första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Jag ska köra kort protokoll iaf :) Dock inte denna gången heller. Tydligen sammanfaller allting med påsken och eftersom de har stängt då så fick jag inte börja med sprutorna den här gången heller :(
Nä, vet inte vad man kan göra då. Började också kolla på det men hittade inget klart svar.
När jag pratade med dem så sa de att ungefär 3 veckor innan tiden kan man förvänta sig kallelsen.
Idag kom äntligen kallelsen till RMC :) 31/3 är det vår tur. Hoppas att vi får sätta igång snart efter mötet!
Ja det är ju bra. Dock blir det ingen återföring imorgon. De vågar inte med tanke på att jag är lite överstimulerad och troligtvis hade torsion på ena äggstocken. Så just nu lever 7 små embryon. De ska odlas vidare tills på söndag. Och då frysas om de fortfarande ser bra ut. Sen blir det väl FET framöver. När vet jag inte riktigt än...de har varit såå snälla alla! lycka till ned din spruta!
Vad skönt!! :) Hoppas ni får dra igång nu under våren!! :)
180611 - det låter ju verkligen lovande!
Här är jag helt knäckt... Jag har fått avbryta min behandling med omedelbar verkan efter samtal med RMC idag. Igår fick jag resultatet från mitt cellprov som jag tog i januari och det såg tyvärr inte bra ut. Jag har en inflammation på livmoderhalsen och dom kan inte utesluta cellförändringar förrens jag har gått på antibiotika och tagit ett nytt cellprov. Nytt cellprov kan tas tidigast 7/4 sedan tar det mellan 6-8 veckor innan mitt besked kommer. Ser cellprovet sedan bra ut ska jag invänta nästa mens och sedan börja spraya med synarela igen. Enligt RMCs beräkningar kan detta infalla mitt i sommaren vilket innebär att jag kanske inte får starta ivf förrens i augusti September. Detta känns som ett jätteslag i magen. Vill bara åka hem och få bryta ihop..
Ush ikväll blir det orgalutranen också /: ser inte fram emot den...
Det kommer gå bra. Håller med om att den inte är så rolig, men man får intala sig att det kommer att vara värt det.
Det gick ok ! Sved som sjutton precis efter men börjat lugna sig nu...men gonal f r väldigt mycket trevligare :P hur går det för dig??
180611 - det låter ju verkligen lovande!
Här är jag helt knäckt... Jag har fått avbryta min behandling med omedelbar verkan efter samtal med RMC idag. Igår fick jag resultatet från mitt cellprov som jag tog i januari och det såg tyvärr inte bra ut. Jag har en inflammation på livmoderhalsen och dom kan inte utesluta cellförändringar förrens jag har gått på antibiotika och tagit ett nytt cellprov. Nytt cellprov kan tas tidigast 7/4 sedan tar det mellan 6-8 veckor innan mitt besked kommer. Ser cellprovet sedan bra ut ska jag invänta nästa mens och sedan börja spraya med synarela igen. Enligt RMCs beräkningar kan detta infalla mitt i sommaren vilket innebär att jag kanske inte får starta ivf förrens i augusti September. Detta känns som ett jätteslag i magen. Vill bara åka hem och få bryta ihop..