• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • jooo
    believe 88 skrev 2016-02-03 11:28:26 följande:

Åå denna väntan tar kål på mig snart..pratade nyss med rmc om hur vi skulle gå vidare. ska på efterkontroll på tisdag för att se om den så kallade polypen är borta från livmodern. Och sen ska vi vänta på nästa månads mens. Alltså i mars..????

Visst är de störande med väntan /: vi väntar också in mars..ttiden går långsamt! !
  • jooo

Idag har ja fått svar på mina prover den här gången. Mitt tsh ligger ängligen rätt..1,7 :D å glad..nu hindrar inte detta oss att komma vidare med ivf längre..dock ska ja flytta om två veckor..o man får tydligen inte bära tungt ens under sprutningen. Men i mara då kör vi :D

• Anitram
    Niaa skrev 2016-02-04 10:02:12 följande:
    Min sambo är lite som du Anitram. Han tittar på vagnar och vill också prata namn men jag tycker det är jättejobbigt och vågar fortfarande inte hoppas på för mycket även om det känns lite lättare sedan vi kom från RMC. Min sambo har ifrågasatt om det verkligen är detta jag vill och jag vill verkligen inget hellre, men varje gång vi pratar om det högt så känns det som att jag ska bryta ihop. Så för din vetenskap Anitram , så tror jag nog att han tänker på det minst lika mycket som du, men har ett lite annat sätt att hantera det på ????
    Ja jag hoppas det! Han är nog mest orolig för utgifter och så eftersom han studerar, men nu har vi kommit till en punkt då vi inte kan vänta längre. Man vet ju inte hur lång tid det tar innan man blir gravid eller om det ens går. Jag hoppas dock att vi blir gravida eftersom vi blivit gravida tre gånger tillsammans dock utan att få behålla någon av dem :(
  • Cia33

Läkaren var nöjd med min kontroll idag och rmc i Linköping meddelade att jag ska komma på äggplock på måndag morgon. Känns jätteskönt och nervöst. Ser fram emot att få det överstökat.

• Anitram
    Cia33 skrev 2016-02-04 17:07:55 följande:

Läkaren var nöjd med min kontroll idag och rmc i Linköping meddelade att jag ska komma på äggplock på måndag morgon. Känns jätteskönt och nervöst. Ser fram emot att få det överstökat.

Oj vad spännande! Jag blir mer och mer nervös för varje dag som går och jag ska snart "bara" börja tam mina sprutor. Känns riktigt läskigt!
  • Niaa
    Cia33 skrev 2016-02-04 17:07:55 följande:

Åh vad spännande! Lycka till!!
  • Anitram

Gud vad jag är nervös! Blir värre och värre för var dag. Helt sjukt och jag kan inte sluta tänka på att jag eventuellt kommer vara gravid innan månaden är slut! ???? Försöker hålla min hjärna upptagen om dagarna för så fort jag tänker på allt blir jag nervös och övertänker allt.

Hur går det för er andra? Är det nån annan som känner obehag inför att ta sprutorna?

• Cia33

Är också nervös och det är svårt att tänka på annat. Vågar inte riktigt hoppad på att det kommer fungera.

Sprutorna är inte så farliga, nålarna är jättetunna. Tog min sista igår så ikväll kan jag njuta av första sprutfria dagen på 2 v. Äggplock tidigt imorgon, så vi får kliva upp runt kl 04:30.

• 180611
    Niaa skrev 2016-01-31 18:41:53 följande:

Nix, inget nytt här! Var på vävnadsprov i torsdags för att följa upp cellförändringarna, oroade mig ju lite att de skulle kunna dra ut på ivf men så länge de inte har blivit mycket värre så ska man kunna avvakta att avlägsna dom fram tills ivf försöken är klara. Så det kändes som en lättnad iaf

Är det äggblåsorna dom ska kolla på dig imorgon cia33?

180611 - har ni skrivit upp en frågelista inför första mötet än? ????

Hej!

Nej har inte hunnit faktiskt. Husbygget tar just nu en massa tid. Hundra blanketter o ritningar att kolla igenom. Phu! Samtidigt är det rätt skönt att tänka på nåt annat... borde väl börja skriva upp saker snart. Några tips på vad man skan fråga? Just idag vill jag knappt ens tänka på det. Har plötsligt blivit sååå rädd... tänk om det inte funkar?! Det liksom låser sig i bröstet!

Hur får det för dig Niaa?

Och ni andra var det prolaktinet som var högt? Mitt har varit högt och har fått göra MR-röntgen av hjärnan bl.a. o medicineras nu. Kroppen tror liksom att man ammar eller är gravid typ... lycka till med äggplocket imorgon Cia33!
  • Cia33

Allt har gått bra idag, de plockade ut 6 ägg. Om allt fungerar så ska de sätta in ett ägg igen på onsdag.

Svar på tråden första försöket RMC