• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Cia33
    jooo skrev 2016-09-06 20:32:17 följande:

Åh nu hoppas vi!!! Håller alla tummar o tår!! Jag väntar på att få starta. Rmc ringde mig 3 ggr idag. Hade såklart glöm mobilen hemma för de va så stressigt imorse. Ska ringa upp imorgon o höra vad de ville. Hoppas på att de klurat ut en ny behandling plan.

Håller tummarna. Det känns skönt att vara igång igen, men det är nervöst. Vill så gärna att allt lyckas denna gång.

Dagens spruta gick bra, men den svider lite.
  • Cia33
    Komigennubebis skrev 2016-09-06 19:41:33 följande:

Hejsan allesammans, hoppas det finns plats för mig här också!

Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år, vi har gjort en utredning som visar att vi är oförklarligt barnlösa. Jag är 24 och min sambo 27. 

Nu ska vi bli ställda i kö för ivf, det känns både nervöst, hoppfullt och hopplöst! Lätt att fastna i negativa tankemönster, som att det aldrig kommer att gå.

Min bästa vän är nu gravid med barn nummer 2 också, vilket känns fruktansvärt jobbigt. Hoppas på att kunna dela erfarenheter med er och att vi kan peppa varandra tills vi får vårt efterlängtade plus! :)

Välkommen till tråden. Var kommer ni att gå någonstans? Håller med om att det är jobbigt när folk runt omkring en blir gravida. Flera av mina vänner har blivit det och fått barn nu under tiden vi har försökt.
  • believe 88

Åå så roligt att det har kommit in några nya...

Jag har dock bara läst vad nu har skrivit då jag fortfarande väntar på mensen denna månaden så här har det varit ganska lugnt. .

Håller alla tummar på att många av er kommer att lyckas få ett plus snart.. :)

• Komigennubebis
    Cia33 skrev 2016-09-07 06:53:32 följande:
    Välkommen till tråden. Var kommer ni att gå någonstans? Håller med om att det är jobbigt när folk runt omkring en blir gravida. Flera av mina vänner har blivit det och fått barn nu under tiden vi har försökt.
    Cia33 skrev 2016-09-07 06:53:32 följande:
    Tackar! Kvinnohälsan i Nyköping. Det är otroligt frustrerande, man är ju så maktlös i det här. Skönt att prata med folk som kan relatera!

• Emmis84
    Cia33 skrev 2016-09-05 18:43:03 följande:

Välkommen till tråden. Var går du någonstans?

Orgalutranen kan svida lite, men det är inte så farligt. Den är bara lite annorlunda känsla att sticka med den då den inte är utformad som en penna som gonal f är. Lycka till på VUL.

Tack för välkomnandet

Jag går på RMC i Malmö.

Var går du/ ni någonstans?

Idag har jag tagit orgalutranen i 3 dagar. Den gick ändå helt okej att ta

Det svider lite efteråt men helt hanterbart.

Hur länge har ni tagit den sprutan vid kort protokoll innan äggplock?

Mitt första VUL är tydligen imorgon och inte idag som jag trodde.

Är så nyfiken över hur det har utvecklats
  • Cia33

Jag går i Linköping. Det varierar lite hur länge jag fick ta orgalutranen. Första gången 8 dagar andra gången 6 dagar. Det beror lite på hur äggblåsorna utvecklar sig.

• Niaa
    jooo skrev 2016-09-06 20:32:17 följande:

Åh nu hoppas vi!!! Håller alla tummar o tår!! Jag väntar på att få starta. Rmc ringde mig 3 ggr idag. Hade såklart glöm mobilen hemma för de va så stressigt imorse. Ska ringa upp imorgon o höra vad de ville. Hoppas på att de klurat ut en ny behandling plan.

Vad sa rmc jooo? Så nyfiken!
  • Niaa
    Emmis84 skrev 2016-09-07 16:00:57 följande:

Tack för välkomnandet

Jag går på RMC i Malmö.

Var går du/ ni någonstans?

Idag har jag tagit orgalutranen i 3 dagar. Den gick ändå helt okej att ta

Det svider lite efteråt men helt hanterbart.

Hur länge har ni tagit den sprutan vid kort protokoll innan äggplock?

Mitt första VUL är tydligen imorgon och inte idag som jag trodde.

Är så nyfiken över hur det har utvecklats

Lycka till imorgon emmis84! Låt oss veta hur det går :) blir det en nästa gång för oss också så hoppas jag på kort protokoll jag med!
  • jooo
    Niaa skrev 2016-09-07 21:48:19 följande:

Vad sa rmc jooo? Så nyfiken!

De ville bara säga att allt va grönt ljus och att de skrivit ut medicinerna. Kör på gonal f och orgalutran igen. Vet dock ej dos ännu :) så om några dagar ska vi va igång igen :)
Svar på tråden första försöket RMC