• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • 180611

Nu har jag precis gett mig 2 sprutor för första gången. 5:e dagen med Gonal f och första dagen med orgalutranen. Gonal f:en är som sagt inga problem. Gjorde bara lite ont igår när jag prickade ett blodkärl och fick då ett blåmärke. Den andra sprutan gick bra att sticka sig med också men den sved rätt bra sen om jag ska vara ärlig. Men som allt annat så går det ju över :)

Imorgon är det dags för VUL och blodprov. Spännande och nervöst. Har hittills mått rätt bra. Lite huvudvärk och svullen om magen bara. Hur går det för er andra? Några nyheter?

• Niaa
    180611 skrev 2016-03-09 22:07:34 följande:

Nu har jag precis gett mig 2 sprutor för första gången. 5:e dagen med Gonal f och första dagen med orgalutranen. Gonal f:en är som sagt inga problem. Gjorde bara lite ont igår när jag prickade ett blodkärl och fick då ett blåmärke. Den andra sprutan gick bra att sticka sig med också men den sved rätt bra sen om jag ska vara ärlig. Men som allt annat så går det ju över :)

Imorgon är det dags för VUL och blodprov. Spännande och nervöst. Har hittills mått rätt bra. Lite huvudvärk och svullen om magen bara. Hur går det för er andra? Några nyheter?

Så spännande 180611! Blir det svårare att sticka sig med tiden? Jag tänker att det borde göra ont om man råkar sticka sig på samma ställe som man stuckit innan, men den risken är iofs kanske inte så stor..

Jättestort lycka till idag! Tänk nu är ni nära :)
  • mininiss

Hej på er! Tänkte höra vad kostar de på rmc Linköping hur mycket man måste betala?

• 180611
    Niaa skrev 2016-03-10 07:38:55 följande:

Så spännande 180611! Blir det svårare att sticka sig med tiden? Jag tänker att det borde göra ont om man råkar sticka sig på samma ställe som man stuckit innan, men den risken är iofs kanske inte så stor..

Jättestort lycka till idag! Tänk nu är ni nära :)

Tack! Nu är jag hemma igen och det har gått bra! Hade väl ett lagom antal äggblåsor på gång förstod jag. Dock hade jag en blåsa som redan nu var rätt stor. Runt 18 mm så det kan vara min egen ägglossning troligtvis och det är tydligen den största som styr när det blir äggplock. Så enligt min gyn här hemma kan det bli äggplock lite tidigare än planerat. Men får veta från RMC imorgon.

Jo det är klart att det blir svårare och svårare att hitta ett bra ställe men det går ändå rätt bra än så länge. Hur går.det för dig? Märkt av några biverkningar av nässprayen än? Känns det jobbigt med det långa protokollet eller går det bra?
    mininiss skrev 2016-03-10 09:06:16 följande:

Hej på er! Tänkte höra vad kostar de på rmc Linköping hur mycket man måste betala?

Hmm vad tänker du på för kostnader? Man får ju de första 3 gratis. Det som kostar är ju läkarbesöken och läkemedel och så.
  • mininiss
    180611 skrev 2016-03-10 12:22:54 följande:

Tack! Nu är jag hemma igen och det har gått bra! Hade väl ett lagom antal äggblåsor på gån? g förstod jag. Dock hade jag en blåsa som redan nu var rätt stor. Runt 18 mm så det kan vara min egen ägglossning troligtvis och det är tydligen den största som styr när det blir äggplock. Så enligt min gyn här hemma kan det bli äggplock lite tidigare än planerat. Men får veta från RMC imorgon.

Jo det är klart att det blir svårare och svårare att hitta ett bra ställe men det går ändå rätt bra än så länge. Hur går.det för dig? Märkt av några biverkningar av nässprayen än? Känns det jobbigt med det långa protokollet eller går det bra?Hmm vad tänker du på för kostnader? Man får ju de första 3 gratis. Det som kostar är ju läkarbesöken och läkemedel och så.

Prata med en som sa att allt kostar runt 25000kr så tänkte kolla med er som går på rmc om de stämmer. Tack då vet jag men när dom gör undersökning och spermatest kostar det?
  • 180611
    mininiss skrev 2016-03-10 13:30:00 följande:

Prata med en som sa att allt kostar runt 25000kr så tänkte kolla med er som går på rmc om de stämmer. Tack då vet jag men när dom gör undersökning och spermatest kostar det?

Ja om du redan har använt din tre försök eller försöker med syskon så kan det nog stämma. Kommer inte ihåg siffran riktigt. Nu gjorde vinjubinte utredningen på rmc men vi betalade liksom bara för själva läkarbesöken. Så inga stora summornoch man kommer ju snabbt up o högkostnadsskyddet
  • mininiss
    180611 skrev 2016-03-10 13:35:25 följande:
    Ja om du redan har använt din tre försök eller försöker med syskon så kan det nog stämma. Kommer inte ihåg siffran riktigt. Nu gjorde vinjubinte utredningen på rmc men vi betalade liksom bara för själva läkarbesöken. Så inga stora summornoch man kommer ju snabbt up o högkostnadsskyddet
    nej de första gången vi ska ditt :) tjejen ja prata med sa att de kostar när man går på utredning i rmc linköping och de runt 25000kr
  • 180611
    mininiss skrev 2016-03-10 15:31:40 följande:

nej de första gången vi ska ditt :) tjejen ja prata med sa att de kostar när man går på utredning i rmc linköping och de runt 25000kr

Va? Låter ju helt galet! Kan det vara att de redan har barn och att det då.är syskonförsöket som kostar? För utredningen ska inte kosta nåt direkt! Kolla upp det ! Vilket datum skulle du dit?
  • mininiss
    180611 skrev 2016-03-10 17:49:29 följande:

Va? Låter ju helt galet! Kan det vara att de redan har barn och att det då.är syskonförsöket som kostar? För utredningen ska inte kosta nåt direkt! Kolla upp det ! Vilket datum skulle du dit?

Vi ska ditt den 4april. Hon har inte barn sen tidigare de deras första försök för dom med. Jag ska ringa dom imorgon blev lite orolig de inte så långt kvar till den 4/4 :/
  • jooo
    180611 skrev 2016-03-09 22:07:34 följande:

Oj va spännande!! Va skönt att höra att även den andra sprutan gick ok!! Har du fått märken på magen? Inget illamående eller annat knas förutom huvudvärk? Hur har det gått idag?? Jag väntar fortfarande på mensen..suck!
Svar på tråden första försöket RMC