• Helena 383

Hur många omgångar Letrozol

Hej

Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?

• Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol
  • johanna84
    Lilla_lou skrev 2016-06-18 11:06:49 följande:

En liten uppdatering.

Jag hade första blödningsdag 17/5. Började med min andra omgång trippeldos letrozol. Jag hade 1 fin äggblåsa på 16mm cd 11. Ringde till mottagningen cd 15 då jag fortfarande inte fått något positivt utslag på ägglossningstesten. Cd 16 (1 juni) ringde barnmorskan upp med en ny planering från läkaren. Jag skulle samma dag ta ovitrelle, ägglossningsspruta. Jag sprang iväg till Apoteket, fick som tur va tag i en spruta. Tog sprutan enligt instruktioner klockan 17:00. Fick ett sex schema, samma kväll, morgonen dagen efter, kvällen dagen efter och morgonen dagen efter det. Vi körde även en extra gång den sista dagens kväll.

I torsdags kunde jag inte hålla mig, tog gravtestet som visade positivt. Tog ytterligare ett som va positivt. Köpte cb som visade gravid 1-2 veckor. Jag är gravid ????????.

Det tog mig totalt 4 omgångar, enkel och dubbeldos fungerade inte. Första trippeldosen gav positivt ägglossningstest men antagligen inte ägglossning. Andra trippeldosen kombinerat med ovitrelle resulterade i en graviditet. Känns overkligt och är även otroligt rädd för missfall.

Hoppas detta hjälper er andra att få mer hopp. Det kommer gå för oss alla!!

GRATTIS till graviditeten! Jätteroligt! Vad skönt att det fungerade. :)
  • frestelsen
    Lilla_lou skrev 2016-06-18 11:06:49 följande:

En liten uppdatering.

Jag hade första blödningsdag 17/5. Började med min andra omgång trippeldos letrozol. Jag hade 1 fin äggblåsa på 16mm cd 11. Ringde till mottagningen cd 15 då jag fortfarande inte fått något positivt utslag på ägglossningstesten. Cd 16 (1 juni) ringde barnmorskan upp med en ny planering från läkaren. Jag skulle samma dag ta ovitrelle, ägglossningsspruta. Jag sprang iväg till Apoteket, fick som tur va tag i en spruta. Tog sprutan enligt instruktioner klockan 17:00. Fick ett sex schema, samma kväll, morgonen dagen efter, kvällen dagen efter och morgonen dagen efter det. Vi körde även en extra gång den sista dagens kväll.

I torsdags kunde jag inte hålla mig, tog gravtestet som visade positivt. Tog ytterligare ett som va positivt. Köpte cb som visade gravid 1-2 veckor. Jag är gravid ????????.

Det tog mig totalt 4 omgångar, enkel och dubbeldos fungerade inte. Första trippeldosen gav positivt ägglossningstest men antagligen inte ägglossning. Andra trippeldosen kombinerat med ovitrelle resulterade i en graviditet. Känns overkligt och är även otroligt rädd för missfall.

Hoppas detta hjälper er andra att få mer hopp. Det kommer gå för oss alla!!

Jättegrattis:) nu är jag ännumer sugen på se om de funkar för mig med otrivelle den här månaden:)
  • frestelsen
    johanna84 skrev 2016-06-18 01:23:32 följande:

Nej läkaren har enbart nämt Letrozol och sedan tog jag själv upp IVF som han sagt att han ska skicka remis för. Men ska tillbaka till läkaren på måndag så ska se vad som händer då. Min sambo lämnade väll provet för kanske 2 veckor sedan.. Men läkaren sa att de kunde ta lite tid men förhoppningsvis har han svaret på måndag. Kan ju hoppas!

Jag har gjort en omfattande bukoperation i omgångar.. Är född med Omfalocele (alla tarmar utanför magen) så är opererad i omgångar fram tills för några år sedan då jag gjorde en omfattande operation igen och sedan blev frisk förklarad och än så länge har jag klarat mig fint från stora tarmvred dock kommer jag alltid få små attacker men de klarar ja av hemma med medicin vid behov.

Mycket ska man vara med om.:) ändå glad att jag lever då procenten på dess födslar på 80- talet inte var så speciellt höga!

Va skönt att va friskförklarad nu:) hur blir de med medicin om du blir gravid? O med alla tarmar när en bebis växer i magen?
  • ankii

var på VUL CD23 efter första enkelkuren med Letrozole. Inga äggblåsor så fick Provera utskrivet som ska ge blödning och sen köra Letrozol dag 3-7 dubbel dos denna gång.

• Us2

GRATTIS Lilla_lou!!!!

Och Tack att du ger oss andra hopp!

Jag tar min sista smyg dubbeldos Letrozol på måndag. Jag är kanske knäpp som tar det utan att kunna kontrollera vad som händer i kroppen, men kan inte vänta tills min läkare haft semester...

• Symetrical
    Us2 skrev 2016-06-19 00:47:07 följande:

GRATTIS Lilla_lou!!!!

Och Tack att du ger oss andra hopp!

Jag tar min sista smyg dubbeldos Letrozol på måndag. Jag är kanske knäpp som tar det utan att kunna kontrollera vad som händer i kroppen, men kan inte vänta tills min läkare haft semester...

Jag tog också det på eget bevåg utan att gå på vul. Friskt vågat, hälften vunnet.
  • louise17

Helt hopplöst tyda Apotekets ägglossningstest. Visar svagt, då är det negativt, men visat starkare två gånger (CD 17 + CD 24).

CD16 var jag på ultraljud, visade blåsa på 15mm, hon sa "ta ägglossningstesterna från nu". Gav starkare sträck dagen efter det CD17. Sen svaga. Igår CD24 ett starkare igen. Men är det starkt nog?!

Jag har långa cykler och min app som beräknar utefter cyklerna säger jag bör börja fertil CD22-28, varav ägglossning CD27.

Nu köpt clearblues tester o ska köra dom från idag CD25. Less försöka avläsa o vara osäker. Har även börjat tempa mig varje morgon för att se kroppens kurva i temperatur.

• johanna84
    frestelsen skrev 2016-06-18 15:22:35 följande:
    Va skönt att va friskförklarad nu:) hur blir de med medicin om du blir gravid? O med alla tarmar när en bebis växer i magen?
    Jag har inte behövt ta medicin på kanske 1 1/2 år så förhoppningsvis kanske ja kan klara mig igenom en graviditet utan, får se när den dagen kommer. Läkarna ha sagt att det inte ska vara några problem alls när en bebis växer i magen allt är att jag kan kanske få lite ont och att jag kommer få gå på tätare kontakter på MVC.
  • Lilla_lou

Tack =). Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för er också =)! Det kommer det göra!

• frestelsen
    johanna84 skrev 2016-06-19 18:27:03 följande:

Jag har inte behövt ta medicin på kanske 1 1/2 år så förhoppningsvis kanske ja kan klara mig igenom en graviditet utan, får se när den dagen kommer. Läkarna ha sagt att det inte ska vara några problem alls när en bebis växer i magen allt är att jag kan kanske få lite ont och att jag kommer få gå på tätare kontakter på MVC.

Va skönt:)

Hoppas de tar sig nu :)
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol