• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • jooo
    180611 skrev 2016-03-13 12:02:48 följande:

Lycka till med sprutan idag Jooo!!

Tack!!!
  • 180611
    jooo skrev 2016-03-13 20:18:50 följande:

Ok de är ju inte så farligt många besök då iaf ! Vi som åker en bit. Vart br du nu igen? Jag åker från motala..jovisst sköterskan sa att de anpassade och gick in och jobbade om de behövdes även under påsk. Känns tryggt så man inte behöver stressa över de. Hm ja funderar på vilken tid man ska ta..eftersom det är samma varje dag. Vi ska på min sambos bröllopsfest nästa helg. Känns sisådär och behöva ta med sprutan hm. Men troe ändå vi satsar på 10tiden. När tar du dem? Precis innan läggdags eller tidigare? Kanske dumt om de spänner när mna ska sova..aaha skickar du in blodprov?? Hur många prover behöver vi ta? Hur känns det för dig nu?? Jag börjar bli nervös..men kommer nog gå bra! Känns läskigt men spännande och komma igång!

Laddar för mitt andra VUL imorgon. De har tagit blodprov i samband med VUL på mig! O ja man får lägga det på posten. Så knäppt!

Aha du bor i Motala! Jag bor utanför Jönköping typ. Jaha där ser man!vad bra att de är så flexibla!

Ja det är alltid svårt det där med tider och så. Men jag har kört på 22 och det har funkat väldigt bra! Gonal-f spänner inte alls tycker jag men den andra är lite värre. Eller ja den svider mest. Som ett getingstick ungefär. Men tycker det är rätt skönt o sova då faktiskt! Åh det kommer gå så bra! Men förstår din nervositet! Själva sprutorna går väldigt bra. Men nu börjar man liksom bli trött o ganska sliten faktiskt. Så hoppas på bra resultat imorgon nu! Tänkte på det med bröllopet där! Det löser du! Var iväg igår rätt sent och då packade jag liksom ner båda sprutorna o nån extra kanyl o sånt i en fin lite minibussar i väskan liksom. Ingen som anade nåt när jag sprang iväg på toa. Det löser du på bröllopet!! Lycka till igen!!
  • Niaa

Godkväll tjejer, verkar som det rullar på bra för er :) nej sprutorna måste jag vänta med fram tills den 23/3 och då börjar jag samtidigt att spraya 2 istället för tre gånger om dagen.
    För övrigt har jag legat sjuk hela helgen, och insåg ikväll när jag skulle spraya att jag har råkat spraya med den lilla hylsan kvar på sprayflaskan.... Så himla dumt men jag har ju inte känt någon skillnad nu när jag varit så förkyld och täppt i näsan. Tror jag kan ha gjort det hela helgen och hoppas verkligen inte att det påverkar nedregleringen.. Blödningen har iaf kommit så det är ett bra tecken åtminstone. Snacka om ångest...

• 180611
    Niaa skrev 2016-03-13 21:55:28 följande:

Godkväll tjejer, verkar som det rullar på bra för er :) nej sprutorna måste jag vänta med fram tills den 23/3 och då börjar jag samtidigt att spraya 2 istället för tre gånger om dagen.

För övrigt har jag legat sjuk hela helgen, och insåg ikväll när jag skulle spraya att jag har råkat spraya med den lilla hylsan kvar på sprayflaskan.... Så himla dumt men jag har ju inte känt någon skillnad nu när jag varit så förkyld och täppt i näsan. Tror jag kan ha gjort det hela helgen och hoppas verkligen inte att det påverkar nedregleringen.. Blödningen har iaf kommit så det är ett bra tecken åtminstone. Snacka om ångest...

Åh vad jobbigt o vara sjuk! O dessutom det här med sprayen! Så lätt hänt! Det är säkert ingen fara! Framförallt då du haft din blödning! Men du kanske ska ringa och rådfråga dem imorgon på kliniken? Tänker på dig!
  • 180611

Jaha då var andra VUL gjort. Fick tyvärr inte min vanliga läkare idag utan fick verksamhetschefen som faktiskt var lite snurrig och hävde ur sig saker i tid o otid. Bland annat sa hon att hon är.tveksam till att de kommer att våga göra äggplock och återföring på mig nu!! Har alldeles för många stora blåsor enligt henne. Den största var nu på 27 mm och flera stora fanns det. Har även lite vätska i buken. Vilket kan tyda på överstimulering. Men som hon sa så tar ju inte hon några beslut utan det blir RMC. Så bara o vänta på samtal imorgon. Usch så ledsen man blir!!! Samtidigt hoppas jag ändå på att hon kanske inte har så bra koll längre och att de vet bättre i Linköping och bestämmer sig för att köra på. Tycker bara att man läst sig till att folk är såå svullna och kanknappt gå innan äggplock. Så känner jag inte alls utan lite svullen om magen är jag kanske men i övrigt mår jag fint! Hmm hoppas hoppas!!

• Niaa
    180611 skrev 2016-03-14 11:32:14 följande:

Jaha då var andra VUL gjort. Fick tyvärr inte min vanliga läkare idag utan fick verksamhetschefen som faktiskt var lite snurrig och hävde ur sig saker i tid o otid. Bland annat sa hon att hon är.tveksam till att de kommer att våga göra äggplock och återföring på mig nu!! Har alldeles för många stora blåsor enligt henne. Den största var nu på 27 mm och flera stora fanns det. Har även lite vätska i buken. Vilket kan tyda på överstimulering. Men som hon sa så tar ju inte hon några beslut utan det blir RMC. Så bara o vänta på samtal imorgon. Usch så ledsen man blir!!! Samtidigt hoppas jag ändå på att hon kanske inte har så bra koll längre och att de vet bättre i Linköping och bestämmer sig för att köra på. Tycker bara att man läst sig till att folk är såå svullna och kanknappt gå innan äggplock. Så känner jag inte alls utan lite svullen om magen är jag kanske men i övrigt mår jag fint! Hmm hoppas hoppas!!

Amen nej vad tråkigt att höra! :/ men som du säger så verkar du ju ändå må relativt bra och det säger ju en del kan man tycka? När skulle äggplock isåfall bli? I slutet av veckan?
    Håller verkligen alla tummar och tår för dig!
  • Anitram
    180611 skrev 2016-03-05 22:06:18 följande:

Då var första sticket gjort! Det gick bra, gjorde inte alls ont. Men däremot kändes det väldigt konstigt att sticka sig själv. Fick helt plötsligt en helt annan förståelse för mina patienter som många ggr sticker sig själva. Känns verkligen fel! Men i övrigt inga konstigheter och från och med nu är det Slut på hoppandet o studsandet ett tag framöver. Så passade på att ta en lite härlig dansstund med mannen här hemma och släppte loss och kände oss fria och lekte:) hoppas ni andra har det bra med!

Fick du inte provsticka på mottagningen? Jag fick sticka mig själv med koksaltlösning trots att jag förklarade att jag kunde (undersköterska med insulin-delegation). Antar att de inte tar hänsyn till det :) Jag tyckte det stack till lite grand och sved med. Men inte alls så farligt som jag trodde!

Själv har jag ringt in idag och meddelat att jag fått mens, så hoppas de ringer i morgon. Förra gången ringde de tidigt morgonen efter och då blev jag nekad men jag hoppas VERKLIGEN att få börja med sprutorna denna veckan! Orkar inte kastas mellan hopp och förtvivlan längre... :(
  • Cia33

Hej tjejer, har haft min tfn tid med rmc idag och får börja spruta igen vid nästa mens, så runt påsk. Känns skönt, var rädd att jag skulle behöva vänta någon månad. Eftersom alla värden såg bra ut senast så blir det samma doser med gonal f.

• jooo
    180611 skrev 2016-03-14 11:32:14 följande:

Nemen åh nej!!!verksmahetschefen??? Va hette hon? Varför fick du ingen vanlig läkare? Va konstigt! Hm hoppas hoppas på positivt svar imorgon! Annars kanske de kan göra äggplock tidigare än beräknat eller? Jag håller tummarna att allt går vägen!
Svar på tråden första försöket RMC