• Helena 383

Hur många omgångar Letrozol

Hej

Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?

• Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol
  • johanna84

Nyss varit på VUL och såg ett stort ägg på skärmen:) så fr.o.m. Onsdag sa läkaren att de bara var att ha sex.. Sedan ska jag tillbaka torsdag.. Hoppas sambon går med på detta bara.. Denna helg blev d noll sex.. Men ska inte nämna något till honom utan tänker vänta ut sedan begära sex på onsdag!

• frestelsen
    johanna84 skrev 2016-05-23 07:54:33 följande:

Nyss varit på VUL och såg ett stort ägg på skärmen:) så fr.o.m. Onsdag sa läkaren att de bara var att ha sex.. Sedan ska jag tillbaka torsdag.. Hoppas sambon går med på detta bara.. Denna helg blev d noll sex.. Men ska inte nämna något till honom utan tänker vänta ut sedan begära sex på onsdag!

Tjoho:)
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-23 07:52:50 följande:

Slemhinnan var treskiftad vilket krävs för en graviditet

-Tjock & fin sa läkaren.

- 8 mm

Idag va de i 2 ägg i vänstra på 11mm och 18 mm och ett på 17 i vänstra .

Hade ja haft 3 som alla var större än 15 mm så hade vi fått sexförbud hur de nu kan skulle kolla de..

Det är för chansen för tre barn blir för stor.

Nu så borde de bara bli två som max och att de mindre ägget går tillbaka.

Jag frågade om de är dubbelt så stor chans nu så svarade han läkaren.

-Så kanske man kan säga .

Ja är iallafall mycket förhoppningsfull .

Ligga idag och onsdag sa han!

Va kul:) de är ju lite olika när äggblåsan spricker. Allt mellan 20 o 30 så bra att ligga varannan dag den veckan så missar man inte:)

Jag fick en liten blödning i söndags som kan va för äl va då:) hoppas:)
  • johanna84

Måste fråga.. Kan läkaren se tidigt på VUL ifall något har fastnat? Ska ju ha sex imorgon och till läkaren på Torsdag morgon. Men kan dom verkligen se så tidigt på VUL ifall befruktning är på gång tex? Kanske dum fråga men vad vet ja liksom! :)

• frestelsen
    johanna84 skrev 2016-05-24 19:12:24 följande:

Måste fråga.. Kan läkaren se tidigt på VUL ifall något har fastnat? Ska ju ha sex imorgon och till läkaren på Torsdag morgon. Men kan dom verkligen se så tidigt på VUL ifall befruktning är på gång tex? Kanske dum fråga men vad vet ja liksom! :)

Nej de tar minst 5 dagar för ägget att fästa i livmodern men efter det kan de se på blodprov om de finns hcg.

Klart man aldrig lär sig om man inte frågar:)

Men de tar fem dagar för cellerna att dela sig o bli en blastocyst och sen ca dag 6-10 har ägget fastna och då börjar de gå ut hcg till kvinnan. Allt som sker där är för smått att se.
  • traxxie
    vildalee skrev 2016-05-23 07:53:42 följande:

Ja det är hemskt!!

Kan du inte få dubbelkur?

Eller får du ägg varje månad?

Jag vet inte eftersom att jag inte får göra VUL varje gång :/ Gjorde det första gången med pergo och sen en gång med letro. Då var äggen stora nog att släppa. Gyn tyckte inte att jag behövde komma in för mer VUL utan bara köra på. :/ Jag tar inte ens några blodprover.

Ska ringa gyn och höra om dubbelkur.

• Lilla_lou

Spännande, lycka till nu ni som snart har ägglossning =)! Håller tummarna!!!

Jag avslutade min trippelkur letrozol nu i måndags. Har ultraljud på fredag.

Jag började fundera på det här med sexförbud vid fler än två bra äggblåsor. Hur hade ni gjort? Hade ni följt sexförbudet eller försökt ändå? För mig beror det på hur många äggblåsor, jag tror att jag hade struntat i sexförbudet om det gäller 3 äggblåsor av bra storlek. Mer än 3 hade jag nog inte vågat trotsa :P. Man vill ju gärna ha barn, så hade nog känts väldigt svårt att få ett sådant besked. Någon som har varit i den situationen?

• johanna84

På väg till läkaren ett besök jag lika gärna kunnat hoppa över. Noll sex igår, natten har varit ett rent helvete och sov skavföttes med sambon och imorse när han åkte till jobbet sa ja inte ens hej då och jag har än inte svarat på hans sms. Vill bara sitta hemma å gråta och inte behöva gå och jobba. Känns som jag är längst ner i en grop och inte kan ta mig upp. :(

• frestelsen
    johanna84 skrev 2016-05-26 07:22:31 följande:

På väg till läkaren ett besök jag lika gärna kunnat hoppa över. Noll sex igår, natten har varit ett rent helvete och sov skavföttes med sambon och imorse när han åkte till jobbet sa ja inte ens hej då och jag har än inte svarat på hans sms. Vill bara sitta hemma å gråta och inte behöva gå och jobba. Känns som jag är längst ner i en grop och inte kan ta mig upp. :(

Massa styrkekramar
  • vildalee

Men hjärtat.

Kan ni inte prata ordentligt när han kommer hem och fråga varför..?

Han kanske är rädd?

Massa kramar!

johanna84 skrev 2016-05-26 07:22:31 följande:

Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol