• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Niaa
    Emmis84 skrev 2016-09-20 14:12:51 följande:

Jag fick nyss reda på att inget av min ägg kom till frysen.. Känns tung

Nu hoppas jag verkligen att det lilla livet i mig vill hänga kvar..

Vad tråkigt.. verkar verkligen som det är få förunnat att få till frysen... så mycket enklare det hade varit! Vilken rd är du på nu & när har du testdag?

Är det någon av er som vet om man får ha sprutor med sig i handbagaget när man flyger eller ? Jag ska flyga på weekend nästa vecka och kommer behöva ha sprutorna med mig. Vågar inte ha dom i packningen ifall det skulle bli strul med bagaget...
  • believe 88

Såå lycklig just nu.

Min mens var en vecka försenad och tur var väl det för denna gången blev vi INTE nekade. Så imorgon börjar jag med menopur. ....

• Cia33
    believe 88 skrev 2016-09-20 16:27:42 följande:

Såå lycklig just nu.

Min mens var en vecka försenad och tur var väl det för denna gången blev vi INTE nekade. Så imorgon börjar jag med menopur. ....

Vad kul! Håller tummarna att allt går bra.
  • Komigennubebis
    mininiss skrev 2016-09-20 11:38:18 följande:

Jag hoppas de blir våran tur nu :) men är lite orolig för de står att jag har en aning låg äggstocksreserv och de skrämmer mig och jag vet inte inte ens va dom menar för de lång kvar till den 18 oktober:(

Ja, det känns länge att vänta. Jag ska dit den 15:e. Äggstocksreserven är enkelt förklarat antalet ägg du har "på vänt" som kan mogna och bli befruktningsdugliga, antar då att du har lite färre än vanligt. Det kanske innebär att du inte har lika många ägg kvar när du blir äldre, eller går in i klimakteriet tidigare? Jag är inget proffs, men gissar på något sånt.
  • Cia33

Väntan är jättejobbig. Och tyvärr så består hela processen av väldigt mycket väntan. Men man får försöka leva så vanligt som möjligt.

• Komigennubebis
    Cia33 skrev 2016-09-20 21:11:11 följande:

Väntan är jättejobbig. Och tyvärr så består hela processen av väldigt mycket väntan. Men man får försöka leva så vanligt som möjligt.

Ja den är nog den värsta, väntan och ovisshet. Men som du säger får man försöka att ta sig fram som vanligt även om det är svårt. När väl våra bebbar kommer, på ett eller annat sett, så glömmer vi nog all väntan som varit!
  • Life02

Fått tid till första besöket idag, bara 2 veckor kvar! Äntligen händer det något!!

• mininiss
    Komigennubebis skrev 2016-09-20 20:10:31 följande:

Ja, det känns länge att vänta. Jag ska dit den 15:e. Äggstocksreserven är enkelt förklarat antalet ägg du har "på vänt" som kan mogna och bli befruktningsdugliga, antar då att du har lite färre än vanligt. Det kanske innebär att du inte har lika många ägg kvar när du blir äldre, eller går in i klimakteriet tidigare? Jag är inget proffs, men gissar på något sånt.

Åh lycka till hållet tummar och tår för dig :) prata idag med rmc och dom sa jag inte ska va orolig så får tro på deras ord :)
  • Cia33

Ruvare igen. Tyvärr bara tre befruktade ägg och inget av bra kvalitet. Så de satte in två av dem. Så jag lär inte få något i frysen. Hoppas på att något av äggen tar sig, men jag börjar ställa in hjärnan lite på att vi nog får leta upp en privat klinik framöver.

• Komigennubebis
    mininiss skrev 2016-09-21 12:01:24 följande:

Åh lycka till hållet tummar och tår för dig :) prata idag med rmc och dom sa jag inte ska va orolig så får tro på deras ord :)

Tack då mycket :) Och vad skönt att höra! :)
Svar på tråden första försöket RMC