första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Åå denna väntan tar kål på mig snart..pratade nyss med rmc om hur vi skulle gå vidare. ska på efterkontroll på tisdag för att se om den så kallade polypen är borta från livmodern. Och sen ska vi vänta på nästa månads mens. Alltså i mars..????
Idag har ja fått svar på mina prover den här gången. Mitt tsh ligger ängligen rätt..1,7 :D å glad..nu hindrar inte detta oss att komma vidare med ivf längre..dock ska ja flytta om två veckor..o man får tydligen inte bära tungt ens under sprutningen. Men i mara då kör vi :D
Läkaren var nöjd med min kontroll idag och rmc i Linköping meddelade att jag ska komma på äggplock på måndag morgon. Känns jätteskönt och nervöst. Ser fram emot att få det överstökat.
Läkaren var nöjd med min kontroll idag och rmc i Linköping meddelade att jag ska komma på äggplock på måndag morgon. Känns jätteskönt och nervöst. Ser fram emot att få det överstökat.
Gud vad jag är nervös! Blir värre och värre för var dag. Helt sjukt och jag kan inte sluta tänka på att jag eventuellt kommer vara gravid innan månaden är slut! ???? Försöker hålla min hjärna upptagen om dagarna för så fort jag tänker på allt blir jag nervös och övertänker allt.
Hur går det för er andra? Är det nån annan som känner obehag inför att ta sprutorna?
Är också nervös och det är svårt att tänka på annat. Vågar inte riktigt hoppad på att det kommer fungera.
Sprutorna är inte så farliga, nålarna är jättetunna. Tog min sista igår så ikväll kan jag njuta av första sprutfria dagen på 2 v. Äggplock tidigt imorgon, så vi får kliva upp runt kl 04:30.
Nix, inget nytt här! Var på vävnadsprov i torsdags för att följa upp cellförändringarna, oroade mig ju lite att de skulle kunna dra ut på ivf men så länge de inte har blivit mycket värre så ska man kunna avvakta att avlägsna dom fram tills ivf försöken är klara. Så det kändes som en lättnad iaf
Är det äggblåsorna dom ska kolla på dig imorgon cia33?
180611 - har ni skrivit upp en frågelista inför första mötet än? ????
Allt har gått bra idag, de plockade ut 6 ägg. Om allt fungerar så ska de sätta in ett ägg igen på onsdag.