• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • jooo

Hej, hur går det för er tjejer? :) jag väntar på försök nr 2 så fort mensen kickat igång. Tror de blir runt 10 augusti :) känner mig alldeles nervös...Länge sen vi gjorde första nu:P

• believe 88
    jooo skrev 2016-07-30 12:40:05 följande:

Hej, hur går det för er tjejer? :) jag väntar på försök nr 2 så fort mensen kickat igång. Tror de blir runt 10 augusti :) känner mig alldeles nervös...Länge sen vi gjorde första nu:P

Hej ????.

Jag väntar jag oxå på att för börja på nr två..

Jag som alltid har otur så kom ju min mens några dagar för tidigt så vi får vänta till augusti och den ska komma runt den 20 så.. det är bara att vänta och vänta..

Vilken metod ska du göra denna gången?
  • jooo
    believe 88 skrev 2016-07-30 17:54:00 följande:

Hej ????.

Jag väntar jag oxå på att för börja på nr två..

Jag som alltid har otur så kom ju min mens några dagar för tidigt så vi får vänta till augusti och den ska komma runt den 20 så.. det är bara att vänta och vänta..

Vilken metod ska du göra denna gången?

Åh nej vilken otur! Du får njuta av sommaren och ickeexisterande sprutmärken. Jag kommer köra korta protokollet igen men med en mycket högre startdos. Vad ska du göra? Och vilka preparat? Jag ska ha gonal f och orgalutran igen. Usher ser inte fram emot den svidande :P
  • believe 88
    jooo skrev 2016-07-30 22:35:55 följande:

Åh nej vilken otur! Du får njuta av sommaren och ickeexisterande sprutmärken. Jag kommer köra korta protokollet igen men med en mycket högre startdos. Vad ska du göra? Och vilka preparat? Jag ska ha gonal f och orgalutran igen. Usher ser inte fram emot den svidande :P

Jag ska oxå ha kort men med andra preparat ska börja med menopur och sen orgalutran. Så vi får hoppas att det är bättre och hoppas att man inte blir överstimulerad igen..
  • Niaa

Hej tjejer! Härligt att läsa att ni håller hoppet uppe!

Jag ringde och anmälde första blödningsdag i förra veckan. Loggade in på mina vårdkontakter igår och såg att det låg en anteckning där det stod "nekad behandling" - inget mer.. Vet ni om dom meddelar varför vi har blivit nekade denna gången? Efter den första ivf:en i juni som inte tog sig fick vi beskedet att ringa vid nästa mens så startade vi ett nytt långt protokoll igen. Är jättekonfunderad och känner mig så himla ledsen. Har en handfull vänner som berättat att dom väntar en liten en de senaste två månaderna.. Känns så himla tungt just nu..

• jooo
    believe 88 skrev 2016-07-31 09:16:45 följande:

Jag ska oxå ha kort men med andra preparat ska börja med menopur och sen orgalutran. Så vi får hoppas att det är bättre och hoppas att man inte blir överstimulerad igen..

Åh ok. Jag skulle också vilja pröva menopur. Verkar som det även ska funka bättre om man inte får ut så många ägg som hos mig. Men måste först pröva en till omgång gonal f..åh håller tummarna att din dos blir lagom!
  • jooo
    Niaa skrev 2016-07-31 23:59:15 följande:

Hej tjejer! Härligt att läsa att ni håller hoppet uppe!

Jag ringde och anmälde första blödningsdag i förra veckan. Loggade in på mina vårdkontakter igår och såg att det låg en anteckning där det stod "nekad behandling" - inget mer.. Vet ni om dom meddelar varför vi har blivit nekade denna gången? Efter den första ivf:en i juni som inte tog sig fick vi beskedet att ringa vid nästa mens så startade vi ett nytt långt protokoll igen. Är jättekonfunderad och känner mig så himla ledsen. Har en handfull vänner som berättat att dom väntar en liten en de senaste två månaderna.. Känns så himla tungt just nu..

Åh nämen har du inte fått någon förklaring? /: ibland kan rmc va så nonchalanta..De ber en och ringa osv men man får ändå igen info. Hmm Usher va jobbigt med dessa besked. Kramar till dig! Jag firade födelsedag med höggravid svägerska och kusin häromdagen. De pratade bara om förlossning och barnnamn och hur mycket de längtade. Man känner sig lagom dålig. En nära vän till mig ringde också i panik förra veckan då hon upptäckt att hon va gravid fast de bara råkat träffa ägglossningen fast de va många dagar kvar. Hon kommer göra abort för de vill vänta några år. Känns så absurt i situationen...
  • 180611

Hej! Hur är det med er? Niaa det låter ju helt galet?! Har du pratat med dem på kliniken? Jooo har du kommit igång nu? Själv har jag fått vårt tredje frysta embryo återsatt idag. Ska testa lutinus nu detta försök. Enligt RMC ska det inte spela någon roll men det skadar o andra sidan inte heller o då jag ändå hade dem hemma kom vi fram till att jag ändå kan ta dem. Så nu hoppas vi!!! Jag hoppas för er alla andra också!

• Niaa
    180611 skrev 2016-08-11 17:16:37 följande:

Hej! Hur är det med er? Niaa det låter ju helt galet?! Har du pratat med dem på kliniken? Jooo har du kommit igång nu? Själv har jag fått vårt tredje frysta embryo återsatt idag. Ska testa lutinus nu detta försök. Enligt RMC ska det inte spela någon roll men det skadar o andra sidan inte heller o då jag ändå hade dem hemma kom vi fram till att jag ändå kan ta dem. Så nu hoppas vi!!! Jag hoppas för er alla andra också!

Jooo - jag fick hem ett brev några dagar senare där det kort och gott stod att vi inte fick plats att börja denna gången & att de skulle prioritera oss vid nästa blödning men att de inte kunde garantera något. Känns trots allt bra - jag var rädd att det var mina cellförändringar som satte käppar i hjulet igen men strax efter RMCs brev damp ner så fick jag även mina cellsvar som såg bättre ut än på väldigt länge. Så nu inväntar vi mens igen som ska komma om lite drygt 2 veckor. Vi barnlösa gör inte annat än att vänta känns det som :)

Stort lycka till 180611! ) tredje gången gillt tror jag! är det blacto igen?
  • emmamaria80

Vi har fått tid hos vår doktor 12/9 för att hon ska skicka remiss till RMC. Visst har de också vårdgaranti på 90 dagar? Sen får man säkert vänta ytterligare på att sätta igång..

Svar på tråden första försöket RMC