• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • 180611
    Niaa skrev 2016-02-23 19:03:37 följande:

Jag hoppas också verkligen att du har fel Cia33.... Man tänker ju att allt ska vara så självklart nu när vi kommit så här långt, men icke... Tänker på dig!

Hur har det gått för er 180611? Nåt nytt?

Nej inget nytt... Vi ska till RMC om en vecka. Är fortfarande mest undrande över om vi kanske får starta direkt då jag ska få mens typ då eller om vi måste vänta... jag älskar liksom att få planera sånt här och fixa med jobb o alltmen får helt enkelt acceptera att jag får vänta.hur går det för dig Niaa? Börjat spraya än?
  • Cia33
    180611 skrev 2016-02-23 22:33:57 följande:

Nej inget nytt... Vi ska till RMC om en vecka. Är fortfarande mest undrande över om vi kanske får starta direkt då jag ska få mens typ då eller om vi måste vänta... jag älskar liksom att få planera sånt här och fixa med jobb o alltmen får helt enkelt acceptera att jag får vänta.hur går det för dig Niaa? Börjat spraya än?

Spännande, håller tummarna att du får sätta igång direkt.

Själv testade jag tyvärr negativt i morse, ingen större överraskning. Pratade med rmc och har fått tfn tid med läkaren den14/3. Hoppas på att jag får börja en ny sprutgång vid nästa mens.
  • Niaa

Vad tråkigt att höra Cia33... Verkar som att det är väldigt få som lyckas på första försöket? Kommer du köra kort protokoll igen eller det vet du iofs kanske inte förrens du har pratat med läkaren..

Jag börjar spraya nästa vecka ????superspänd! Jag förstår det där med att vilja planera i förväg till fullo men det är bara att släppa kontrollen och göra som man blir tillsagd
    Vilken dag ska ni dit?

• Cia33

Vi kommer ha kort protokoll om inte läkaren säger annat. Vårt problem är att min man har lite för få och långsamma spermier, så vi kör icsi-metoden .

• 180611

Vad tråkigt Cia33! Måste kännas tungt! Men antar att det barar att ladda om o köra på nytt! Då går det säkert jättebra!

Vad spännande Niaa! Har du förberett dig på nåt sätt? Vi ska dit på onsdag! Ja det är väl bara då att man får hänga på den här karusellen o hoppas att man inte blir alltför åksjuk...;)

• believe 88

Blev så glad när jag kollade posten och såg ett brev från region Skåne. Å äntligen har kallelsen kommit. Men tyvärr så måste jag ringa ändra den. Varför ska man få en tid just när man inte kan för?

• Cia33

Lycka till ni spm kör igång nu. Min plan är att få må dåligt veckan ut och sen är det nya tag. Min man tog det ännu hårdare än vad jag gjorde. Tror att han tycker det är jobbigt att jag måste börja spruta igen. ( han har fobi för sprutor, vilket jag tack och lov inte har. Men jag håller dem utom synhåll för honom.) Ser inte direkt gram emot att börja spruta igen, men gör det gärna om det blir resultat av det. Hoppas att nästa försök lyckat och att bi får ägg till frysen.

• 180611

Jobbiga känslor för er båda två believe 88 och Cia33 men på olika sätt förstås! Hoppas ni känner att ni kan komma att se framåt så småningom o fortsätta resan på bästa sätt! Vore ju så underbart om vi alla får bli föräldrar!!

• believe 88

Ringde imorse och fick prata med en kvinna som var såååå otrevlig i telefon så att man blev irriterad. Men fick en ny tid den 31 mars .:)

• Kezza
    Niaa skrev 2016-02-18 11:12:53 följande:

Förstår att din väntan nu inför testdagen är olidlig! Hur känns det? Måste vara omöjligt att inte leta tecken och oroa sig...

Ja alltså det är en hel djungel det här med alla värden och normalvärden... Jag har haft högt tsh och mina läkare har sagt att jag måste ligga under 2,0 för att få börja IVF. Innan jag medicinerades med levaxin så låg jag på ett värde på 5-6, sist jag tog blodprov låg jag på 1,9 men måste ta regelbundna blodprover då värdet kan gå upp och ner och man kan behöva ändra levaxindosen ofta innan man hamnar rätt.

Lh värdet är jag lite osäker på men FSH tror jag man bör ligga under 10 för att äggblåsorna ska kunna utvecklas normalt och leda till graviditet. Det kanske också beror lite på var i cykeln man är också? Prata med din läkare så du får allt klart för dig ???? går du på medicin nu eller hur var det nu?

Igår fick vi hem papper från RMC. Jag börjar på nedreglering 2/3 och sedan tar jag min första spruta 23/3. Om allt går som det ska blir det äggplock första veckan i april.

Jag hoppas att jag får svar när vi väl får träffa läkaren. Äter inga mediciner just, bara folsyra och b12.
Svar på tråden första försöket RMC