• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • 180611
    believe 88 skrev 2016-01-29 07:24:34 följande:

Just nu så fokusera vi på att jag ska bli bättre. Sen får vi se vad rmc säger.

Hur går det med dig? Bättre?

Hur går det med er andra? Några nyheter?
  • Cia33

Tog andra sprutan orgalutran idag, går ok men tycker den är lite obehaglig. Det svider och blir öm i magen under någon timme efter. Börjar kännas i kroppen att jag tar hormoner nu, kroppen reagerar som den brukar precis innan äl, fast lite mer. Ska lämna blodprov imorgon och sen ultraljud på måndag.

• Niaa
    180611 skrev 2016-01-30 20:34:59 följande:
    Hur går det med dig? Bättre?

Hur går det med er andra? Några nyheter?
    Nix, inget nytt här! Var på vävnadsprov i torsdags för att följa upp cellförändringarna, oroade mig ju lite att de skulle kunna dra ut på ivf men så länge de inte har blivit mycket värre så ska man kunna avvakta att avlägsna dom fram tills ivf försöken är klara. Så det kändes som en lättnad iaf

Är det äggblåsorna dom ska kolla på dig imorgon cia33?

180611 - har ni skrivit upp en frågelista inför första mötet än? ????
  • Anitram

Hej tjejer!

Här har ni en till som är inskriven på RMC i Malmö! Jag och min sambo var där i tisdags på vad de kallade för informationsmöte, men när vi kom därifrån hade vi redan fått alla medicinerna utskrivna och alla papper med oss hem. Jag var inte alls beredd på att det skulle gå så snabbt! 

Vi fick två stycken utomkvedshavandeskap två månader efter varandra (december 2014/januari 2015) och bägge mina äggledare sprack. Fortfarande lite oklart hur det blev som det blev eftersom de sövde mig och tittade in i buken men först hittade de inget och helt plötsligt blev jag akut opererad och förlorade äggledarna. Antar att det i vårt fall var lätt att räkna ut vad "felet" var. 

Var på Apoteket i fredags och hämtade ut allting och så snart mensen kommer ska jag börja med sprutorna! Känns så himla nervöst!! 

• Niaa
    Anitram skrev 2016-01-31 20:08:38 följande:

Hej tjejer!

Här har ni en till som är inskriven på RMC i Malmö! Jag och min sambo var där i tisdags på vad de kallade för informationsmöte, men när vi kom därifrån hade vi redan fått alla medicinerna utskrivna och alla papper med oss hem. Jag var inte alls beredd på att det skulle gå så snabbt! 

Vi fick två stycken utomkvedshavandeskap två månader efter varandra (december 2014/januari 2015) och bägge mina äggledare sprack. Fortfarande lite oklart hur det blev som det blev eftersom de sövde mig och tittade in i buken men först hittade de inget och helt plötsligt blev jag akut opererad och förlorade äggledarna. Antar att det i vårt fall var lätt att räkna ut vad "felet" var. 

Var på Apoteket i fredags och hämtade ut allting och så snart mensen kommer ska jag börja med sprutorna! Känns så himla nervöst!! 

Åh vad spännande Anitram! Måste kännas skönt att få komma igång så snart! När beräknas mensen komma? Och då antar jag att det är det korta protokollet ni kör?
  • Anitram
    Niaa skrev 2016-01-31 20:39:08 följande:
    Åh vad spännande Anitram! Måste kännas skönt att få komma igång så snart! När beräknas mensen komma? Och då antar jag att det är det korta protokollet ni kör?
    Ja det är det korta protokollet :) Jag tror jag ska ha mens om ca 14 dagar. Jag använder mig av P-tracker och mensen kommer aldrig tidigare än det står i appen, ibland dock en eller två dagar efter den är uträknad. Känns helt sjukt att man eventuellt kan se ett plus inom en snart framtid . . . 

Jag försöker att inte berätta om detta för för många personer, men det är såå svårt!
  • Cia33

Kontrollen av äggblåsorna gick bra idag, jag har 7 st som ser bra ut. Ska fortsätta med sprutorna tills torsdag och göra ny kontroll då. Sedan stämma av med Linköping på fredag. Så jag får hoppas på att äggplock blir på måndag.

Hur ser det ut för er andra, några nyheter?

• halfmoon

Hej allihop och lycka till till er som kommit igång! :)

Jag och min sambo har fått vår remiss ivägskickad till rmc malmö i början av januari och kort därefter fick vi hem ett brev med info att de håller tiderna inom vårdgarantin och att vi kommer få kallelse.

Ni som går i Malmö, hur långt efter det brevet fick ni en tid? Och har ni fått komma igång direkt sen eller har det varit väntan ett par månader till?

Hoppas på att vi ska få komma igång i vår och inte behöva vänta till hösten!

• Niaa
    halfmoon skrev 2016-02-02 09:16:47 följande:

Hej allihop och lycka till till er som kommit igång! :)

Jag och min sambo har fått vår remiss ivägskickad till rmc malmö i början av januari och kort därefter fick vi hem ett brev med info att de håller tiderna inom vårdgarantin och att vi kommer få kallelse.

Ni som går i Malmö, hur långt efter det brevet fick ni en tid? Och har ni fått komma igång direkt sen eller har det varit väntan ett par månader till?

Hoppas på att vi ska få komma igång i vår och inte behöva vänta till hösten!

Hej halfmoon! Vi går också i Malmö och vi fick bekräftelsen på remissen hemskickad i början på november, och i början på januari blev vi sedan kallade till vårt första möte den 25/1. Så lite drygt 3 månader fick vi vänta efter att rmcs första brev dank ner i vår brevlåda tror det kan variera lite men du kan nog räkna med en två månader iaf
Svar på tråden första försöket RMC