första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Just nu så fokusera vi på att jag ska bli bättre. Sen får vi se vad rmc säger.
Tog andra sprutan orgalutran idag, går ok men tycker den är lite obehaglig. Det svider och blir öm i magen under någon timme efter. Börjar kännas i kroppen att jag tar hormoner nu, kroppen reagerar som den brukar precis innan äl, fast lite mer. Ska lämna blodprov imorgon och sen ultraljud på måndag.
Ja, det är äggblåsorna de ska kolla imorgon.
Hej tjejer!
Här har ni en till som är inskriven på RMC i Malmö! Jag och min sambo var där i tisdags på vad de kallade för informationsmöte, men när vi kom därifrån hade vi redan fått alla medicinerna utskrivna och alla papper med oss hem. Jag var inte alls beredd på att det skulle gå så snabbt!
Vi fick två stycken utomkvedshavandeskap två månader efter varandra (december 2014/januari 2015) och bägge mina äggledare sprack. Fortfarande lite oklart hur det blev som det blev eftersom de sövde mig och tittade in i buken men först hittade de inget och helt plötsligt blev jag akut opererad och förlorade äggledarna. Antar att det i vårt fall var lätt att räkna ut vad "felet" var.
Var på Apoteket i fredags och hämtade ut allting och så snart mensen kommer ska jag börja med sprutorna! Känns så himla nervöst!!
Hej tjejer!
Här har ni en till som är inskriven på RMC i Malmö! Jag och min sambo var där i tisdags på vad de kallade för informationsmöte, men när vi kom därifrån hade vi redan fått alla medicinerna utskrivna och alla papper med oss hem. Jag var inte alls beredd på att det skulle gå så snabbt!
Vi fick två stycken utomkvedshavandeskap två månader efter varandra (december 2014/januari 2015) och bägge mina äggledare sprack. Fortfarande lite oklart hur det blev som det blev eftersom de sövde mig och tittade in i buken men först hittade de inget och helt plötsligt blev jag akut opererad och förlorade äggledarna. Antar att det i vårt fall var lätt att räkna ut vad "felet" var.
Var på Apoteket i fredags och hämtade ut allting och så snart mensen kommer ska jag börja med sprutorna! Känns så himla nervöst!!
Kontrollen av äggblåsorna gick bra idag, jag har 7 st som ser bra ut. Ska fortsätta med sprutorna tills torsdag och göra ny kontroll då. Sedan stämma av med Linköping på fredag. Så jag får hoppas på att äggplock blir på måndag.
Hur ser det ut för er andra, några nyheter?
Hej allihop och lycka till till er som kommit igång! :)
Jag och min sambo har fått vår remiss ivägskickad till rmc malmö i början av januari och kort därefter fick vi hem ett brev med info att de håller tiderna inom vårdgarantin och att vi kommer få kallelse.
Ni som går i Malmö, hur långt efter det brevet fick ni en tid? Och har ni fått komma igång direkt sen eller har det varit väntan ett par månader till?
Hoppas på att vi ska få komma igång i vår och inte behöva vänta till hösten!
Hej allihop och lycka till till er som kommit igång! :)
Jag och min sambo har fått vår remiss ivägskickad till rmc malmö i början av januari och kort därefter fick vi hem ett brev med info att de håller tiderna inom vårdgarantin och att vi kommer få kallelse.
Ni som går i Malmö, hur långt efter det brevet fick ni en tid? Och har ni fått komma igång direkt sen eller har det varit väntan ett par månader till?
Hoppas på att vi ska få komma igång i vår och inte behöva vänta till hösten!