• Helena 383

Hur många omgångar Letrozol

Hej

Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?

• Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol
  • johanna84

Någon av er som är öppna med eran ofrivilliga barnlöshet? Jag har faktiskt berättat pga att jag inte orkar komma med bort förklaringar hela tiden.. Dock kommer ju alltid följd frågor hur mycket eller lite man än berättar, så jag har faktiskt skapat en blogg för att på så vi berätta min historia samt att få förståelse för folk säger att pricka in ÄL så blir d barn! Men i mitt fall lättare sagt än gjort.

• vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-19 20:27:33 följande:

En på varje sida. Ja de kan bli 2 eller så tillbaka bildas ett. Va två förra månaden med. Men positiva att jag verkar få äl av letrozolen iaf:) ah min läkare är toppen:) rn grej som kanske kan va är att jag har en 2 cm polyp i livmodern. Kan va ett problem för ägget att fästa har dock tagit bort en förr o de gjorde ingen skillnad. Hon tycker de finns gott om plats för ägget ändå. Men får se hur stora äggen är på lör så hoppas jag de är 2 stora som är bra:)

På måndag borde dina va runt 18 typ:)

Ja hoppas på två men ett går lika bra! Uppdatera på lördag! Håller tummarna för dig!
  • vildalee
    johanna84 skrev 2016-05-19 21:49:19 följande:

Vad roligt att ni får reda på storleken på äggen osv.. Min läkare säger typ bara "ja du har ägglossning ha sex typ" asså han är verkligen jättebra och duktig men ibland skulle ja även vilja få lite mer förklarat för mig.. Men får väll bli mer frågvis :)

Min va så med, tittade & bokade ny tid men sedan ringde ja upp och pratade med receptionisten som läste innantill så därför visste jag storleken.

Gången efter så pratade ja själv i storlek alltså att ja visste att de sist var 12 mm och då började han att prata så bara att fråga på!

Går i Norrköping vart går ni?

Men nu säger han att vi ska ha sex tidigast söndag för att ha full fräs, känns så långt bort
  • vildalee
    johanna84 skrev 2016-05-19 22:16:02 följande:

Någon av er som är öppna med eran ofrivilliga barnlöshet? Jag har faktiskt berättat pga att jag inte orkar komma med bort förklaringar hela tiden.. Dock kommer ju alltid följd frågor hur mycket eller lite man än berättar, så jag har faktiskt skapat en blogg för att på så vi berätta min historia samt att få förståelse för folk säger att pricka in ÄL så blir d barn! Men i mitt fall lättare sagt än gjort.

Ja är väldigt öppen med det, är 33 så folk tjatar så in i helvete så då får ja tyst på de.

Ja har med startat en blogg men en privat för mig själv och familj och nästa vänner.

Det är jätteskönt!

Får man titta in på din blogg eller är den privat?

Är skönt att man har varandra här med så man inte tjatar hål på de närmast,

Kram
  • johanna84
    vildalee skrev 2016-05-20 06:37:40 följande:
    Ja är väldigt öppen med det, är 33 så folk tjatar så in i helvete så då får ja tyst på de.

Ja har med startat en blogg men en privat för mig själv och familj och nästa vänner.

Det är jätteskönt!

Får man titta in på din blogg eller är den privat?

Är skönt att man har varandra här med så man inte tjatar hål på de närmast,

Kram
    Absolut det är bara gå in läsa.. Skriver privat men den är inte låst. Jag har berättar för närmaste vännerna och familjen så klart. Sedan finns d ju dom bekanta dom enbart ska fråga saker av ren nyfikenhet men dom får inte reda på ett skit:)

nouw.com/miinresa
  • Vårvinden

Hej tjejer! Uppdatering från mig är att jag var hos Gyn i måndags hade ett ägg på 15mm (cd 15) och livmodern hade blivit tresiktad (vilket krävs för graviditet). Så han sa att jag skulle ha äl om 2-4 dagar. Tagit äl-test och tycker de är väldigt varierande för mig, ibland positiva och sedan lite senare negativa under samma dag. Men det är tydligen vanligt för PCO:are. Min magkänsla säger att jag hade äl igår cd 18 vilket skulle innebära att äggblåsan vad ca 21mm. Vi får se vad som händer! :) eftersom det är ca 25% att bli gravid även om man träffar äl har jag ganska låga förväntningar på att det går första gången!

• frestelsen

Är med öppen med att vi försöker. Är 34 och maken 43 men vi har en varsin dotter sen innan. Skönt att folk vet tycker jag framförallt för vi fått 3 missfall dessa 2 år i vi försökt.

• johanna84
    frestelsen skrev 2016-05-20 19:35:47 följande:

Är med öppen med att vi försöker. Är 34 och maken 43 men vi har en varsin dotter sen innan. Skönt att folk vet tycker jag framförallt för vi fått 3 missfall dessa 2 år i vi försökt.

Jag är 31 och min sambo 32! Men som sagt är öppen till en vis del. Där av min blogg! Jag har alltid drömt om barn och när jag fick reda på denna skit känns d som om d aldrig finns något slut. Tog nyss ÄL sticka d visade noll.. Ska testa varje dag nu tills stickorna tar slut :)
  • frestelsen
    johanna84 skrev 2016-05-20 21:32:35 följande:

Jag är 31 och min sambo 32! Men som sagt är öppen till en vis del. Där av min blogg! Jag har alltid drömt om barn och när jag fick reda på denna skit känns d som om d aldrig finns något slut. Tog nyss ÄL sticka d visade noll.. Ska testa varje dag nu tills stickorna tar slut :)

Hur många försök? Sen kan man ju prova både letrozol och pergotime då vissa funkar bättre på en eller andra:)

Tips är att tempa med. Kan va lite krångligt om man har olika tider när man går upp. Men jag gillar det och ser oftast när äl är på g.
  • johanna84
    frestelsen skrev 2016-05-21 08:08:36 följande:
    Hur många försök? Sen kan man ju prova både letrozol och pergotime då vissa funkar bättre på en eller andra:)

Tips är att tempa med. Kan va lite krångligt om man har olika tider när man går upp. Men jag gillar det och ser oftast när äl är på g.
    Vi hade försökt till och från i ett år nu innan jag sökte hjälp men innan dess försökte jag några månader i en annan relation sedan gjorde vi slut av olika anledningar. Nu med Letrozol har jag å sambon försökt en gång men då blev d inget, nu är jag precis klar med dubbel dosen å väntar på ÄL... Jag har läst om den där NaturalCycles funderade ett tag på om man ska testa den.
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol