första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Jag fick nyss reda på att inget av min ägg kom till frysen.. Känns tung
Nu hoppas jag verkligen att det lilla livet i mig vill hänga kvar..
Såå lycklig just nu.
Min mens var en vecka försenad och tur var väl det för denna gången blev vi INTE nekade. Så imorgon börjar jag med menopur. ....
Såå lycklig just nu.
Min mens var en vecka försenad och tur var väl det för denna gången blev vi INTE nekade. Så imorgon börjar jag med menopur. ....
Jag hoppas de blir våran tur nu :) men är lite orolig för de står att jag har en aning låg äggstocksreserv och de skrämmer mig och jag vet inte inte ens va dom menar för de lång kvar till den 18 oktober:(
Väntan är jättejobbig. Och tyvärr så består hela processen av väldigt mycket väntan. Men man får försöka leva så vanligt som möjligt.
Väntan är jättejobbig. Och tyvärr så består hela processen av väldigt mycket väntan. Men man får försöka leva så vanligt som möjligt.
Fått tid till första besöket idag, bara 2 veckor kvar! Äntligen händer det något!!
Ja, det känns länge att vänta. Jag ska dit den 15:e. Äggstocksreserven är enkelt förklarat antalet ägg du har "på vänt" som kan mogna och bli befruktningsdugliga, antar då att du har lite färre än vanligt. Det kanske innebär att du inte har lika många ägg kvar när du blir äldre, eller går in i klimakteriet tidigare? Jag är inget proffs, men gissar på något sånt.
Ruvare igen. Tyvärr bara tre befruktade ägg och inget av bra kvalitet. Så de satte in två av dem. Så jag lär inte få något i frysen. Hoppas på att något av äggen tar sig, men jag börjar ställa in hjärnan lite på att vi nog får leta upp en privat klinik framöver.
Åh lycka till hållet tummar och tår för dig :) prata idag med rmc och dom sa jag inte ska va orolig så får tro på deras ord :)