• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Cia33
    jooo skrev 2016-09-08 18:22:05 följande:

De ville bara säga att allt va grönt ljus och att de skrivit ut medicinerna. Kör på gonal f och orgalutran igen. Vet dock ej dos ännu :) så om några dagar ska vi va igång igen :)

Vad bra. Håller tummarna för att det går bra.
  • Emmis84
    jooo skrev 2016-09-08 18:22:45 följande:

Hur gick det emmis idag?

Jo det verkar ha gått bra. Jag hade 7 ägg och ska fortsätta spruta fram tills lördag. Då ska jag göra ett nytt VUL. Sedan får vi se vad som händer efter det.

Läkaren skrämde upp mig en aning då han sa att jag var i riskgruppen för överstimulering. Det togs dock inga blodprov? samt att jag skulle öka upp gonal-f till 137,5, ett snäpp mer än tidigare..

Nu sitter jag här och känner att det spänner mer i magen idag än tidigare. Svullen dessutom. Men detta är väl en vanlig biverkning? Hur har ni känt efter 6 sprutdagar?
  • Cia33
    Emmis84 skrev 2016-09-08 21:07:45 följande:

Jo det verkar ha gått bra. Jag hade 7 ägg och ska fortsätta spruta fram tills lördag. Då ska jag göra ett nytt VUL. Sedan får vi se vad som händer efter det.

Läkaren skrämde upp mig en aning då han sa att jag var i riskgruppen för överstimulering. Det togs dock inga blodprov? samt att jag skulle öka upp gonal-f till 137,5, ett snäpp mer än tidigare..

Nu sitter jag här och känner att det spänner mer i magen idag än tidigare. Svullen dessutom. Men detta är väl en vanlig biverkning? Hur har ni känt efter 6 sprutdagar?

Kul med 7 ägg. Det är vanligt att man känner sig spänd och svullen. Lite konstigt att de inte tog något blodprov. Jag har fått ta ett till två blodprov under båda mina tidigare försök.

Själv ska jag på VUL på måndag. Är nyfiken p hur jag reagerat på menopuren.
  • Emmis84
    Cia33 skrev 2016-09-09 09:13:57 följande:

Kul med 7 ägg. Det är vanligt att man känner sig spänd och svullen. Lite konstigt att de inte tog något blodprov. Jag har fått ta ett till två blodprov under båda mina tidigare försök.

Själv ska jag på VUL på måndag. Är nyfiken p hur jag reagerat på menopuren.

Hur länge har du sprutat med menopuren? Är det typ samma biverkningar som gonal-f? Tar du också orgalutran? Lycka till på ditt VUL
  • Cia33
    Emmis84 skrev 2016-09-09 11:08:46 följande:

Hur länge har du sprutat med menopuren? Är det typ samma biverkningar som gonal-f? Tar du också orgalutran? Lycka till på ditt VUL

Jag började spruta menopur i måndags och ska lägga till orgalutran idag. De har typ samma biverkningar, fast jag fick ont i huvudet av gonal f. Det har jag inte fått än av menopuren.
  • Emmis84

Har varit på mitt sista VUL idag. Nu väntar äggplock på tisdag

Åh vad jag är nervös och lite rädd för hur jag kommer att reagera.

Någon mer som står inför äggplock?

• Niaa
    Emmis84 skrev 2016-09-10 12:01:02 följande:

Har varit på mitt sista VUL idag. Nu väntar äggplock på tisdag

Åh vad jag är nervös och lite rädd för hur jag kommer att reagera.

Någon mer som står inför äggplock?

Åh, stort lycka till! Det är inte alls så farligt som man gärna tror, det kommer gå jättebra :) på tisdag börjar jag spraya sen dröjer det ytterligare två veckor innan jag får börja med sprutorna så det är lite drygt en månad kvar innan det är dags för äggplock för min del - då har du förhoppningsvis redan plussat!
  • jooo

Det kommer gå bra Emmie. Kan ila till lite som mens värk men inget farligt! Jättehäftig känsla att få följa på monitorn när de lägger in svarta pricken :)

• Cia33

Ditt äggplock kommer gå bra Emmie, var inte rädd för att säga till om du tycker det gör ont. Då får man mer smärtstillande ( som är mycket snabbverkande och effektivt). Jag brukar distrahera mig själv genom att titta på monitorn så jag ser exakt vad de gör. Ganska intressant att se hur de hittar äggblåsorna och tömmer dem.

• jooo
    jooo skrev 2016-09-11 14:12:12 följande:

Det kommer gå bra Emmie. Kan ila till lite som mens värk men inget farligt! Jättehäftig känsla att få följa på monitorn när de tömmer blåsorna :)

Svar på tråden första försöket RMC