• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • believe 88

Jag har läst vad ni har skrivit tjejer och tycker så otroligt synd att det inte har gått hela vägen för er häller. Hoppas att ni mår bättre snart. .

• 180611
    believe 88 skrev 2016-03-18 17:41:01 följande:

Jag har läst vad ni har skrivit tjejer och tycker så otroligt synd att det inte har gått hela vägen för er häller. Hoppas att ni mår bättre snart. .

Ja du vet ju hur det känns! Ber om ursäkt för mina konstiga inlägg men mobilen ändrar alla ord hela tiden;) hur går det för dig nu?
  • jooo
    180611 skrev 2016-03-18 16:19:35 följande:

Nej!! Åh vad ledsen jag blir för din skull! Lider verkligen med dig! O jag håller med Jooo vad vi har otur!! Nu får det vara nog tycker jag! Snart så ska vi lyckas! På tal om det hur gick det vill Jooo??

Själv har jag också gjort VUL o provtagning idag. Följs upp av mitt hemsjukhus nu när jag blev utskriven igår. Mådde rätt kasstbidsg men lite bättre idag. Fortfarande en hel del vätska i bilen omsorg äggstockar. Skandia på måndag igen. Måttlig överstimulering tydligen. Var väl därför min äggstock vred sig. Har ALDRIG haft så on . Svimmade av smärtan! Usch! Nu känns det dock lite bättre! Men är sönderstucken!!

Nemen ush ush va hemskt..tänker på dig!!! Som sagt otur /:/: är du hemma o vilar nu iaf?suck den här behandlingen känns som ett stort lotteri med stor investering i. Jag hade vul som sagt..träffade också karin igen :) skönt att ha någon bekant! Hm fick väl inte tipp topp resultat..hade bara några få äggblåsor som va över 10 mm. Hade 8 st som va 6 mm bara /: efter samtalet bestämdes det att höja min dos gonal f till 187 ie och nytt vul på måndag för och se om blåsorna utvecklats mer. Preliminärt äggplock på skärtorsdagen om allt går som det ska..
  • halfmoon

Nu äntligen har vi ett datum för första besöket på rmc malmö. När vi kom hem idag så hade vi fått en kallelse till 13/4. Så det blev bara en veckas extra väntetid. Sen står det ju i kallelsen att man kan få behöva vänta innan start. Men detta är ju första steget! :D

• believe 88
    180611 skrev 2016-03-18 18:09:23 följande:

Ja du vet ju hur det känns! Ber om ursäkt för mina konstiga inlägg men mobilen ändrar alla ord hela tiden;) hur går det för dig nu?

Jo det går väl bra tror jag. Ska på undersökning på kvinnokliniken den 31 mars och kolla om det är en polyp jag har eller vad det är för något.
  • Niaa
    halfmoon skrev 2016-03-18 21:16:01 följande:

Nu äntligen har vi ett datum för första besöket på rmc malmö. När vi kom hem idag så hade vi fått en kallelse till 13/4. Så det blev bara en veckas extra väntetid. Sen står det ju i kallelsen att man kan få behöva vänta innan start. Men detta är ju första steget! :D

Vad skönt att höra halfmoon, det är verkligen första steget och jag minns det som att en stor lättnad lade sig för oss båda när vi väl fick komma till RMC. Nu är det bara framåt som gäller ??

Har jag tur kan dom skicka mitt cellprov på snabbsvar, isf kommer jag kanske igång med första försöket precis innan sommaren.. Men ja.. Nu händer det inte mycket på någon månad för min del. Men jag fortsätter följa er tjejer, hoppas att iaf någon av oss får ett efterlängtat plus innan klinikerna stänger för sommarsemester <3
  • jooo

Galet va orgalutranen svider efter, illröd och har även börjat klia som attan efter ca 10 min. Tror jag får nån allergisk reaktion av den /:

• Cia33
    jooo skrev 2016-03-19 22:12:19 följande:

Galet va orgalutranen svider efter, illröd och har även börjat klia som attan efter ca 10 min. Tror jag får nån allergisk reaktion av den /:

Hade samma problem. Men det brukade lägga sig efter ca 30-60 min. Men jag har jättekonstig hud och allergier så det var inte så oväntat. Men det är obehagligt. Fick dock ingen allvarlig reaktion.
  • 180611
    jooo skrev 2016-03-19 22:12:19 följande:

Jag fick också samma reaktion! Så kanske är så den funkade. Fast vissa dagar var liksom värre än andra
  • jooo
    180611 skrev 2016-03-20 00:17:23 följande:

Jag fick också samma reaktion! Så kanske är så den funkade. Fast vissa dagar var liksom värre än andra

Ah ush jo första gången tyckte ja inte den va så illa..men är väl som du säger olika dagar. Hur mår du nu??? Jag ska på vul 2 imorgonbitti och se om mina småttingblåsor växt till sig ^^
Svar på tråden första försöket RMC