• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • Kezza
    believe 88 skrev 2016-02-25 15:09:42 följande:

Blev så glad när jag kollade posten och såg ett brev från region Skåne. Å äntligen har kallelsen kommit. Men tyvärr så måste jag ringa ändra den. Varför ska man få en tid just när man inte kan för?

Vad roligt att ni har fått en tid men typiskt att ni var tvugna att ändra. Hur länge har ni stått i kö?

Jag ringde RMC igår och tydligen är kötiden nu snarare 4 månader istället för 3 månader som vi tidigare har fått besked om. Det känns som att en månad till är en oändlighet! :(
  • believe 88
    Kezza skrev 2016-02-26 13:57:35 följande:

Vad roligt att ni har fått en tid men typiskt att ni var tvugna att ändra. Hur länge har ni stått i kö?

Jag ringde RMC igår och tydligen är kötiden nu snarare 4 månader istället för 3 månader som vi tidigare har fått besked om. Det känns som att en månad till är en oändlighet! :(

Kö och kö.

Vi har varit i karusellen ett tag nu har redan gjort sprutor och äggplock sen överstimulering där av all väntan.
  • halfmoon
    Kezza skrev 2016-02-26 13:57:35 följande:

Men blä! RMC i Malmö? Vi fick brev i början av januari att de höll vårdgarantin. När fick ni ert brev?

Då kan man kanske glömma att va igång innan sommaren då. :(

Vi har hållit på med inseminationer i Danmark medan vi väntat på att få börja med ivf. Går precis igenom mitt andra missfall på sex månader nu och det som jag hakat upp mig på i huvudet har varit att senast i början av april ska vi få vår kallelse.
  • Niaa
    halfmoon skrev 2016-02-26 18:51:12 följande:
    Men blä! RMC i Malmö? Vi fick brev i början av januari att de höll vårdgarantin. När fick ni ert brev?

Vi har hållit på med inseminationer i Danmark medan vi väntat på att få börja med ivf. Går precis igenom mitt andra missfall på sex månader nu och det som jag hakat upp mig på i huvudet har varit att senast i början av april ska vi få vår kallelse.
    Men det är ju ändå ganska snart Belive88 :)
    Fast varenda dag känns ju evighetslång!

Vad tråkigt att höra om era missfall halfmoon :(( har ni då lyckats bli gravida genom insemination alltså? Det borde väl båda ganska gott inför ivf ändå eller är jag helt ute och cyklar?
  • jooo

Tråkigt Cia33! !/: ta nya tag! ! Mitt tsh är nere på 1,2 så bättre än någonsin och mer än redo för sprutstart ^^ har hämtat ut alla sprutor för korta metoden och inväntar mens 7 mars..:)

• halfmoon
    Niaa skrev 2016-02-26 19:44:59 följande:

Men det är ju ändå ganska snart Belive88 :)

Fast varenda dag känns ju evighetslång!

Vad tråkigt att höra om era missfall halfmoon :(( har ni då lyckats bli gravida genom insemination alltså? Det borde väl båda ganska gott inför ivf ändå eller är jag helt ute och cyklar?

Vi har gjort insemination med donatorsperma, så hur det kommer gå med ivf har vi ingen aning om. :) Min sambo har azzospermi så vi kommer göra med icsi när det blir dags. Han oroar sig för att det ska va nåt mer fel på spermierna som gör att det inte kommer funka alls (inget som hittats vid undersökningar dock). Själv börjar jag fundera om det är nåt knas med mig som gör att det blir missfall, fast allt har ju varit ok vid ivf - utredningen så kanske har vi bara maximal otur i det här med att skaffa barn.
  • Kezza
    halfmoon skrev 2016-02-26 18:51:12 följande:

Ja, det är RMC i Malmö. Vi fick vårt brev i slutet av november och där stod det att de höll vårdgarantin. Eftersom att det nu har gått tre månader så trodde jag att vi skulle få en kallelse men icke. Men hon som jag pratade med sa att kön hade ökat därför kunde man snarare räkna med 4 månader. Det stod även i brevet att om RMC inte skulle kunna erbjuda inom vårdgarantin skulle de höra av sig vilket de inte har gjort.

Aja, hoppas på att månaden går fort! :)
  • halfmoon
    Kezza skrev 2016-02-27 13:28:50 följande:

Ja, det är RMC i Malmö. Vi fick vårt brev i slutet av november och där stod det att de höll vårdgarantin. Eftersom att det nu har gått tre månader så trodde jag att vi skulle få en kallelse men icke. Men hon som jag pratade med sa att kön hade ökat därför kunde man snarare räkna med 4 månader. Det stod även i brevet att om RMC inte skulle kunna erbjuda inom vårdgarantin skulle de höra av sig vilket de inte har gjort.

Aja, hoppas på att månaden går fort! :)

Aha! :( Jag räknade med att de håller det om de skickar ut och skriver så, riktigt dåligt annars med tanke på att det inte är vad som helst det handlar om. Konstigt ändå för att om kön ökar så borde det ju bara påverka nytillkomna, inte de som redan fått brev? Då måste de ju ha skickat fel från början. Men det är väl bara att vänta, inte mycket annat man kan göra. Svårt att finna sinnesro i att det tar sån tid bara... :)
  • Anitram

Hej tjejer!

Var här inne förra veckan och skrev världens längsta inlägg som så klart försvann innan det las upp.. Jag ringde till RMC första blödningsdagen och blev uppringd dagen efter men blev nekad att starta behandling eftersom de bara kan starta 30 kvinnor per vecka. Jag ska höra av mig nästa mens igen om ca två veckor och hoppas verkligen vi får börja då!

Har ägglossning nu och fantomsmärtor i äggledarna jag inte har längre. Någon annan här som upplevt detta? En väldigt konstig känsla kan jag säga. De säger det kan pågå några år!

• Niaa
    Anitram skrev 2016-03-01 00:31:34 följande:

Hej tjejer!

Var här inne förra veckan och skrev världens längsta inlägg som så klart försvann innan det las upp.. Jag ringde till RMC första blödningsdagen och blev uppringd dagen efter men blev nekad att starta behandling eftersom de bara kan starta 30 kvinnor per vecka. Jag ska höra av mig nästa mens igen om ca två veckor och hoppas verkligen vi får börja då!

Har ägglossning nu och fantomsmärtor i äggledarna jag inte har längre. Någon annan här som upplevt detta? En väldigt konstig känsla kan jag säga. De säger det kan pågå några år!

Men vad tråkigt att ni inte fick köra igång Anitram! Nästa gång kommer ni helt säkert att få köra igång. Det där med 30 kvinnor i veckan sa dom till oss också, kommer ihåg att jag tyckte det lät som väldigt många ändå, på något sätt blir man ju påmind om att man verkligen inte är ensam i detta... 30 kvinnor i veckan och då bara på RMC i Malmö? ...Och ändå känner man sig som ensammast i världen ibland :)

Och inte att förglömma: 180611 - Stort lycka till imorgon inför första mötet! Meddela oss hur det gick :)) imorgon bitti börjar jag spraya!
Svar på tråden första försöket RMC