• rebeqqa

Hur många omgångar Letrozol

Hej hej!

Försökt bli gravid nu i 18mån utan att lyckas. Jag har pcos och ingen egen ägglossning.

Ätit letrozol enkel kur - inget ägg växte än mindre släpptes.

Dubbel kur - inget ägg växte nu heller. Remiss inskickad och under tiden nu har jag fokuserat på att äta bättre och gå ner i vikt - det kan göra att man svarar bättre på medicinen. Så 7kg är nu ett minne blott.

Nu har jag (på eget bevåg läkaren ordinerar bara dubbel som max) tagit en trippelkur av letrozol. UL den 16e.. kan inte med ord beskriva hur mycket jag hoppas att något litet ägg börjat växa denna gång och att vi åtminstone ska ha en chans efter all denna tid.

Läste igenom hela tråden här och såg att en lycklig kvinna lyckades med trippel kur - hoppas man kan ha samma tur!

• rebeqqa

Tänkte bara uppdatera er lite. Efter 18månaders försökande står vi nu inte och stampar. VUL på CD 1y visade en äggblåsa som mätte 18mm. VUL cd 20 visade en äggblåsa på 21mm. Fick ovitrelle utskrivet och jag hade ägglossning. Nu går vi i väntans tider och hoppas.

Inga av de tidigare försöken med Letrozol gjorde något alls för mig. Men nu, efter 6mån mer hälsosamma kost och -7/8kg på vågen samt en trippel dos istället för dubbel så hände det vi aldrig trodde skulle ske. Underbart !

Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol