första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Godkväll tjejer, verkar som det rullar på bra för er :) nej sprutorna måste jag vänta med fram tills den 23/3 och då börjar jag samtidigt att spraya 2 istället för tre gånger om dagen.
För övrigt har jag legat sjuk hela helgen, och insåg ikväll när jag skulle spraya att jag har råkat spraya med den lilla hylsan kvar på sprayflaskan.... Så himla dumt men jag har ju inte känt någon skillnad nu när jag varit så förkyld och täppt i näsan. Tror jag kan ha gjort det hela helgen och hoppas verkligen inte att det påverkar nedregleringen.. Blödningen har iaf kommit så det är ett bra tecken åtminstone. Snacka om ångest...
Här är.det tvära kast. De ringde från RMC idag iaf då de sett remissvaret på ultraljudet. Inga mer Gonal-f eller orgalutran för mig inte. Istället blev det otrivelle!! Vi kör på äggplock på onsdag och förhoppningsvis återföring på fredag!! Så underbart! Då hade hon fel den där läkaren ändå! Vilken dag det har varit!!
Nemen åh nej!!!verksmahetschefen??? Va hette hon? Varför fick du ingen vanlig läkare? Va konstigt! Hm hoppas hoppas på positivt svar imorgon! Annars kanske de kan göra äggplock tidigare än beräknat eller? Jag håller tummarna att allt går vägen!
Hej tjejer, har haft min tfn tid med rmc idag och får börja spruta igen vid nästa mens, så runt påsk. Känns skönt, var rädd att jag skulle behöva vänta någon månad. Eftersom alla värden såg bra ut senast så blir det samma doser med gonal f.
Anitram & Cia33 - hoppas ni får starta direkt båda två, isåfall borde ni följa nästan samma tidslinje väl? För båda kör ni kort protokoll eller hur var det nu? Så svårt att hålla reda på alla :)
Jooo - Inga biverkningar än så länge och det verkade inte vara någon fara med nässprayen, dom kommer ju kolla så nedregleringen verkligen har funkat med blodprov om två veckor innan dess vet vi inte. Men ingen mening att hetsa upp mig för det nu enligt RMC så försöker hålla den linjen :p om 8 dagar så gör jag er sällskap med sprutorna :) tiden går så oerhört långsamt med det långa protokollet tycker jag.. Så himla lång väntan mellan varje milstolpe.. Sen undrar jag om någon av er vet om man får ha med sig sprutorna i handbagaget på flygplan? Diabetiker får ju lov att ha sina men dom kanske har något särskilt tillstånd? Frågade RMC men dom visste inte.. Någon av er som vet?
Här är.det tvära kast. De ringde från RMC idag iaf då de sett remissvaret på ultraljudet. Inga mer Gonal-f eller orgalutran för mig inte. Istället blev det otrivelle!! Vi kör på äggplock på onsdag och förhoppningsvis återföring på fredag!! Så underbart! Då hade hon fel den där läkaren ändå! Vilken dag det har varit!!
Hon är ju läkare hon också men kändes som att hon mest jobbar administratrativt nu. Men de hade väl ingen annan som hade tid... hur går det för dig med sprutorna Jooo??Ok vad roligt att du kommer igång igen!! Nu går det säkert bra!! Lycka till!
Nina jag tänker också att du borde kunna få ett intyg från en läkare om att du tar den här medicinen.
O ja Jooo det går så fort! På ett sätt jobbigt men samtidigt skönt. Man hinner liksom inte fundera lika mycket då. Men man blir lite arg på läkaren här hemma men hon ville väl bara väl! Jag tog Ovitrellen kl. 21.00 igår kväll. Ikväll inga sprutor bara 2 panodil! Så skönt! Får bara dricka juice och sånt imorgon bitti. Lite nervös är jag dock inför plocket då de ska ta hål på så många blåsor!! Ska vara betalade och klara kl. 09.00 och förhoppningsvis komma tillbaka på fredag kl.13.00. Visst var det på fredag du hade ditt första VUL? Åh själva sprutan orgalutranen alltså är inte jobbig i sig. Utan för mig kom det ett svidande efter liksom. Men det fixar du galant!! Lycka till!!
Nina jag tänker också att du borde kunna få ett intyg från en läkare om att du tar den här medicinen.
O ja Jooo det går så fort! På ett sätt jobbigt men samtidigt skönt. Man hinner liksom inte fundera lika mycket då. Men man blir lite arg på läkaren här hemma men hon ville väl bara väl! Jag tog Ovitrellen kl. 21.00 igår kväll. Ikväll inga sprutor bara 2 panodil! Så skönt! Får bara dricka juice och sånt imorgon bitti. Lite nervös är jag dock inför plocket då de ska ta hål på så många blåsor!! Ska vara betalade och klara kl. 09.00 och förhoppningsvis komma tillbaka på fredag kl.13.00. Visst var det på fredag du hade ditt första VUL? Åh själva sprutan orgalutranen alltså är inte jobbig i sig. Utan för mig kom det ett svidande efter liksom. Men det fixar du galant!! Lycka till!!
Åh så mycket väntan det är! Vi skulle fått komma senast 7 april enligt vårdgarantin. Ringde idag eftersom vi inte fått kallelse ännu. 4-4,5 månaders väntetid gällde visst nu.
Så vi får kanske komma nån gång under maj då. Vilket jag antar betyder att vi som tidigast kan köra igång i höst.
Vården är så låååååååångsam!!!