första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Kontrollen av äggblåsorna gick bra idag, jag har 7 st som ser bra ut. Ska fortsätta med sprutorna tills torsdag och göra ny kontroll då. Sedan stämma av med Linköping på fredag. Så jag får hoppas på att äggplock blir på måndag.
Hur ser det ut för er andra, några nyheter?
Hej halfmoon! Vi går också i Malmö och vi fick bekräftelsen på remissen hemskickad i början på november, och i början på januari blev vi sedan kallade till vårt första möte den 25/1. Så lite drygt 3 månader fick vi vänta efter att rmcs första brev dank ner i vår brevlåda tror det kan variera lite men du kan nog räkna med en två månader iaf
Hur gör ni andra med att berätta? För chef kollegor osv..misstänker att de lär bli endel frånvaro i vår med blodprover äggplock osv...
Nix, inget nytt här! Var på vävnadsprov i torsdags för att följa upp cellförändringarna, oroade mig ju lite att de skulle kunna dra ut på ivf men så länge de inte har blivit mycket värre så ska man kunna avvakta att avlägsna dom fram tills ivf försöken är klara. Så det kändes som en lättnad iaf
Är det äggblåsorna dom ska kolla på dig imorgon cia33?
180611 - har ni skrivit upp en frågelista inför första mötet än? ????
Hur gör ni andra med att berätta? För chef kollegor osv..misstänker att de lär bli endel frånvaro i vår med blodprover äggplock osv...
Härligt att höra!! Gud va spännande...hur mår magen efter alla stick? Oroar mig lite för massa blåmärken ????
Jag har inte berättat för min chef än, men jag har ett väldigt flexibelt jobb så jag måste inte vara på kontoret hela tiden. Dessutom sitter jag och min chef inte på samma ort.
Jag tänker inte heller berätta något om jag inte blir tvungen... Förstår att du måste ha hamnat i en lite knivig sits belive... Både jag och sambon bytte jobb i höstas så vi är båda fortfarande på våra provanställningar i någon månad till. Känns sådär att berätta för chefen vad man pysslar med då men har också ett väldigt flexibelt jobb som jag kan sköta när och var jag vill i princip. Det underlättar ??
Idag var jag och hämtade ut alla mediciner och vitaminer på Apoteket! Känns lite mer verkligt nu även om det fortfarande är några veckor kvar tills jag börjar med nässprayen
Hej allihop och lycka till till er som kommit igång! :)
Jag och min sambo har fått vår remiss ivägskickad till rmc malmö i början av januari och kort därefter fick vi hem8 ett brev med info att de håller tiderna inom vårdgarantin och att vi kommer få kallelse.
Ni som går i Malmö, hur långt efter det brevet fick ni en tid? Och har ni fått komma igång direkt sen eller har det varit väntan ett par månader till?
Hoppas på att vi ska få komma igång i vår och inte behöva vänta till hösten!
Hej.
Vi är lite i samma sits som er för vi väntar också på att få vår kallelse till RMC (i vårt brev stod det också att de håller tiderna för vårdgarantin). Väntan är såå lång, vill sätta igång NU!