Hur många omgångar Letrozol
Hej
Startar min första kur Letrozol imorgon. Ska äta 1st dag 3-7. Och VUL på dag 14. Min gynekolog har inte sagt något om sexförbud innan VUL? Kan vi ligga på som vanligt tro?
Hej
Startar min första kur Letrozol imorgon. Ska äta 1st dag 3-7. Och VUL på dag 14. Min gynekolog har inte sagt något om sexförbud innan VUL? Kan vi ligga på som vanligt tro?
Jag klickade precis följ på din blogg. Jag bloggar med på nouw under namnet "Tillsviblirtre" :)
Vår gynekolog har gjort liknande för oss. Skickat en remiss till IVF eftersom det är sådan kö. Så vi står i kö under tiden vi provar Letrozol :)
Liten Uppdatering.. Besöket hos läkaren gick bra trots lite tårar men d in går i denna process. Sist ja va hos läkaren såg han ju en äggblåsa nu var den grejen sprucken för han såg bara blod.. Jippi. Ska vid nästa mens höra av mig igen.. Dock vet jag inte vad som kommer hända då. Läkaren pratade även om att skriva en remiss för IVF för då ligger d en färdig ifall d kommer behövas. Han pratade inget om fortsättning av Letrozol eller liknande.. Så nu väntar jag ut mensen så får vi se vad läkarens nästa steg var.. Under tiden ska vi bara leva som vanligt. Och fick även tipset av läkaren att dricka någon flaska vin för då slappnar man av :) måste säga att jag har nog den bästa läkare som verkligen tar detta på allvar!
Tack!
Då kör vi på som vanligt. :)
Det kan ni absolut göra! Det gjorde jag å sambon. Man får vanligtvis ägglossning en vecka efter avslutad kur
Gjorde VUL på CD14 idag efter att ha ätit enkelkur Letrozol dag 3-7.
Stor besvikelse när det bara var en lite större blåsa på 7-8mm :( åter nästa vecka för å se om det växt något.
var på VUL CD23 efter första enkelkuren med Letrozole. Inga äggblåsor så fick Provera utskrivet som ska ge blödning och sen köra Letrozol dag 3-7 dubbel dos denna gång.
På mitt andra letrozolförsök
Första kur 2,5mg dag 3-7 inga äggblåsor
Nu ätit 5mg dag 3-7.
Ägglossningstest fr.o.m. Imorgon och förhoppningsvis får jag komma in på ett VUL på måndag när kliniken öppnar efter sommarstängt. Annars sexförbud :(
Kur 1= 2,5mg dag 3-7 - inga äggblåsor fick ta Provera för att sätta igång mensen.
Kur 2= 5mg dag 3-7 - positivt ÄLtest på dag 12 dock hann gynekologen inte ta VUL så fick aldrig se några äggblåsor.
Kur 3= 5mg dag 3-7 - VUL dag 11 visa en äggblåsa på höger sida 14mm. Är på dag 13 nu och har inte fått positivt ägglossningstest än :)
Grattis Babydreamer till plusset :)