• Kolan91

Hur många omgångar Letrozol

Någon här inne som äter/ska/nyss börjat som vill stötta och snacka med andra som knaprar letrozol.

Åt två kurer och blev gravid men det slutade i ma. Nu har jag haft två cykler efter skrapningen och har tagit letro denna cykel och hoppas på plus. Känner dock ingen aktivitet i äggstockarna vilket jag gjorde förra gången med dem. Är på dag 13 så inga större förhoppningar men än ger jag inte upp! :)

• Kolan91

Tråkigt men noll resultat :(

Har du gjort utredning och fått reda på var orsaken till infertiliteten beror på?

JCW81 skrev 2016-09-08 15:59:47 följande:

Jag har käkat letrozol 3 omgångar nu, en gång med tillägg av ovitrelle. Tyvärr ingen graviditet här än. Ska nu ha en hormonfri månad innan jag påbörjar en ny kur.

• Kolan91

Vad spännande! :)

Jag tog min förs kur sedan skrapningen men jag har gråtit hela kvällen då jag verkar ha fuckat upp det totalt :(

Jag får stegring på ältester med eller utan stimulering och jag är på cd 14 och tagit ältester i 4 dagar i rad utan stegring för första gången!!

När jag tog letro sist fick jag första kuren äl dag 15 och andra gången när jag blev gravid, äl på dag 16.

Men jag har inte känt någon aktivitet i ästockarna vilket jag gör varje månad och som sagt ingen stegring jag kommer säkert inte ha äl denna månad. Jävla skit!! Så frustrerad och ledsen. Sorry :(

När fick du äl?

Vad är ditt fertilitetsproblem?

Babydreamer skrev 2016-09-08 20:20:23 följande:

Jag har ätit min första letrozol kur denna cykel. Inväntar BIM i slutet av nästa vecka. Fått bekräftad ägglossning via blodprov så har svarat bra på behandlingen :)

• Kolan91

Men åh vad kul!! Grattis!

Är på cd 4, märkte du något annorlunda så tidigt? Hihi (vill så gärna få min bebbe!!!)

Babydreamer skrev 2016-09-13 11:25:54 följande:

Jag plussade imorse på första omgången letrozole!

• Kolan91
    frestelsen skrev 2016-10-26 18:40:13 följande:

Wow ingen letrozole vi vart spontant gravida av ett ligg.. lyckan är total

Jag är så glad för din skull. Din kämpe!!

Finns hopp för oss andra. Vad var ditt ursprungliga problem till varför du fick letro (om du orkar svara hihi)

Jag är inne på tredje kuren efter ma. Hoppas så!!

Grattis grattis!! :D
  • Kolan91
    frestelsen skrev 2016-10-26 19:17:33 följande:

Ja vi fick ma, och sen vart mina cykler så långa. Prövade letrozole och otrivelle men inget hände där heller förutom att mina cykler blev normala. Sen hittade de en polyp på ca 3-4 cm och jag skulle operera bort den i november. Tanken va att den va ivägen för ägget. Men ser ut som de gick iaf:) har ingen aning om varför. Känns ju dumt att säga att bara för vi sluta försöka.. men vi har blivit gravida de gånger vi inte försökt till 100. Denna gång va jag inne och fyllde livmodern med saltlösning för att se polypen. Kanske blev rent eller nått. Nä vet inte.

Men ge inte upp! Be om otrivelle med:)

Otroligt hur kroppen kan fungera! Haha!!

Jag släpper alltid ägg men fick letro för att mitt progrestron var lågt alltså blev "diagnosen" - "släpper omogna ägg" typ.

Hur skulle otrivelle hjälp mig tror du? :)
  • Kolan91
    frestelsen skrev 2016-10-26 19:53:24 följande:

Ja men släpper ägget behövs inte otrivelle för den sprutan får äggen att lossna.

Men får du extra progesteron med?

Nä min läkare säger att jag får högt värde efter äl så det behövs inte men nästa gång jag plussar ska jag smörja med progrestall som jag har hemma för att lättare kunna bibehålla graviditeten. Att jag har högt värde har märkts då jag har längre mellan äl och bim. Alltså tar det längre tid för progrestronet att sjunka för att få mens (om jag inte blivit gravida då vill säga).

Tror att vi har haft sex för mycket. Haha! Ska inte vara så på vid nästa äl. ;)

Vet du hur spermiernas kvalitet är om man har sex typ 1-2ggr runt äl kontra 6-10? Haha
  • Kolan91
    frestelsen skrev 2016-10-26 20:33:44 följande:

Så va min tanke med. De gånger vi blivit gravida har vi inte toklegat varje dag. Nu liksom en gång på cd 17 o nån gång några dagar innan men då fick han dra ut den för jag skulle på vul dan efter o pinsamt o komma dit med massa kladd (ursäkt för detaljer)

Så tror man ska ligga var 3e dag typ

Du är ju uppenbarligen ett levande bevis haha.

Jag får helt enkelt inte vara lika hetsig vid nästa försök. Hoppas att även jag inom kort slänger upp ett plus i tråden.

Tempade du denna cykel. Om, posta gärna grafen, kul å se :)

Någon här inne som är mitt uppe i allt vad letrozol innebär får gärna väcka liv i tråden och dela med er! :)

Nu checkar jag ut för idag. Godnatt!
  • Kolan91
    frestelsen skrev 2016-10-27 04:12:39 följande:

Nä tempade inte för vi tänkte inte försöka. Haha typiskt;)

Ska följa dig med spänning o hoppas på ett plus här snart:)

Absolut och uppdatera oss lite då och då om din graviditet :)
Svar på tråden Hur många omgångar Letrozol