• Helena 383

Hur många omgångar Letrozol

Hej

Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?

• Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol
  • Nykär15

Intressant ni blivit gravida efter ni slutat :)

ÄL+10 och negativt i morse...så har väl gett upp, bara vänta på mensen. Har alltid plussat vid denna tiden på tidigare grav. Men nu blir det första omgången med Letrozol för mig nästa cykel, så får se hur det ska funka. 

• frestelsen
    Nykär15 skrev 2016-11-22 09:49:54 följande:

Intressant ni blivit gravida efter ni slutat :)

ÄL+10 och negativt i morse...så har väl gett upp, bara vänta på mensen. Har alltid plussat vid denna tiden på tidigare grav. Men nu blir det första omgången med Letrozol för mig nästa cykel, så får se hur det ska funka. 

Äh äl+10 är tidigt. Jag fick gravid på digitalt äl+11 kväll. Men man såg knappt på plus.

• Nykär15
    frestelsen skrev 2016-11-22 09:59:40 följande:
    Äh äl+10 är tidigt. Jag fick gravid på digitalt äl+11 kväll. Men man såg knappt på plus.
    Tack för pepp...är så lätt att man jämför med tidigare gånger bara...så hade ju hoppats att åtminstone ana nåt. Testade du första gången på ÄL+11 eller hade du testat nåt innan? 
  • frestelsen
    Nykär15 skrev 2016-11-22 10:40:23 följande:

Tack för pepp...är så lätt att man jämför med tidigare gånger bara...så hade ju hoppats att åtminstone ana nåt. Testade du första gången på ÄL+11 eller hade du testat nåt innan? 

Asså jag testar mer än man normalt ska;) från äl typ 8
  • frestelsen
    Nykär15 skrev 2016-11-22 10:40:23 följande:

Tror de här vä äl+10 så billiga tester syns svagt o liiiite för blotta ögat på cb

• Nykär15
    frestelsen skrev 2016-11-22 10:50:03 följande:
    Asså jag testar mer än man normalt ska;) från äl typ 8
    Sån är jag med..men har börjat ha ÄL+10 som gräns eftersom jag aldrig sett plus innan dess. Använder testlagrets..men ser inte en skymt idag, inget vid genomlysning som brukar vara första tecknet...
  • frestelsen
    Nykär15 skrev 2016-11-22 10:56:35 följande:

Sån är jag med..men har börjat ha ÄL+10 som gräns eftersom jag aldrig sett plus innan dess. Använder testlagrets..men ser inte en skymt idag, inget vid genomlysning som brukar vara första tecknet...

Beställ billiga tester, tycker de är tydligare o tidigare än TL:) sen är de inge konstigt att få plus på bim:)
  • rebeqqa

Tänkte bara uppdatera er lite. Efter 18månaders försökande står vi nu inte och stampar. VUL på CD 1y visade en äggblåsa som mätte 18mm. VUL cd 20 visade en äggblåsa på 21mm. Fick ovitrelle utskrivet och jag hade ägglossning. Nu går vi i väntans tider och hoppas.

Inga av de tidigare försöken med Letrozol gjorde något alls för mig. Men nu, efter 6mån mer hälsosamma kost och -7/8kg på vågen samt en trippel dos istället för dubbel så hände det vi aldrig trodde skulle ske. Underbart !

• Nykär15
    frestelsen skrev 2016-11-22 11:05:06 följande:
    Beställ billiga tester, tycker de är tydligare o tidigare än TL:) sen är de inge konstigt att få plus på bim:)

Jo får väl vänta och se vad som händer. Men TL har alltid visat tidigt för mig och jag känner igen på dem hur ett tidigt streck ser ut, så jag litar på dem och kommer inte börja med nån annan sort. Enklare för mig att jämföra med något jag är van vid. CD litar jag endast på digitalt men de tar jag först om jag sett nåt på ett TL. 

Vet att jag inte borde ge upp redan, men just pga att jag fått plus alla 4 ggr på denna dagen innan så är det svårt att hålla hoppet uppe..men kan såklart ha fel med! Ägget har nog alltid fäst tidigt de gångerna, kan ju ha fäst sent så visst bör jag inte kasta in handduken helt än....tack för pepp!

• MonDieu

Har tagit två omgångar letrozol men har nu fått veta att jag har en cervixpolyp(som blöder då och då). har sjukt oregelbunden mens men har nu fått en "egen" och är väldigt sugen på att ta en dos letrozol för att hjälpa ägglossningen. Dock väntar jag på att operera bort polypen och därför skulle vi pausa med letrozol men min läkare sa att om vi blir gravida så väntar man bara med att ta bort den till efter grav om jag förstod henne rätt. Hur dumt hade det varit att göra det? (jag vet, ganska dumt)

Känner mig bara så himla ensam och deppig, känns som om ett till barn är flera år bort om ens alls. Vi har redan försökt i över ett år och det håller på att äta upp mig - inte av stress men av längtan/sorg. 

Mon Dieu!
  • MonDieu
    MonDieu skrev 2017-06-09 07:48:48 följande:

Har tagit två omgångar letrozol men har nu fått veta att jag har en cervixpolyp(som blöder då och då). har sjukt oregelbunden mens men har nu fått en "egen" och är väldigt sugen på att ta en dos letrozol för att hjälpa ägglossningen. Dock väntar jag på att operera bort polypen och därför skulle vi pausa med letrozol men min läkare sa att om vi blir gravida så väntar man bara med att ta bort den till efter grav om jag förstod henne rätt. Hur dumt hade det varit att göra det? (jag vet, ganska dumt)

Känner mig bara så himla ensam och deppig, känns som om ett till barn är flera år bort om ens alls. Vi har redan försökt i över ett år och det håller på att äta upp mig - inte av stress men av längtan/sorg. 

Så jäkla skönt, min gynekolog sa ja - vi får köra! :) Håll tummarna <3
    Mon Dieu!
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol