• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Cia33

Ruvningsdag 7 här. Väntan är olidlig. Har inte testdag förrän 29/2. Allt går bra, men ser fram emot att slippa lutinus-tabletterna man stoppar in i slidan 3 ggr per dag. Måste gå med trosskydd konstant då det är lite kladdigt efter ett tag. Väntar också på brev från rmc om det blev något till frysen.

Spännande att det snart är dags för er andra att köra igång.

• Kezza
    Niaa skrev 2016-02-04 09:55:37 följande:
    Det låter lite som tsh? Samma problem som jag har men usch ja, jag håller med! Det är verkligen mycket info och man är så rädd för att missa något! Igår fick jag ett tips om att logga in på mina vårdkontakter. Där kan man läsa alla sina provsvar och läkarjournalerna. Jättebra tycker jag!
    Jag har nu loggat in på mina vårdkontakter och fick fram följande men det är rena grekiskan för mig. Kan du "översätta" :)

FSH 15
    LH 9
    TSH 2,4
  • Niaa
    Kezza skrev 2016-02-17 20:35:24 följande:
    Jag har nu loggat in på mina vårdkontakter och fick fram följande men det är rena grekiskan för mig. Kan du "översätta" :)

FSH 15
    LH 9
    TSH 2,4
    Förstår att din väntan nu inför testdagen är olidlig! Hur känns det? Måste vara omöjligt att inte leta tecken och oroa sig...

Ja alltså det är en hel djungel det här med alla värden och normalvärden... Jag har haft högt tsh och mina läkare har sagt att jag måste ligga under 2,0 för att få börja IVF. Innan jag medicinerades med levaxin så låg jag på ett värde på 5-6, sist jag tog blodprov låg jag på 1,9 men måste ta regelbundna blodprover då värdet kan gå upp och ner och man kan behöva ändra levaxindosen ofta innan man hamnar rätt.

Lh värdet är jag lite osäker på men FSH tror jag man bör ligga under 10 för att äggblåsorna ska kunna utvecklas normalt och leda till graviditet. Det kanske också beror lite på var i cykeln man är också? Prata med din läkare så du får allt klart för dig ???? går du på medicin nu eller hur var det nu?

Igår fick vi hem papper från RMC. Jag börjar på nedreglering 2/3 och sedan tar jag min första spruta 23/3. Om allt går som det ska blir det äggplock första veckan i april.
  • Cia33

Det är jättesvårt att inte inbilla sig saker. Fick brevet från rmc idag. Inget till frysen, så vi får hoppas att det ägget de satte om tar sig. Och gör det inte det blir det nya tag med ny behandling.

• Cia33

Ruvardag 12 och har börjat få blödningar. Hoppas det bara är en spotblödning, får avvakta och se.

• 180611
    Cia33 skrev 2016-02-22 17:33:45 följande:

Ruvardag 12 och har börjat få blödningar. Hoppas det bara är en spotblödning, får avvakta och se.

Ja hoppas hoppas! När har du testdag nu igen? Kommer du tjuvtesta?;)
  • Cia33

Blöder mer idag och har en rejäl mensvärk. Så jag tror att försöket misslyckades. Har inte testdag förrän 29/2, men jag gör ett test imorgon och ringer sen rmc.

• 180611
    Cia33 skrev 2016-02-23 16:35:23 följande:

Blöder mer idag och har en rejäl mensvärk. Så jag tror att försöket misslyckades. Har inte testdag förrän 29/2, men jag gör ett test imorgon och ringer sen rmc.

Å nej vad tråkigt! Hoppas du har fel???? ok! Tänker på dig!!
  • Niaa
    180611 skrev 2016-02-23 18:04:17 följande:
    Å nej vad tråkigt! Hoppas du har fel???? ok! Tänker på dig!!
    Jag hoppas också verkligen att du har fel Cia33.... Man tänker ju att allt ska vara så självklart nu när vi kommit så här långt, men icke... Tänker på dig!

Hur har det gått för er 180611? Nåt nytt?
Svar på tråden första försöket RMC