första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej! Jag ska på min första utredning den 4 april i Linköping någon mer som har varit på rmc Linköping och hur går det till är så nervös. Jag är tacksam för alla svar <3
Men åh vad roligt!!! :)))) och vad underbart att höra att ni får köra igång redan denna veckan!
Ja, tänk om man skulle ha sådan tur att lyckas på första försöket så kanske det är i december det händer! men så mycket vågar iaf inte jag hoppas riktigt riktigt än :))
Jag har gått hos Karin Gunnarsdotter på rmc i Linköping men gjorde inte utredningen där då jag bor nere i Småland. De är jätteduktiga och otroligt trevliga och hjälpsamma. Mitt första försök misslyckades tyvärr, men jag har tfn tid 14/3. Lycka till med utredningen.
Hej! Åh va roligt! Ärligt så vet jag inte fick bara ett brev hem där både jag och min man ska fylla i och ska träffa dom den 4/4
Men jag tror de infertilitetsutredning vet du hur det går till är så nervös och rädd de nått fel på oss
Som sagt vet jag inte hur det funkar i Linköping men för vår del såg utredningen ut så här:
Vi träffade tillsammans med en barnmorska i maj för att diskutera igenom läget o vilka problem vi hade och fick lite information. Sen fick vi en läkarintyg i juni. Då hade min man redan lämnat spermaprov och jag blodprov innan dess. På läkarbesöket så gjordes en gynundersökning och sen gick vi igenom våra provsvar och la sedan upp den fortsatta planen. Nya prover togs efter ett tag då jag hade lite förhöjt prolaktin plus röntgen. Sen gjordes en spolning av äggledarna. Och inga egentliga fel hittades så tillslut skickades remiss till RMC för IVF. Så har vår resa varit... hoppas det är till nån hjälp!
Tack snälla för info jag håller tummar och tår för dig :)
Vår utredning gick till ungefär som för 180611. Spermaprov, några blodprov och genomspolningen av äggledarna. Tyvärr hade vi en fruktansvärd läkare som jag skrivit om tidigare i tråden. Så vår utredning var väldigt påfrestande. Men det var så underbart när vi fick komma till Linköping och fick en läkare som var noggrann och jättetrevlig. Hon rekommenderade även en läkare i Jönköping där jag nu gör ultraljuden och blodprov.
Åh det gick så bra! Är på väg hem nu. Fullproppade med information! Karin var riktigt bra faktiskt. Grundlig information och gick igenom våra hälsodeklartationer. Sedan gjorde hon en gynyndersökning för att räkna äggblåsor och så. Visade sig att jag hade 35 st på varje sida. Var tydligen ganska mycket så vi får vara lite försiktiga så inte alla 70 blir stora;) Nån som vet vad som är normalt? Glömde fråga.
Men det bästa är att i och med att jag fick mens igår så får vi börja direkt! Kort protokoll! Börjar spruta på lördag. Alltså dag 5 vilket är lite senare än vanligt då jag hade så många blåsor. Så om det nu skulle bli nåt kan vi faktiskt bli föräldrar i år...Välkommen! Ska du göra infertilitetsutredning eller ha IVF-möte? Vi gör vår IVF i Linköping nämligen men har inte gjort vår utredning där...
Är det någon av er linköpings tjejer som haft Elisabeth Nedströms? Har aldrig träffat henne men hon verkar vara min nya läkare ist för karin som ja haft under utredning och pergotime.
Det va många blåsor! Mrm det måste ju va bra inför ivf? Har du pco? Jag brukar ha ca 20 och ja har pco. Va skönt att det kändes ok med Karin. Spännande är du nervös? ?hämtar ut alla sprutor? Vi ska ju också gör våra ivf I linköping. Väntar på mens som är beräknad i helgen. Så förhoppningsvis startar vi korta protokollet i början av nästa vecka !!! Kan vi följas åt, nästan samma hihi.