första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Jag höll på att skriva ett lång inlägg och då gick strömmen. Typiskt...
Jag återkommer imorgon när jag orkar skriva om allt igen.
Men kan väl säga så mycket som att det inte var något upplyftande möte direkt! :(
Jag tycker att det var mycket bra möten och alla var trevliga, särskilt sjuksköterskan och psykolgen! :)
Jag kommer att få köra långt protokoll med ganska hög dos medicin med tanke på mina dåliga äggreserver. Jag fick prova att sticka mig själv och det var inte alls lika farligt eller ont som jag trodde.
Jag fick svar på mina frågor. Varje äggplock (oavsett hur det går) räknas som ett försök. Om man får embryon i frysen och så räknas återföringen till det försöket. Om det skullle visa sig att det inte finns några ägg vid äggplocket så har man ändå förbrukat ett försök.
Om man behöver äta värktabletter får man bara äta alvedon och panodil (inte ipren eller liknande). Man kan träna i början under nedregleringen med sedan är det inte bra då äggstockarna kunde vrida sig. Man ska undvika kaffe i möjligaste mån. Det räcker med att man äter folsyra och B12.
Samtalet med psykolgen gick jättebra och var inte alls lika farligt som jag hade trott. Han hade väldigt vettiga saker att komma med. Vi fick ett "OK i rumpan" ;) och kan fortsätta med donationen om det behövs.
Den STORA besvikelsen är dock att vi inte får börja förrän EFTER sommaren! :(
Jag trodde att jag skulle börja gråta när hon sa det. Jag hade någonstans trott att vi skulle få börja relativt snart men så var ju inte fallet. Det är tydligen låååång öfr att få sätta igång! :( Min sambo ska även genomgå en biopsi och även till det är det lång väntetid.
Så nu får jag börja tänka om och försöka att fokusera på något annat sålänge annars kommer jag inte att klara av denna väntan. För som det är just nu så går i princip all min ledig tid åt att tänka på detta med ivf och barn (typ googla runt, läsa ivf-bloggar, kolla barnvagnar på Blocket osv). Det blir inte lätt men det känns som det är ända sättet! :(
Hej, liten uppdatering från mig. Är inne på sprutdag 5 och ska börja med orgalutran idag ( usch). Ska dessutom vara bortrest under helgen, så jag måste packa sprutor mm och smita undan ett tag på kvällarna. Och sen på vägen hem på söndag får vi stanna till i Linköping så jag kan lämna ett blodprov.
Hur går det med ruvningen? Låter inge vidare med lutinus! Nån som vet om man tar lutinus även vid FET? Vågar du hoppas nåt? När fick du TD? Själv har jag blivit sjukt rastlös idag. Vill göra mitt FET nu! Men dock stiger fortfarande mina levervärden efter överstimuleringen. Och dessutom så vill RMC att jag ska vänta en cykel så kroppen kan återhämta sig. Pratade med RMC idag då jag fick min mens i måndags. Ska ringa vid nästa mens vilket borde bli slutet av april och sen då göra återföring i maj. Fick reda på att de frös ner 2 av mina blastocyster dag 5 och 3 på dag 6. Nån som vet varför man gör så? Är det större chans med dag 6? Så efter samtalet har jag inte kunnat sluta tänka på vad som ska hända i maj. Är ju bara så låångt dit som det känns nu. Samtidigt vet jag ju att det verkligen inte är lång tid med tanke vad många andra får utstå. Men ändå...
Hej, liten uppdatering från mig. Är inne på sprutdag 5 och ska börja med orgalutran idag ( usch). Ska dessutom vara bortrest under helgen, så jag måste packa sprutor mm och smita undan ett tag på kvällarna. Och sen på vägen hem på söndag får vi stanna till i Linköping så jag kan lämna ett blodprov.
Tror inte man tar lutinius vid fet, då ska ens egna hormoner kicka iggn ^^ hur är de för dig..räknas fet in som et? Eller har du kvar 3 et efter återföring en? Bra o veta framöver. Härligt att de kunde frysa så många!! Du behöver ju förhoppning inte göra en stimulerad cykel på ett tag!! Nja jag tjuvtestade idag negativt såklart. Känner ingenting annorlunda så tror de är kört. Väntar på mensen och försöker fokusera på vikten ^^
Hej på er :)
Är så nervös för imorgon första mötet på Rmc i linköping och enligt min kalender så har ja äl imorgon vi kör på ändå och hoppas på ett plus :)
Hej på er :)
Är så nervös för imorgon första mötet på Rmc i linköping och enligt min kalender så har ja äl imorgon vi kör på ändå och hoppas på ett plus :)
Lycka till!!