• Helena 383

Hur många omgångar Letrozol

Hej

Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?

• Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol
  • vildalee

Hej hej

Ja har nog aldrig tidigare haft ägglossning för i måndags & tisdags könde ja av den MASSA!

Som hugg vid höftbenen kändes till och med när ja skulle kissa.

En liten fråga.

Kan ja följa med mina vänner och ta några glas vin på lördag?

Ägglossning troligen tisdags?

• Symetrical

Hej alla kämpande tjejer!

För mig tog det två omgångar med letrozol innan det tog sig. V 28 nu.

• frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-26 13:28:32 följande:

Hej hej

Ja har nog aldrig tidigare haft ägglossning för i måndags & tisdags könde ja av den MASSA!

Som hugg vid höftbenen kändes till och med när ja skulle kissa.

En liten fråga.

Kan ja följa med mina vänner och ta några glas vin på lördag?

Ägglossning troligen tisdags?

Så fick jag förra månaden aj aj ont.

Ja tycker lev som vanligt till man får plus. Annars blir man j helt låst fast man inte ens vet om man är gravid.
  • johanna84

Liten Uppdatering.. Besöket hos läkaren gick bra trots lite tårar men d in går i denna process. Sist ja va hos läkaren såg han ju en äggblåsa nu var den grejen sprucken för han såg bara blod.. Jippi. Ska vid nästa mens höra av mig igen.. Dock vet jag inte vad som kommer hända då. Läkaren pratade även om att skriva en remiss för IVF för då ligger d en färdig ifall d kommer behövas. Han pratade inget om fortsättning av Letrozol eller liknande.. Så nu väntar jag ut mensen så får vi se vad läkarens nästa steg var.. Under tiden ska vi bara leva som vanligt. Och fick även tipset av läkaren att dricka någon flaska vin för då slappnar man av :) måste säga att jag har nog den bästa läkare som verkligen tar detta på allvar!

• ankii

Hej

Startar min första kur Letrozol imorgon. Ska äta 1st dag 3-7. Och VUL på dag 14. Min gynekolog har inte sagt något om sexförbud innan VUL? Kan vi ligga på som vanligt tro?

• ankii

Jag klickade precis följ på din blogg. Jag bloggar med på nouw under namnet "Tillsviblirtre" :)

Vår gynekolog har gjort liknande för oss. Skickat en remiss till IVF eftersom det är sådan kö. Så vi står i kö under tiden vi provar Letrozol :)

johanna84 skrev 2016-05-26 18:35:21 följande:

Liten Uppdatering.. Besöket hos läkaren gick bra trots lite tårar men d in går i denna process. Sist ja va hos läkaren såg han ju en äggblåsa nu var den grejen sprucken för han såg bara blod.. Jippi. Ska vid nästa mens höra av mig igen.. Dock vet jag inte vad som kommer hända då. Läkaren pratade även om att skriva en remiss för IVF för då ligger d en färdig ifall d kommer behövas. Han pratade inget om fortsättning av Letrozol eller liknande.. Så nu väntar jag ut mensen så får vi se vad läkarens nästa steg var.. Under tiden ska vi bara leva som vanligt. Och fick även tipset av läkaren att dricka någon flaska vin för då slappnar man av :) måste säga att jag har nog den bästa läkare som verkligen tar detta på allvar!

• johanna84
    ankii skrev 2016-05-27 11:52:21 följande:

Hej

Startar min första kur Letrozol imorgon. Ska äta 1st dag 3-7. Och VUL på dag 14. Min gynekolog har inte sagt något om sexförbud innan VUL? Kan vi ligga på som vanligt tro?

Det kan ni absolut göra! Det gjorde jag å sambon. Man får vanligtvis ägglossning en vecka efter avslutad kur
  • ankii

Tack!

Då kör vi på som vanligt. :)

johanna84 skrev 2016-05-27 20:45:11 följande:

Det kan ni absolut göra! Det gjorde jag å sambon. Man får vanligtvis ägglossning en vecka efter avslutad kur

• johanna84
    ankii skrev 2016-05-27 21:52:46 följande:

Tack!

Då kör vi på som vanligt. :)

Absolut!:) lycka till. Man kör ju hellre en gång för mycket än för lite ;)
  • Vårvinden

Som jag skrev tidigare så hade jag en äggblåsa på 15mm cd 15 och fick även positivt på ägglossningstesten cd 19-20. Så det var mycket som tydde på att jag hade ägglossningen. Men tempen förblev låg och fick även en mindre blödning cd 20-31 (spottings, inte alls som mens). Besökte min gyn idag (cd 31) och han kunde inte se att jag hade haft någon ägglossning, dvs inte se någon gulkropp och visste inte vad blödningen berodde på. Slemhinnan var fortfarande stor och han kunde se att jag hade ett ägg på samma äggledare på 11mm. Så han trodde att jag eventuellt skulle få en ägglossning snart med det ägget, vilket i sånt fall blir på ca cd 36 kanske. Mycket mystiskt alltihopa! Får jag min mens istället för ägglossning nu i dagarna så ska jag köra på dubbelkur denna gång (omgång 2 i såntfall). 

Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol