första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Men vad tråkigt att ni inte fick köra igång Anitram! Nästa gång kommer ni helt säkert att få köra igång. Det där med 30 kvinnor i veckan sa dom till oss också, kommer ihåg att jag tyckte det lät som väldigt många ändå, på något sätt blir man ju påmind om att man verkligen inte är ensam i detta... 30 kvinnor i veckan och då bara på RMC i Malmö? ...Och ändå känner man sig som ensammast i världen ibland :)
Och inte att förglömma: 180611 - Stort lycka till imorgon inför första mötet! Meddela oss hur det gick :)) imorgon bitti börjar jag spraya!
Lycka till!!
Åh tack för att du kom ihåg Niaa!! Betyder mer än vad man kan tro faktiskt! Tack!! O lycka till med din spray!! Nu händer det!!!
Lycka till!!
Lycka till!!!
[quote=76394589][quote-nick]Niaa skrev 2016-03-01 19:06:36 följande:[/quote-nick]Men vad tråkigt att ni inte fick köra igång Anitram! Nästa gång kommer ni helt säkert att få köra igång. Det där med 30 kvinnor i veckan sa dom till oss också, kommer ihåg att jag tyckte det lät som väldigt många ändå, på något sätt blir man ju påmind om att man verkligen inte är ensam i detta... 30 kvinnor i veckan och då bara på RMC i Malmö? ...Och ändå känner man sig som ensammast i världen ibland :) "
Ja det är ju 120 kvinnor i månaden som får hjälp. Väldigt många. Blev knappt förvånad kände mest att jaha, bara att vänta lite till då.. man är van att vänta efter att ha gjort det så länge. Lättast för mig är att förtränga det lite eftersom man snöar in sig på det här med att bli med barn och sen handlar allt om det. Jag måste försöka ha ett någorlunda normalt liv annars vet jag inte vad jag hade gjort...
Jag är väldigt öppen i min omgivning om allt vad som vi ska gå igenom och det enda jag utelämnar är NÄR för det håller vi för oss själva. Börjar dock lägga märke till att det är rätt många omkring en som har liknande bekymmer med att bli gravida. Det märks verkligen att detta inte är något man pratar om förutom med andra i samma situation. Är det någon av er som upplevt detta??
Tack!!! Lite smånervöst. O vi har en bit o köra imorgon dessutom... men blir nog bra! Ska bli så skönt o äntligen få en plan liksom.
Hej! Jag ska på min första utredning den 4 april i Linköping någon mer som har varit på rmc Linköping och hur går det till är så nervös. Jag är tacksam för alla svar <3
Ja såklart men de kommer gå jättebra! Hoppas du känner dig trygg med Karin :) jag väntar på mensen, sen ska jag börja spruta. Vi kanske kommer iggn samtidigt?
Hej! Jag ska på min första utredning den 4 april i Linköping någon mer som har varit på rmc Linköping och hur går det till är så nervös. Jag är tacksam för alla svar <3
[quote=76397154[quote-nick]180611 skrev 2016-03-02 13:15:51 följande:[/quote-nick]Åh det gick så bra! Är på väg hem nu. Fullproppade med information! Karin var riktigt bra faktiskt. Grundlig information och gick igenom våra hälsodeklartationer. Sedan gjorde hon en gynyndersökning för att räkna äggblåsor och så. Visade sig att jag hade 35 st på varje sida. Var tydligen ganska mycket så vi får vara lite försiktiga så inte alla 70 blir stora;) Nån som vet vad som är normalt? Glömde fråga.
Men det bästa är att i och med att jag fick mens igår så får vi börja direkt! Kort protokoll! Börjar spruta på lördag. Alltså dag 5 vilket är lite senare än vanligt då jag hade så många blåsor. Så om det nu skulle bli nåt kan vi faktiskt bli föräldrar i år...Välkommen! Ska du göra infertilitetsutredning eller ha IVF-möte? Vi gör vår IVF i Linköping nämligen men har inte gjort vår utredning där...[/quote]
Hej! Åh va roligt! Ärligt så vet jag inte fick bara ett brev hem där både jag och min man ska fylla i och ska träffa dom den 4/4
Men jag tror de infertilitetsutredning vet du hur det går till är så nervös och rädd de nått fel på oss
Åh det gick så bra! Är på väg hem nu. Fullproppade med information! Karin var riktigt bra faktiskt. Grundlig information och gick igenom våra hälsodeklartationer. Sedan gjorde hon en gynyndersökning för att räkna äggblåsor och så. Visade sig att jag hade 35 st på varje sida. Var tydligen ganska mycket så vi får vara lite försiktiga så inte alla 70 blir stora;) Nån som vet vad som är normalt? Glömde fråga.
Men det bästa är att i och med att jag fick mens igår så får vi börja direkt! Kort protokoll! Börjar spruta på lördag. Alltså dag 5 vilket är lite senare än vanligt då jag hade så många blåsor. Så om det nu skulle bli nåt kan vi faktiskt bli föräldrar i år...Välkommen! Ska du göra infertilitetsutredning eller ha IVF-möte? Vi gör vår IVF i Linköping nämligen men har inte gjort vår utredning där...