första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Känner med dig believe 88 ... ni har ett landstingsfinansierat försök kvar också väl?
Vårt ägg delade sig inte ordentligt så försök nummer 2 för oss kan man väl sammanfatta som riktigt misslyckat... Ska ha ett samtal med läkaren idag och lägga upp en plan för nästa försök. Känns otroligt tungt och jag undrar hur man ska orka med alla dessa besvikelser...
Känner med dig believe 88 ... ni har ett landstingsfinansierat försök kvar också väl?
Vårt ägg delade sig inte ordentligt så försök nummer 2 för oss kan man väl sammanfatta som riktigt misslyckat... Ska ha ett samtal med läkaren idag och lägga upp en plan för nästa försök. Känns otroligt tungt och jag undrar hur man ska orka med alla dessa besvikelser...
Hej alla...
Jag har varit på semester och bara försökt att lägga allt bakom mig en stund i alla fall.
Har inte hunnit läsa alla inlägg men ser både positiva och negativa resultat.. håll hoppet uppe.. det är svårt men vi är sååå många och vi behöver varandras stöd.
Jag fick ingen ägglossning denna månad så det blev ingen återföring. Tycker det är konstigt men tydligen är det vanligt att inte ha ägglossning varje månad.
Blir förhoppningsvis nästa månad så vårt lilla embryo får vänta lite till i frysen.
Måste man ha ägglossning för att få tillbaka ett embryo??? då är det kört för min del. Jag har inte haft ägglossning på över ett år. Hur gör man då???
Måste man ha ägglossning för att få tillbaka ett embryo??? då är det kört för min del. Jag har inte haft ägglossning på över ett år. Hur gör man då???
Pratade med läkaren igår och nästa ÄP blir troligtvis i januari. Blir tyvärr långa protokollet igen men ska få menopur istället för purugon samt icsi. Läkarna hade varit väldigt förbryllade över att detta försöket gått så dåligt när det första gick så bra. Dom hade gjort ett spermaprov på sambon och det visade sig att han enbart hade 3 miljoner simmare denna gång jämfört med 50 miljoner förra gången. Även om det har varit väldigt tungt denna helgen känns det skönt att ha fått en förklaring. Känns dock psykiskt jobbigt att det är sista försöket för oss..
Ni blir det lite paus för oss. Vi kör igång igen efter novembermensen som lär komma i slutet av månaden, men ska försöka fokusera på annat tills dess. Jag kikar in meddela jämna mellanrum för att se hur det går för er <3
Pratade med läkaren igår och nästa ÄP blir troligtvis i januari. Blir tyvärr långa protokollet igen men ska få menopur istället för purugon samt icsi. Läkarna hade varit väldigt förbryllade över att detta försöket gått så dåligt när det första gick så bra. Dom hade gjort ett spermaprov på sambon och det visade sig att han enbart hade 3 miljoner simmare denna gång jämfört med 50 miljoner förra gången. Även om det har varit väldigt tungt denna helgen känns det skönt att ha fått en förklaring. Känns dock psykiskt jobbigt att det är sista försöket för oss..
Ni blir det lite paus för oss. Vi kör igång igen efter novembermensen som lär komma i slutet av månaden, men ska försöka fokusera på annat tills dess. Jag kikar in meddela jämna mellanrum för att se hur det går för er <3
Åå nej så tråkigt.
Men hur kan antalet spermier bara minska så mycket?
Varför får ni inte testa korta protokollet? ?
Det undrar vi också.. hon frågade om han varit sjuk eller haft någon infektion men inte som vi känner till eller märkt av. Det skiljde ju ganska rejält :/
Jag önskade korta men hon sa att eftersom jag har endometrios att man statistiskt har haft bättre resultat med långa så rekommenderade hon art vi skulle fortsätta med det. Hoppas hon har rätt.. det långa protokollet tär på en tycker jag..
Hur tänker ni om det blir en nästa gång? Kommer ni förändra något i behandlingen?