Hur många omgångar Letrozol
Hej
Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?
Hej
Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?
Ja de positiva tankarna är svåra att hitta ibland men åh så viktiga just nu.
Någon som funderat på vad mer man kan göra? Akupunktur, omläggning av kost eller mindfullness? Känns som att jag vill lära känna min kropp bättre. Må bra, känna Hur tänker frisk och stark. Det kan ju inte skada. Hur tänker ni?
Var hos läkaren idag..hade även min sambo med mig. Vi båda fick lämna blodprov och han ska även lämna spermaprov. Vad gäller mig så ska jag tillbaka igen på torsdagsmorgon träffa läkaren och får väll även svar på dagens blodprov. Enligt läkaren blir det ev ökad dos med Letrozol från 1 till 2 tabletter för att förhoppningsvis öka på ägglossningen. Fungerar inte detta kommer de bli IVF som sista utvägen, ner den blir vet jag inte i dagsläget.
Ja de positiva tankarna är svåra att hitta ibland men åh så viktiga just nu.
Någon som funderat på vad mer man kan göra? Akupunktur, omläggning av kost eller mindfullness? Känns som att jag vill lära känna min kropp bättre. Må bra, känna Hur tänker frisk och stark. Det kan ju inte skada. Hur tänker ni?
Måste skriva av mig är så irriterad å stressad.. På väg till läkaren nu igen tror d blir provsvar.. Blir så irriterad på min sambo vi hade pratat om att mysa igår.. Så Nej då blir d inget för han känner att det blir för uppgjort. Seriöst?! Hade sex i lördags och ägglossning i Tisdag sedan hade då jag planerat några dagar till med sex men nej!! Och han svara bara tillbaka JA, men vi hade iallafall sex i lördags så d va ju innan ÄL! Jag är nog mera så att har man problem att få barn borde man ligga desto mer under den veckan! Nu får vi ju äntligen hjälp så känns ju dumt att inte ge allt dom dagar som man har en chans eller har jag fel?! För övrigt vet jag ej om Ägglossningen stämde med tanke på att jag ätit Letrozol, gick bara efter min menskalender i mobilen.
Vet inte vad jag vill med detta men troligtvis bara ventilera!
Nyss varit hos läkaren.. Gjorde VUL det var ett himla bökande precis som innan. Läkaren ser bara en äggstock hela tiden, vilket kan beror på alla mina bukoperationer så den andra äggstocken ligger liksom "gömd" bakom all ärrvävnad osv! Själv klart blir man nojig så klart, men han lugnade mig med att säga att man klarar sig med en äggstock och att man absolut kan bli gravid ändå.. Ska öka till 2 tabletter Letrozol runt mensen nästa ggr.
Så värt att gå igenom detta tros all smärta, känns även bra att vi kommit in på samtal kring IVF. Får se vart allt slutar. Nästa läkarbesök e på tisdag.
Hej :)
Jag blev gravid på 2 försöket med letrozol. Men fick missfall vecka 6 :( så nya försök med letrozol nu då.
Hej :)
Jag blev gravid på 2 försöket med letrozol. Men fick missfall vecka 6 :( så nya försök med letrozol nu då.
Jag skrev för ett tag sedan, tänkte komma med en uppdatering.
Förra veckan, onsdag, cykeldag 12 gjorde jag ultraljud. Jag hade gått på en trippelkur letrozol. Ultraljudet visade två äggblåsor, en på ca 14-15mm och en på ca 12 mm. Läkaren tyckte att det såg bra ut. Nästa steg var att ta ägglossningstest resten av veckan och återkomma om jag inte fått något positivt på måndag.
I måndags hade jag fortfarande inte fått något positivt, så jag ringde och bokade en ny tid till ultraljud. Ca 2 timmar efter bokningen fick jag ganska ont i höger äggstock, tog ett nytt ägglossningstest bara för att, det va positivt! Äntligen! Jag tog tre på raken, för tänk om det första visade fel ;), men inte, alla tre blev positiva. Känns otroligt skönt, ett steg i rätt riktning =)!
Nu till min fråga, kanske en ganska dum fråga. När man får ett positivt ägglossningstest, då detekteras LH. Har man ägglossning då, eller kommer man få det närmsta dygnet? Är det den positiva dagen och dagen efter som är viktigast för att lyckas? Någon som vet? =).
Lycka till alla andra!
Velicious01, tråkigt att du fick missfall, beklagar.
Förra veckan, onsdag, cykeldag 12 gjorde jag ultraljud. Jag hade gått på en trippelkur letrozol. Ultraljudet visade två äggblåsor, en på ca 14-15mm och en på ca 12 mm. Läkaren tyckte att det såg bra ut. Nästa steg var att ta ägglossningstest resten av veckan och återkomma om jag inte fått något positivt på måndag.
I måndags hade jag fortfarande inte fått något positivt, så jag ringde och bokade en ny tid till ultraljud. Ca 2 timmar efter bokningen fick jag ganska ont i höger äggstock, tog ett nytt ägglossningstest bara för att, det va positivt! Äntligen! Jag tog tre på raken, för tänk om det första visade fel ;), men inte, alla tre blev positiva. Känns otroligt skönt, ett steg i rätt riktning =)!
Nu till min fråga, kanske en ganska dum fråga. När man får ett positivt ägglossningstest, då detekteras LH. Har man ägglossning då, eller kommer man få det närmsta dygnet? Är det den positiva dagen och dagen efter som är viktigast för att lyckas? Någon som vet? =).
Lycka till alla andra!
Lycka till alla andra!