• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • jooo

Hoppas det går bra för er tjejer :) jag kämpar vidare med viktresan. Har kommit ner under mbi gränsen igen och får starta 3 veckan i juli om jag vill. Dock åker vi på semester veckan efter /: får nog vänta till augusti.

• 180611
    jooo skrev 2016-05-29 10:25:46 följande:

Hoppas det går bra för er tjejer :) jag kämpar vidare med viktresan. Har kommit ner under mbi gränsen igen och får starta 3 veckan i juli om jag vill. Dock åker vi på semester veckan efter /: får nog vänta till augusti.

Bra jobbat! Imponerande! Skönt att veta att ni kan starta när ni vill sen! Jag har fått min mens i helgen så första FET misslyckades tyvärr. Tänkte ringa imorgon för att lägga upp en ny plan...
  • 180611

Ringde RMC idag för att planera nästa försök. Jag hade fått för mig att man när man gör ostimulerat FET kunde göra försök varje månad. Men tydligen måste man vänta en månad emellan. Känner ni igen detta? O nu blir ju problemet att månaden efter blir mitt i sommaruppehållet. Så då blir det ännu en månad som inget händer på! Frustration!

• believe 88
    180611 skrev 2016-05-30 08:09:44 följande:

Ringde RMC idag för att planera nästa försök. Jag hade fått för mig att man när man gör ostimulerat FET kunde göra försök varje månad. Men tydligen måste man vänta en månad emellan. Känner ni igen detta? O nu blir ju problemet att månaden efter blir mitt i sommaruppehållet. Så då blir det ännu en månad som inget händer på! Frustration!

Va?? Fy va dumt.

Så dom menar alltså att du kan göra ett nytt försök i juli?? Det är ju hur konstigt som hest. Du har ju inte tagit några mediciner Ju..

Mitt första fet gick nog inte häller hela vägen. Började blod i går..
  • jooo
    180611 skrev 2016-05-29 11:06:38 följande:

Bra jobbat! Imponerande! Skönt att veta att ni kan starta när ni vill sen! Jag har fått min mens i helgen så första FET misslyckades tyvärr. Tänkte ringa imorgon för att lägga upp en ny plan...

Tack! Jag hoppas jag kan hålla vikten nu!!
  • jooo
    180611 skrev 2016-05-30 08:09:44 följande:

Va! De trodde jag också fy va tråkigt /: du kommer kanske ha samma som mig i augusti då. Denna eviga väntan!!!
  • Niaa
    jooo skrev 2016-05-30 19:40:14 följande:
    Va! De trodde jag också fy va tråkigt /: du kommer kanske ha samma som mig i augusti då. Denna eviga väntan!!!
    Det låter ju jättekonstigt! Man är verkligen utelämnad i andras händer mitt i detta alltså.. Tråkigt att höra att det inte gick hela vägen för er denna gången tjejer.. Verkar vara ytterst få som lyckas på första!

Jag var på blodprov idag. Är lite överstimulerad så ska spruta lite lägre dos nu, sen återstår det att se hur det har gått på VUL på ons. Försöker att inte hoppas för mycket och försöker se denna omgången som en testrunda. Känns mer hanterbart på något vis..
  • Niaa
    jooo skrev 2016-05-29 10:25:46 följande:

Heja dig! :)
  • Cia33

Joo: bra jobbat. Håller också på att försöka gå ner det jag gick upp av hormonerna. Känns skönt att få träna igen. Har beslutat att vi väntar med nästa behandling till efter semestrarna så runt aug/ sep blir det dags igen.

• 180611
    believe 88 skrev 2016-05-30 12:38:16 följande:

Va?? Fy va dumt.

Så dom menar alltså att du kan göra ett nytt försök i juli?? Det är ju hur konstigt som hest. Du har ju inte tagit några mediciner Ju..

Mitt första fet gick nog inte häller hela vägen. Började blod i går..

Så tråkigt att det började blöda även för dig. Hur går det nu? Vågat testa? Jag kan dock komma med nåt glädjande iaf. Det visade sig att de sagt fel till mig angående fet när jag ringde. Jag tyckte nämligen det lät så konstigt att behöva vänta mellan stimulerade fet. Så skickade ett mail o frågade lite om varför. Då ringde snart en snäll stackars ssk och bad så mycket om ursäkt. Hon hade helt rört ihop allt och sagt fel. Jag får visst börja direkt med ny frysåterföring nu! Det känns sååå bra!
Svar på tråden första försöket RMC