• Helena 383

Hur många omgångar Letrozol

Hej

Jag undrar ni som lyckats bli gravida med Letrozol, hur många omgångar behövdes innan ni blev gravida?

• Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol
  • vildalee
    Helena 383 skrev 2016-05-09 10:13:03 följande:

Hej

Det var jag som startade tråden och tänkte bara berätta att jag blev gravid på tredje kuren:) Är i vecka 10+0 bara så det är väldigt tidigt men än så länge ser det bra ut så jag håller tummarna att det ska fortsätta så :)

Lycka till till er alla!

ÅÅÅÅÅÅ vilken lycka!! Stort Grattis!!!
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-09 07:05:36 följande:

Åååå fy men nya tag även om de är lättare sagt än gjort.

Ja ligger på bim + 3 om ja vågar att gå efter Ägglossningstesten då läkaren missade om ha haft ägglossning eller inte då besöket va en måndag och ägglossning troligen fredagkväll.

Blir så ledsen för oss allas skull att de tar en så jäköa tid!

Ja tid tar det:(

Hoppas det tog sig för dig nu:)
  • johanna84
    Helena 383 skrev 2016-05-09 10:13:03 följande:

Hej

Det var jag som startade tråden och tänkte bara berätta att jag blev gravid på tredje kuren:) Är i vecka 10+0 bara så det är väldigt tidigt men än så länge ser det bra ut så jag håller tummarna att det ska fortsätta så :)

Lycka till till er alla!

Grattis!!:)
  • johanna84

BM imorgon har hittills inte haft någon symtom verken på ägglossning eller mensvärk! Skulle ju inte bli förvånad om mensen kommer som ett brev på posten vilken dag som helst enbart för att jävlas med mig.

• vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-09 18:51:22 följande:
    Ja tid tar det:(

Hoppas det tog sig för dig nu:)
    Mens idag, så blir 2 tabletter torsdag i fem dagar
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-10 14:17:32 följande:

Mens idag, så blir 2 tabletter torsdag i fem dagar

Bajsmens!

Börjar med letrozolen på torsdag med:)
  • vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-10 15:05:34 följande:
    Bajsmens!

Börjar med letrozolen på torsdag med:)
    Ja nya tag för oss då, roligt att de blir samma dag.
    En lite privat fråga kanske men min läkare har sagt att vi ska ha sex var tredje dag eller varannan men hur gör ni om man ägglossar på en dag som är inte sex dag?
  • johanna84
    vildalee skrev 2016-05-10 15:59:38 följande:
    En lite privat fråga kanske men min läkare har sagt att vi ska ha sex var tredje dag eller varannan men hur gör ni om man ägglossar på en dag som är inte sex dag?
    Det sa min läkare till mig också men själv blir jag bara enormt stressad och stressen gör ju att sexet på något vis uteblir, så nu kör vi på som vanligt försöker köra lite varannan dag men så ibland testar ja med ägglossningsstickor bara för att ! Men man kan ju bli gravid fler dagar efter ÄL så egentligen är d ju bara ligga lite före och lite efter typ:)

lättare sagt än gjort! Men någon gång får man väll en lyckoträff
  • frestelsen
    vildalee skrev 2016-05-10 15:59:38 följande:

Oj sex varje dag hela månaden?

Vi får sexförbud fram till vul så läkaren ser först att inte jag har för många äggblåsor.

Sen vid ok ska vi ligga varje dag. Vet de är jobbigt med kommanoligg.

Tror inte de är nån fara om ni har sex dan innan äl o sen dan efter. Då finns ju alltid spermier där.

Jag tänkte fråga läkaren om ev stätta makens spermier o insemination. Kanske större chans så.

Denna månad ska vi testa sån spruta som ska göra att ägget släpper då lär man ju veta äl på dagen tycker jag:)

När ska du på vul?
  • vildalee
    frestelsen skrev 2016-05-11 07:42:00 följande:
    Oj sex varje dag hela månaden?

Vi får sexförbud fram till vul så läkaren ser först att inte jag har för många äggblåsor.

Sen vid ok ska vi ligga varje dag. Vet de är jobbigt med kommanoligg.

Tror inte de är nån fara om ni har sex dan innan äl o sen dan efter. Då finns ju alltid spermier där.

Jag tänkte fråga läkaren om ev stätta makens spermier o insemination. Kanske större chans så.

Denna månad ska vi testa sån spruta som ska göra att ägget släpper då lär man ju veta äl på dagen tycker jag:)

När ska du på vul?

Ja ska dit på morgonen nästa torsdag alltså den 19/5 lite tidigare än ja gick sisst eftersom vi nu ökar dosen.

Ja mycket ligga blir de och inte så att man är sugen är mera ett måste så de förstör sexlivet de här enligt mig.

Ibland har vi fått ställa klockan på 5 på morgonen då ja ska med tåget hahah.

Hur menar du att sätta Makens spermier? IVF?

Får du tabletter och sedan spruta? Vad är de för spruta?

Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol