första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Menar ju självklart Linköping :)
Dessa frågor har jag kommit på änsålänge:
Vad räknas som ett försök? Om man får ett embryo till frysen, räknas det då fortfarande som försök ett när man sätter in det?
Ska man ta några andra vitaminer än B12 och Folsyra?
Vilka värktabletter är ok under behandlingen?
Är det något man ska undvika att göra under behandlingen? Kan man träna?
quote=76480667][quote-nick]halfmoon skrev 2016-03-28 14:18:50 följande:[/quote-nick]
Desto fler besök desto bättre tänker jag! :)
Jag ska också börja skriva ner snart tänkte jag. För min egen del så oroar jag mig mycket för att nåt ska vara fel på mig och att jag ska få fler missfall (2 i bagaget från när vi gjort donatorinseminationer nu innan). Så jag ska fråga mycket kring det även om läkaren hemmavid sagt att det är normalt och mest troligen bara otur. Annars är jag mest nyfiken på vilken behandling de kommer rekommendera. Jag undrar också varför man ska behöva göra ultraljud igen där, känns som jag gjort 100 st hemma redan.
Sen oroar sig min sambo att det ska vara nåt ytterligare fel på hans sperma som gör att det inte kommer bli något med försöken (han har gjort ivf i tidigare förhållande och det fungerade inte på landstingsförsöken).
Du kan väl skriva ner din frågalista här sen om du vill så kan vi bolla? (Bara lämna ute sånt som känns för privat). Skulle du komma på nåt efter mötet så kan jag klämma in frågan på mitt möte sen. :D
[/quote]
Lycka till med sprutorna denna gången Cia33!
Joo - vad skönt att äp inte kändes så farligt, jag oroar mig supermycket över det. Verkar ju som dom flesta tycker det gör väldigt ont.. Men du ger lite hopp iaf! :) fick du insatt 2? Det låter ju jättebra?
180611 - vet du hur länge till ni måste vänta innan det blir återföring? 5 till frysen låter ju toppen!!
Här är vi hemkomna efter en semester i Italien. Känner oss stärkta och redo inför nästa etapp även om väntan är lång.. Känns bra att följa er iaf och skönt att se att det händer nåt för flera av oss iaf :)
Nä de säger väl att det kan ta ett tag. Fick min mens nu förhoppningsvis blir det väl bättre nu. Ska ringa RMC i veckan o planera lite framöver. Ok? Men det borde väl finnas någon chans eftersom de ändå satte in dem? Vilken läkare hade du? Hoppas att det går bra ändå!! Hur går det med Lutinus o så?
Oh ok va bra!!jag håller tummarna att du ska få en liten återinförd snart!! Jo det finns en chans men tipp ägg ska vara 4 celliga, därför ja fick båda annars hade ja bara fått ett. Jag hade Elizabeth Nedstrand på återinföringen, mycket bra och trevlig!! Haha ush lutinus en dreglar haha. Varje morgon vaknar jag i en halv pöl när jag ska föra in morgondosen..Under dagen känns de som man kissar på sig lite då o då när de rinner ut. Men trosskydd funkar bra..o byta trosor annars ofta :P lite smådragningar över äggstockarna speciellt efter att ja kissat. Är nog lutinus en annars inga biverkningar.
Oh ok va bra!!jag håller tummarna att du ska få en liten återinförd snart!! Jo det finns en chans men tipp ägg ska vara 4 celliga, därför ja fick båda annars hade ja bara fått ett. Jag hade Elizabeth Nedstrand på återinföringen, mycket bra och trevlig!! Haha ush lutinus en dreglar haha. Varje morgon vaknar jag i en halv pöl när jag ska föra in morgondosen..Under dagen känns de som man kissar på sig lite då o då när de rinner ut. Men trosskydd funkar bra..o byta trosor annars ofta :P lite smådragningar över äggstockarna speciellt efter att ja kissat. Är nog lutinus en annars inga biverkningar.
Dessa frågor har jag kommit på änsålänge:
Vad räknas som ett försök? Om man får ett embryo till frysen, räknas det då fortfarande som försök ett när man sätter in det?
Ska man ta några andra vitaminer än B12 och Folsyra?
Vilka värktabletter är ok under behandlingen?
Är det något man ska undvika att göra under behandlingen? Kan man träna?
Hej, liten uppdatering från mig. Är inne på sprutdag 5 och ska börja med orgalutran idag ( usch). Ska dessutom vara bortrest under helgen, så jag måste packa sprutor mm och smita undan ett tag på kvällarna. Och sen på vägen hem på söndag får vi stanna till i Linköping så jag kan lämna ett blodprov.