• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • jooo
    Niaa skrev 2016-01-25 19:44:34 följande:

Usch men vad jobbigt att höra... Håller alla tummar till på onsdag och stor kram på dig!

Mötet idag gick jättebra och äntligen ser vi nog båda två ljuset i tunneln efter två långa långa år! Då jag har opererat blindtarmen för flera år sedan samt haft två äggledarinflammationer + tsh värdet som varit kasst så har vi inte direkt haft oddsen med oss som läkaren sa idag. Dessutom upptäckte man på ultraljudet idag att jag har chokladcystor och de misstänker endometrios ovanpå allt... Så från att gå från "oförklarligt barnlös" känns det plötsligt som vi har många förklaringar att välja på! Nåväl enligt läkaren ska oddsen för oss att lyckas med ivf inte vara sämre än för någon annan. Hon tyckte dock att vi skulle köra långt protokoll och vi kör igång efter nästa mens som förväntas komma i mitten av februari. Från första blödningsdag förväntas det sen ta 7 veckor innan äggplock. Känns som en evighet dit!

Joo - jag känner mig lite piggare när mitt tsh ligger rätt men annars ingen direkt skillnad tycker jag. Däremot har jag gått upp 6 kg sen jag började med levaxin så nog har ämnesomsättningen saktats ner något hur är det med dig då? Märker du någon skillnad? Intressant att man förmodligen har legat högt så länge utan att egentligen ha märkt något!

Skönt att höra att mötet gick bra men som sagt konstigt att de inte hittat de tidigare ???????? ah långa protokollet tar tid men sett fler endo som kört de hoppas de blir bra! ! Ah ok..ja jag märker enorm skillnad. Inte fattat att ja haft så lite energi och varit så trött innan. Känner mig som en ny människa :P ja hoppas äl kommer igång som den ska nån ggn också. Men skulle behöva gå ner en del misstänker ja men klurigt värre /:
  • Cia33
    jooo skrev 2016-01-26 19:10:41 följande:

Hej där :) va spännande att ni kommit igång!! Är också nervös för sprutorna men de kommer väl gå bra får vi hoppas ^^ hur många enheter gonal f tar du? Talade dom om hur mycket exakt oså när du ringde för start? Ska bli jättespännande o följa!

Sprutorna går bra, känns nästan inget. Jag tar 125 enh per dag. Jag fick ett detaljerat schema när jag ringde för start. Ska ta gonal-f till fredag och sedan lägga till orgalutran också. På måndag när de kollat proverna så får jag mer instruktioner.
  • Niaa
    jooo skrev 2016-01-26 19:19:06 följande:
    Skönt att höra att mötet gick bra men som sagt konstigt att de inte hittat de tidigare ???????? ah långa protokollet tar tid men sett fler endo som kört de hoppas de blir bra! ! Ah ok..ja jag märker enorm skillnad. Inte fattat att ja haft så lite energi och varit så trött innan. Känner mig som en ny människa :P ja hoppas äl kommer igång som den ska nån ggn också. Men skulle behöva gå ner en del misstänker ja men klurigt värre /:
    Har du ingen äl alls eller är den svår att hitta? Jag har svårt att hitta äl med stickor, ibland får jag utslag men ofta inte... Doktorn har dock sagt att jag inte bör oroa mig eftersom vul visar att jag ägglossar som jag ska. Kanske samma för dig?
  • Niaa
    180611 skrev 2016-01-27 18:15:07 följande:

Believe hur gick det idag? Kram

Också nyfiken belive :)
  • believe 88

Jo det gick ???? kanal säga visst det fanns ett som hade klarat sig men var tyvärr tvungen att frysas. Då jag har varit väldigt öm och svullen i magen sen äggplocket i fredags och nu så har jag väll inte sovit någon natt utan haft väldigt ont. Så jag är överstimulerad. Det var så illa att dom egentligen ville lägga in mig igår. Men jag sa nej. Nästa något jag ångrar just nu. Sitter vaken och har ont även denna natt...

• 180611
    believe 88 skrev 2016-01-28 02:35:29 följande:

Jo det gick ???? kanal säga visst det fanns ett som hade klarat sig men var tyvärr tvungen att frysas. Då jag har varit väldigt öm och svullen i magen sen äggplocket i fredags och nu så har jag väll inte sovit någon natt utan haft väldigt ont. Så jag är överstimulerad. Det var så illa att dom egentligen ville lägga in mig igår. Men jag sa nej. Nästa något jag ångrar just nu. Sitter vaken och har ont även denna natt...

Ok? Så du blev överstimulerad? Är så dålig på sånt här. Varför kan man inte återföra embryot då? Adjö har du så ont? Din stackare!
  • believe 88
    180611 skrev 2016-01-28 12:06:38 följande:

Ok? Så du blev överstimulerad? Är så dålig på sånt här. Varför kan man inte återföra embryot då? Adjö har du så ont? Din stackare!

Japp överstimulerad kan man lugnt säga. Är man det så återför man inte finns risk att det blir värre än vad det redan är. Äggstockarna är svullna och vätska i magen.
  • Niaa
    believe 88 skrev 2016-01-28 15:51:34 följande:
    Japp överstimulerad kan man lugnt säga. Är man det så återför man inte finns risk att det blir värre än vad det redan är. Äggstockarna är svullna och vätska i magen.
    Usch då din stackare... :-/ hur kommer ni gå vidare nu då? / stor kram på dig!
  • believe 88
    Niaa skrev 2016-01-28 21:53:16 följande:

Usch då din stackare... :-/ hur kommer ni gå vidare nu då? / stor kram på dig!

Just nu så fokusera vi på att jag ska bli bättre. Sen får vi se vad rmc säger.
Svar på tråden första försöket RMC