första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Jag vet inte om det finns ett normalt antal. Men jag blev glad av att det fanns fyra. Först trodde jag att det inte fanns något så jag blev otroligt glad..
Hade lite ont i fredags när smärtlindring släppte och sen efteråt har jag bara väldigt svullen mer än innan man får typ gömma magen i stora tröjor så folk inte ska titta men hoppas på att den snart ska gå ner..
Jag ska börja jobba på tisdag om jag mår bättre. .
180611 ja ska bli spännande o följa er :) Jag träffade elisabeth nedstrand på rmc, vi gick igenom bakgrundshistoria ( jag har sedan innan konstaterad pco och innan gjort 3 pergotimebehandlingar som misslyckats) och gjorde snabb kontroll på äggstockar. Vi fick välja på korta och långa protokollet men valde korta. Jag har dock som sagt även konstaterad hypotyreos och senast ett värde på 6,1 och måste ner under 2,5 för att få påbörja behandling. Så det är de ja väntar på ^^ har du gjort utredning och fått behandling tidigare? Kommer ni välja korta eller långa? Tycker det är klurigt o veta vad som är bäst :P
180611 ja ska bli spännande o följa er :) Jag träffade elisabeth nedstrand på rmc, vi gick igenom bakgrundshistoria ( jag har sedan innan konstaterad pco och innan gjort 3 pergotimebehandlingar som misslyckats) och gjorde snabb kontroll på äggstockar. Vi fick välja på korta och långa protokollet men valde korta. Jag har dock som sagt även konstaterad hypotyreos och senast ett värde på 6,1 och måste ner under 2,5 för att få påbörja behandling. Så det är de ja väntar på ^^ har du gjort utredning och fått behandling tidigare? Kommer ni välja korta eller långa? Tycker det är klurigt o veta vad som är bäst :P
Ok var hon bra? Vi ska träffa en Karin Gunnarsdotter tror jag hon heter. Hoppas på ett bra möte där! Ok! Hur lång tid borde det ta tror dem? Äter du läkemedel nu då? Ok hur kommer det sig att ni valde korta? Vet inte alls. Låter ju smidigare med korta...? Jo vi har gjort utredning som egentligen bara visade på förhöjda prolaktinnivåer. Alltså att kroppen tror att man är gravid eller ammar. Fick göta en mr-hjärna för aTT utesluta tumör... Har ätit läkemedel för det sedan i somras och värdena är nu bra igen. Men fortfarande ingen graviditet... så det var nog inte orsaken ändå. Därav IVF. Så har inte provat pergotime eller så heller. Gjorde en spolning också men verkar inte vara problem där heller. Hur gamla är ni?
Labbet ringde imorse och berättade att dom var tvungna att flytta fram insättningen för att embryon inte hade utvecklas så mycket som dom ville. Känns väldigt jobbigt just nu. Men ska ringa dom på onsdag igen och kolla. Får hoppas att det ser bättre ut då..
Niaa lycka till idag..
Välkommen Joo!
Och vad spännande med återinföring idag belive! Som 180611 sa, nu kanske din bebis ligger och väntar på dig!
Idag är det dags för första mötet på RMC och jag är jättenervös! Har också högt tsh och det har pendlat lite upp och ner, men jag hoppas att det är mer "ner" än upp nu så att vi också får sätta igång så snart som möjligt för nu är man ju riktigt otålig...
Labbet ringde imorse och berättade att dom var tvungna att flytta fram insättningen för att embryon inte hade utvecklas så mycket som dom ville. Känns väldigt jobbigt just nu. Men ska ringa dom på onsdag igen och kolla. Får hoppas att det ser bättre ut då..
Niaa lycka till idag..
Åh ok hade karin gunnaradotter under min utredning och pergo. Första intrycket kan vara att hon är lite speciell , men hon är jättekunnig och ja kände stort förtroende för henne! :) ok hur kom det sig att ni kollade prolaktin? Kanske alla gör? Skönt att värdena är bra nu! Hur länge har ni försökt?hittar du ägglossningen? Det är mitt stora problem hittar aldrig äl på egen hand..så svårt o lyckas då :P jag är 27 min sambo 30. har ätit levaxin sedan september och ökar dosen vid varje nytt blodprov. Läkaren hoppades på att ja skulle göra en till ökning om två veckor och sedan kunna köra. Så förhoppningsvis i mars :) kanske samtidigt om ni går på första samtalet då? I vanliga fall börjar man som sagt vid första mens direkt efter planeringssamtal :)