• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • 180611
    Cia33 skrev 2016-04-11 17:21:30 följande:

Då var man ruvare igen. Fick tillbaka ett fint ägg idag. Tyvärr var det det enda som blev bra. Bara tre av fem ägg var mogna och bara det vi fick tillbaka fortsatte dela sig. Så det blir inget till frysen denna gången heller.

Hur går det för er andra?

Oo Grattis till ruvningen! Det kommer säkert gå jättebra! Men förstår att det måste kännas nervöst! När har du fått testdag? Är det en tvådagars liten fining? Stort lycka till!!
    jooo skrev 2016-04-11 19:49:50 följande:

Åh grattis <3 skönt att ett såg fint ut!! Vi hoppas på att det blir lyckoägget!! Jag ska hålla tummarna!!Jag har inte fått mens men neg test så är helt inställd på att de är kört. Räknade inte så mycket med de halvdanna :P jag försöker jobba på min vikt..går till jobbet varje dag ( 1 timme fram o tillbaka) och äter bara sallad med olika protein. Godis förbud sen 4 veckor så ja hoppas att ja går ner så ja får påbörja försök 2 innan de stänger för sommaren ^^

Tråkigt med negativt test! Har du kommit fram till din officiella testa än? Bra jobbat med vikten där!! Hejja hejja!

Själv försöker jag få koll på min cykel igen efter äggplocket o överstimuleringen. Testar med älstickor för att veta lite inför nästa cykel då det förhoppningsvis blir fet. Men hittills inget omslag. Dag 15 idag så tycker det borde ha slagit om men cykeln kanske blir helt tokig av allt den varit med om. Nån som vet? Så jobbigt för man vet liksom ingenting om när mensen kan tänkas komma då ju..
  • Cia33

Åh grattis <3 skönt att ett såg fint ut!! Vi hoppas på att det blir lyckoägget!! Jag ska hålla tummarna!!Jag har inte fått mens men neg test så är helt inställd på att de är kört. Räknade inte så mycket med de halvdanna :P jag försöker jobba på min vikt..går till jobbet varje dag ( 1 timme fram o tillbaka) och äter bara sallad med olika protein. Godis förbud sen 4 veckor så ja hoppas att ja går ner så ja får påbörja försök 2 innan de stänger för sommaren ^^

Tråkigt, hoppas det löser sig. Lycka till med vikten. Tyvärr är hormoner och träningsförbud förödande för vikten.
  • 180611
    Cia33 skrev 2016-04-11 20:48:41 följande:

Vi fick en tredagars ( eftersom det varit helg).

Ja det är klart! Ibland tänker man inte;) måste kännas häftigt ändå? Längtar lite efter den känslan!!
  • Cia33
    180611 skrev 2016-04-11 21:42:31 följande:

Ja det är klart! Ibland tänker man inte;) måste kännas häftigt ändå? Längtar lite efter den känslan!!

Det gör det. Har bestämt mig för att tänka positivt och anta att det lyckats denna gång. Men man blir lite nojig med att leta tecken mm. Försöker låta bli det. Det jobbigaste är att jag måste ta det lugnt. Får ju promenera men kan ändå inte ge mig ut i skogen med samma tempo som jag brukar. Försöker ta rundor utan backar.
  • Niaa
    Cia33 skrev 2016-04-11 17:21:30 följande:

Då var man ruvare igen. Fick tillbaka ett fint ägg idag. Tyvärr var det det enda som blev bra. Bara tre av fem ägg var mogna och bara det vi fick tillbaka fortsatte dela sig. Så det blir inget till frysen denna gången heller.

Hur går det för er andra?

Åh så spännande! Jag längtar så tills man får komma så långt!
  • Niaa
    180611 skrev 2016-04-11 20:05:05 följande:
    Oo Grattis till ruvningen! Det kommer säkert gå jättebra! Men förstår att det måste kännas nervöst! När har du fått testdag? Är det en tvådagars liten fining? Stort lycka till!!

Tråkigt med negativt test! Har du kommit fram till din officiella testa än? Bra jobbat med vikten där!! Hejja hejja!

Själv försöker jag få koll på min cykel igen efter äggplocket o överstimuleringen. Testar med älstickor för att veta lite inför nästa cykel då det förhoppningsvis blir fet. Men hittills inget omslag. Dag 15 idag så tycker det borde ha slagit om men cykeln kanske blir helt tokig av allt den varit med om. Nån som vet? Så jobbigt för man vet liksom ingenting om när mensen kan tänkas komma då ju..
    180611 - Min cykel verkar också ha flippat ut lite efter hormonstimuleringen och det abrupta avbrottet. Är sex dagar över förväntad mens nu. Jättefrustrerande eftersom vi för en gångs skull bara vill att den ska dyka upp så vi kan få besked på om vi får köra en ny omgång nu eller vänta! Förra veckan hade jag alla symptom med molvärk, trötthet och överkänslighet, dessa har hållt i sig fram tills igår och nu känner jag absolut ingenting. Den kanske lite olägligt hoppar över denna månaden... Isåfall blir det nog inget nytt försök för oss innan sommaren :(
  • mininiss

Hej på er ! Snälla nån som kan hjälpa mig eller varit med om samma sak? Min man lämna spermie test på rmc och nu har fått en ny tid om 2 månader de står på pappret utredning/frysning vad menar dom? är så nervös och de stängt nu för ringa och fråga. Snälla någon ängel som vet?

• Niaa
    mininiss skrev 2016-04-14 17:33:32 följande:

Hej på er ! Snälla nån som kan hjälpa mig eller varit med om samma sak? Min man lämna spermie test på rmc och nu har fått en ny tid om 2 månader de står på pappret utredning/frysning vad menar dom? är så nervös och de stängt nu för ringa och fråga. Snälla någon ängel som vet?

Hur länge sedan var det han lämnade provet? Står det ingen mer info i brevet ni fick?

Ett tips är att kolla mina vårdkontakter. Där ser ni allt som skrivs i era journaler.
  • mininiss
    Niaa skrev 2016-04-14 22:03:43 följande:

Hur länge sedan var det han lämnade provet? Står det ingen mer info i brevet ni fick?

Ett tips är att kolla mina vårdkontakter. Där ser ni allt som skrivs i era journaler.

Han lämna provet i tisdags och vi fick hem idag torsdag ett brev ska kolla upp de nu om de tack
Svar på tråden första försöket RMC