första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Jag ska köra kort protokoll iaf :) Dock inte denna gången heller. Tydligen sammanfaller allting med påsken och eftersom de har stängt då så fick jag inte börja med sprutorna den här gången heller :(
Hoppas det gick bra idag! Har tänkt på dig <3
Åh vad gullig du är! Själv äggplocket gick jättebra! De tömde 25 äggblåsor och hittade 16 ägg!! Problemen kom sen. Jag fick väldigt ont i magen så fick komma tillbaka precis efter vi åkt. Sen dess har jag fått flera attacker med blodtrycksfall/illamående så fort jag rör mig. Så blev tyvärr inlagd för observation och hoppas jag slipper titthålsoperation inatt. Tydligen väldigt ovanligt. De lägger tydligen in 1 per år. Känns ju typiskt. Men personalen är underbar!!!
[quote=76445483][quote-nick]halfmoon skrev 2016-03-16 11:48:22 följande:[/quote-nick]
Åh så mycket väntan det är! Vi skulle fått komma senast 7 april enligt vårdgarantin. Ringde idag eftersom vi inte fått kallelse ännu. 4-4,5 månaders väntetid gällde visst nu.
Så vi får kanske komma nån gång under maj då. Vilket jag antar betyder att vi som tidigast kan köra igång i höst.
Vården är så låååååååångsam!!!
[/quote
Är det RMC Malmö?
[quote=76445483][quote-nick]halfmoon skrev 2016-03-16 11:48:22 följande:[/quote-nick]
Åh så mycket väntan det är! Vi skulle fått komma senast 7 april enligt vårdgarantin. Ringde idag eftersom vi inte fått kallelse ännu. 4-4,5 månaders väntetid gällde visst nu.
Så vi får kanske komma nån gång under maj då. Vilket jag antar betyder att vi som tidigast kan köra igång i höst.
Vården är så låååååååångsam!!!
[/quote
Är det RMC Malmö?
Japp. Rmc Malmö. Har ni fått kallelse ännu?
Nej, vi har inte fått någon kallelse än :(
Jag tänkte vänta ett par dagar till och om jag inte har hört nåt så ringer jag dem.
Vet du vad/om det händet något om ett landsting inte kan hålla vårdgarantin?
Ush ikväll blir det orgalutranen också /: ser inte fram emot den...
Nemen det är ju toppen!!! Att ni fick ut så många så snabbt!!! Men nej nu vill man ju bara att allt ska va bra!! Hoppas vekligwn inte att de blir operation..men är väl bra att du ligger kvar så du hålls under uppsik! Krya på dig! O hur va äggplocket? Kändes de mycket? Tog de bra hand om dig? Hur länge va du där...berätta allt!
180611 - det låter ju verkligen lovande!
Här är jag helt knäckt... Jag har fått avbryta min behandling med omedelbar verkan efter samtal med RMC idag. Igår fick jag resultatet från mitt cellprov som jag tog i januari och det såg tyvärr inte bra ut. Jag har en inflammation på livmoderhalsen och dom kan inte utesluta cellförändringar förrens jag har gått på antibiotika och tagit ett nytt cellprov. Nytt cellprov kan tas tidigast 7/4 sedan tar det mellan 6-8 veckor innan mitt besked kommer. Ser cellprovet sedan bra ut ska jag invänta nästa mens och sedan börja spraya med synarela igen. Enligt RMCs beräkningar kan detta infalla mitt i sommaren vilket innebär att jag kanske inte får starta ivf förrens i augusti September. Detta känns som ett jätteslag i magen. Vill bara åka hem och få bryta ihop..