första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Usch men vad jobbigt att höra... Håller alla tummar till på onsdag och stor kram på dig!
Mötet idag gick jättebra och äntligen ser vi nog båda två ljuset i tunneln efter två långa långa år! Då jag har opererat blindtarmen för flera år sedan samt haft två äggledarinflammationer + tsh värdet som varit kasst så har vi inte direkt haft oddsen med oss som läkaren sa idag. Dessutom upptäckte man på ultraljudet idag att jag har chokladcystor och de misstänker endometrios ovanpå allt... Så från att gå från "oförklarligt barnlös" känns det plötsligt som vi har många förklaringar att välja på! Nåväl enligt läkaren ska oddsen för oss att lyckas med ivf inte vara sämre än för någon annan. Hon tyckte dock att vi skulle köra långt protokoll och vi kör igång efter nästa mens som förväntas komma i mitten av februari. Från första blödningsdag förväntas det sen ta 7 veckor innan äggplock. Känns som en evighet dit!
Joo - jag känner mig lite piggare när mitt tsh ligger rätt men annars ingen direkt skillnad tycker jag. Däremot har jag gått upp 6 kg sen jag började med levaxin så nog har ämnesomsättningen saktats ner något hur är det med dig då? Märker du någon skillnad? Intressant att man förmodligen har legat högt så länge utan att egentligen ha märkt något!
Hej där :) va spännande att ni kommit igång!! Är också nervös för sprutorna men de kommer väl gå bra får vi hoppas ^^ hur många enheter gonal f tar du? Talade dom om hur mycket exakt oså när du ringde för start? Ska bli jättespännande o följa!
Believe hur gick det idag? Kram
Believe hur gick det idag? Kram
Jo det gick ???? kanal säga visst det fanns ett som hade klarat sig men var tyvärr tvungen att frysas. Då jag har varit väldigt öm och svullen i magen sen äggplocket i fredags och nu så har jag väll inte sovit någon natt utan haft väldigt ont. Så jag är överstimulerad. Det var så illa att dom egentligen ville lägga in mig igår. Men jag sa nej. Nästa något jag ångrar just nu. Sitter vaken och har ont även denna natt...
Jo det gick ???? kanal säga visst det fanns ett som hade klarat sig men var tyvärr tvungen att frysas. Då jag har varit väldigt öm och svullen i magen sen äggplocket i fredags och nu så har jag väll inte sovit någon natt utan haft väldigt ont. Så jag är överstimulerad. Det var så illa att dom egentligen ville lägga in mig igår. Men jag sa nej. Nästa något jag ångrar just nu. Sitter vaken och har ont även denna natt...
Ok? Så du blev överstimulerad? Är så dålig på sånt här. Varför kan man inte återföra embryot då? Adjö har du så ont? Din stackare!
Usch då din stackare... :-/ hur kommer ni gå vidare nu då? / stor kram på dig!