första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej! Ny här å jag är också ny i den här svängen. Är under utredning så vet ej om det blir IVF eller inte men stämmer läkarens misstanke lär det krävas....
Var på vårt första möte på Emma/Cura som hjälper RMC då de ligger back.
Vi gick igenom provsvar å första ultraljudet av mina äggstockar. Min sambo hade fin fina spermier så min misstanke att jag e problemet bekräftades. Vi har försökt i 2 år. Försök 4 å 6 blev jag gravid men missfall inom 14 dagar.... sen juni 2016 har d inte hänt ett skit! Läkaren misstänker endometrios å hon ville redan skicka remiss för IVF men mitt BMI är 33 så tyvärr.
Livrädd! Så nu taggar jag till å jag SKA va under 30 i BMI tills den 14/2 då vi har nästa utvärderingsmöte.
På måndag väntar mitt andra ultraljud för å kolla så ägglossning skett, sen ska jag tillbaka i början av februari på första mensdagen å kolla progesteronet å sen resultat/utvärdering i par 14/2....
Då får jag veta om endometrios är korrekt eller inte.
Usch! Så här skulle d ju inte bli! Men tacksam för vår läkare! Väldigt omtänksam å fokus på vad vi KAN göra, inte vilka problem som finns
Ja tiden går läskigt snabbt ibland! Ok är det något som oroar dig Believe88 eller är det bara lite lätt i överkant? Hoppas iaf att det går jättebra!
Hej Cia33! Kul att höra från dig! Känns det bra nu inför nästa omgång? Laddat upp med ny energi? Så kul med nytt hus! Kan dessutom vara rätt skönt med lite annat att fokusera på ibland. Vi byggde ju hus mitt i allt. Vet att grunden till huset gjordes samma dag vi hade äggplock och jag blev akut dålig o inlagd. Världens sämsta tajming men allt går! Man lär sig det tycker jag. Känner ni andra likadant? Att man bara löser allt som kommer i ens väg på nåt sätt. Det är inte alltid lätt men på nåt sätt så kommer man ju framåt fast kanske inte på det sättet som man trodde först.
Liten uppdatering från mig. Har pratat med nordic ivf i Göteborg och vi ska dit i slutet av februari. Förhoppningsvis kan vi börja med behandling i mars.
Lycka till Cia33! Håller alla tummar för att det ska gå vägen nu :)
Här sitter jag med en liten flicka som blir åtta veckor på måndag. Fortfarande lite overkligt :)
Den 14/ 2 bestämde sig lilla killen för att komma ut. ;)
Lycka till Cia33! Håller alla tummar för att det ska gå vägen nu :)
Här sitter jag med en liten flicka som blir åtta veckor på måndag. Fortfarande lite overkligt :)
Åhh grattis!!! Har förlossningarna gått bra?!!
Förlossning gick väldigt bra.
Hade inte många värkar men dom var starka och långa. Från vi kom in till förlossningen tills han var ute tog 11 timmar.
Så härligt att läsa att allt gått bra :)
Vi är i väntan på ÄD, efter 1 års väntetid, som är beräknad runt v19.
Kan inte förstå att det var ett år sedan jag var på nordic ivf och gjorde sista försöket. Tiden bara försvinner iväg.
Är så tacksam att det finns dem som ställer upp.
Grattis till era små mirakel :)
Hej vänner jag önskar sådig att ni alla fått en liten nu!!
Vi har precisju gjort äggplock för syskonförsök. Känns galet o börja om men vill så gärna få en till.
Hej! Oj så länge sen jag var inne här. Joo hur gick det för er? Vi har hunnit få ett barn till så nu har vi två grabbar här hemma sen ett drygt år tillbaka. Men man är fortfarande otroligt tacksam och önskar såå att alla ska få sin dröm. Hoppas att ni alla har lyckats på ett eller annat sätt.