första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Allt har gått bra idag, de plockade ut 6 ägg. Om allt fungerar så ska de sätta in ett ägg igen på onsdag.
Håller alla tummar! ) så himla spännande att följa er som kommit en bit innan det är dags för oss också!
Gjorde äggplocket väldigt ont eller hur upplevde du det? Är så nervös för det!
Jag tror att man ska vara tydlig och säga till när man tycker det gör ont så att de kan ge mer smärtstillande, det verkar jättefort men går också ur ganska snabbt.
Fick inte reda på något om kvalitén idag. Det blir nog på onsdag .
Hur går det idag Cia33?
Det har gått bra. 5 av äggen var befruktade varav 1 var av bra kvalitet och tillräckligt moget. Så de satte in det idag och odlar vidare resten för att se ifall de kan frysas in.
Det var en spännande känsla att se embryot de satte in på ultraljudsskärmen. Nu måste jag vänta 3 v och sedan testa ifall det har lyckats.
Det har gått bra. 5 av äggen var befruktade varav 1 var av bra kvalitet och tillräckligt moget. Så de satte in det idag och odlar vidare resten för att se ifall de kan frysas in.
Det var en spännande känsla att se embryot de satte in på ultraljudsskärmen. Nu måste jag vänta 3 v och sedan testa ifall det har lyckats.
[quote=76326656][quote-nick]Niaa skrev 2016-02-11 09:17:26 följande:[/quote-nick]Tänk att om tre veckor så vet ni! såå otroligt spännande! Låt oss veta hur det går!
Imorgon väntas mensen (har nog aldrig längtat så efter den i mitt liv) och sen måste jag vänta 21 dagar innan jag börjar med nässprayen sen är karusellen igång här med ????[/
Vad spännande. Väntan innan man fick börja kändes olidlig. Jag kunde inte börja mina sprutor på första mensen efter besöket eftersom den inföll under jul och då sätter de inte igång en. Så det blev att vi fick vänta till kommande mens. Lycka till med igångsättningen.