första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej, hur går det för er tjejer? :) jag väntar på försök nr 2 så fort mensen kickat igång. Tror de blir runt 10 augusti :) känner mig alldeles nervös...Länge sen vi gjorde första nu:P
Hej, hur går det för er tjejer? :) jag väntar på försök nr 2 så fort mensen kickat igång. Tror de blir runt 10 augusti :) känner mig alldeles nervös...Länge sen vi gjorde första nu:P
Hej ????.
Jag väntar jag oxå på att för börja på nr två..
Jag som alltid har otur så kom ju min mens några dagar för tidigt så vi får vänta till augusti och den ska komma runt den 20 så.. det är bara att vänta och vänta..
Vilken metod ska du göra denna gången?
Åh nej vilken otur! Du får njuta av sommaren och ickeexisterande sprutmärken. Jag kommer köra korta protokollet igen men med en mycket högre startdos. Vad ska du göra? Och vilka preparat? Jag ska ha gonal f och orgalutran igen. Usher ser inte fram emot den svidande :P
Hej tjejer! Härligt att läsa att ni håller hoppet uppe!
Jag ringde och anmälde första blödningsdag i förra veckan. Loggade in på mina vårdkontakter igår och såg att det låg en anteckning där det stod "nekad behandling" - inget mer.. Vet ni om dom meddelar varför vi har blivit nekade denna gången? Efter den första ivf:en i juni som inte tog sig fick vi beskedet att ringa vid nästa mens så startade vi ett nytt långt protokoll igen. Är jättekonfunderad och känner mig så himla ledsen. Har en handfull vänner som berättat att dom väntar en liten en de senaste två månaderna.. Känns så himla tungt just nu..
Jag ska oxå ha kort men med andra preparat ska börja med menopur och sen orgalutran. Så vi får hoppas att det är bättre och hoppas att man inte blir överstimulerad igen..
Hej tjejer! Härligt att läsa att ni håller hoppet uppe!
Jag ringde och anmälde första blödningsdag i förra veckan. Loggade in på mina vårdkontakter igår och såg att det låg en anteckning där det stod "nekad behandling" - inget mer.. Vet ni om dom meddelar varför vi har blivit nekade denna gången? Efter den första ivf:en i juni som inte tog sig fick vi beskedet att ringa vid nästa mens så startade vi ett nytt långt protokoll igen. Är jättekonfunderad och känner mig så himla ledsen. Har en handfull vänner som berättat att dom väntar en liten en de senaste två månaderna.. Känns så himla tungt just nu..
Hej! Hur är det med er? Niaa det låter ju helt galet?! Har du pratat med dem på kliniken? Jooo har du kommit igång nu? Själv har jag fått vårt tredje frysta embryo återsatt idag. Ska testa lutinus nu detta försök. Enligt RMC ska det inte spela någon roll men det skadar o andra sidan inte heller o då jag ändå hade dem hemma kom vi fram till att jag ändå kan ta dem. Så nu hoppas vi!!! Jag hoppas för er alla andra också!
Hej! Hur är det med er? Niaa det låter ju helt galet?! Har du pratat med dem på kliniken? Jooo har du kommit igång nu? Själv har jag fått vårt tredje frysta embryo återsatt idag. Ska testa lutinus nu detta försök. Enligt RMC ska det inte spela någon roll men det skadar o andra sidan inte heller o då jag ändå hade dem hemma kom vi fram till att jag ändå kan ta dem. Så nu hoppas vi!!! Jag hoppas för er alla andra också!
Vi har fått tid hos vår doktor 12/9 för att hon ska skicka remiss till RMC. Visst har de också vårdgaranti på 90 dagar? Sen får man säkert vänta ytterligare på att sätta igång..