppt. Dock bara tagit en omgång Letrozol än och ska ta dubbel vid kommande mens

Mitt tredje försök nu så fick vi det.

Fråga din läkare om det o säg att du vill testa:)
  • johanna84

Var ju hos läkaren i måndags och ska ta nytt prov om en vecka.. Denna gång Progesteron prov, så får vi se vad det visar. Vet inte hur många olika blodprov jag tagit under denna resa men ännu fler lär d ju bli.
    Någon av er som tagit detta prov?

• louise17
    johanna84 skrev 2016-06-22 06:33:29 följande:

Var ju hos läkaren i måndags och ska ta nytt prov om en vecka.. Denna gång Progesteron prov, så får vi se vad det visar. Vet inte hur många olika blodprov jag tagit under denna resa men ännu fler lär d ju bli.

Någon av er som tagit detta prov?

När fick du sagt du skulle ta blodprov? Min fertilläkare sa CD 21 (tror jag det var?), men när jag var på ultraljud så sa den läkaren att 7 dgr från ägglossning. Dock verkar jag inte haft ägglossning än så inte tagit nåt progrestronprov än. Var är det ett prov för egentligen? När jag googlar så kommer det upp mycket upp om att då kan man se om gravidhormoner finns i kroppen
  • johanna84
    louise17 skrev 2016-06-22 12:49:35 följande:
    När fick du sagt du skulle ta blodprov? Min fertilläkare sa CD 21 (tror jag det var?), men när jag var på ultraljud så sa den läkaren att 7 dgr från ägglossning. Dock verkar jag inte haft ägglossning än så inte tagit nåt progrestronprov än. Var är det ett prov för egentligen? När jag googlar så kommer det upp mycket upp om att då kan man se om gravidhormoner finns i kroppen
    Jag ta det på måndag nästa vecka då är jag inne cd 20 enligt min menskalender på mobilen.. (Den jag följer mest) jag vet inte så mycket mer än att det är ett blodprov.. När jag googlar på det så får jag upp samma som dig, det har med fertilitet, könshormon att göra.. Antagligen hur pass man kan bli gravid (chanserna) kan jag väll gissa.. Om jag inte är helt ute å cyklar.
  • johanna84

Hur går det för alla? Har ni några nya planer efter semestern? Själv väntar jag på provsvar och att få komma till reproduktion en långt remiss väntan.

• vildalee

Jag va med här tidigare men blev gravid andra försöket med Letrozol men nu fått MA I V 11.. Väntar på att blöda klart och sedan försöka på nytt.

johanna84 skrev 2016-07-23 11:24:31 följande:

Hur går det för alla? Har ni några nya planer efter semestern? Själv väntar jag på provsvar och att få komma till reproduktion en långt remiss väntan.

• frestelsen
    vildalee skrev 2016-07-24 20:16:26 följande:

Jag va med här tidigare men blev gravid andra försöket med Letrozol men nu fått MA I V 11.. Väntar på att blöda klart och sedan försöka på nytt.

Beklagar:( fick med ett ma i november.
  • vildalee

Ja vilken slit de är när man äntligen lyckats, beklagar ert med.

Hur länge blödde du?

,

frestelsen skrev 2016-07-24 20:49:16 följande:

Beklagar:( fick med ett ma i november.

• frestelsen
    vildalee skrev 2016-07-24 23:03:31 följande:

Ja vilken slit de är när man äntligen lyckats, beklagar ert med.

Hur länge blödde du?

,

Fick cytotec 2 gånger och infektion så blödde i en månad ca och hade positivt gravtest en månad med.

Så kunde inte få igång äl på en gång. Tips även om de låter jobbigt är att låta kroppen läka o inte stressa fram saker..va så jag fick infektion. Va helt nere o ville bara försöka så fort de gick..
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol