• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • jooo
    Cia33 skrev 2016-04-05 16:53:36 följande:

Måste säga att jag nästan saknar biverkningarna av sprutorna. Denna omgång känner jag nästan inget alls vilket gör mig lite nervös. Tror däremot min man uppskattar att jag inte har så mycket humörsvängningar denna gång. Hoppas att min kropp svarat på den ökade dosen. Får se imorgon

Lycka till imorgon!! :)
  • jooo
    Cia33 skrev 2016-04-04 17:57:47 följande:

Det har gått bra med sprutorna. Var på VUL idag och hade 4 blåsor som växt bra och runt 8 till som inte växt så mycket. Så de höjde dosen gonal-f till 150 så ska jag göra nytt VUL på onsdag igen. Hoppas det har växt till sig mer då.

Största problemet just nu är att jag inte har kunnat rensa mitt jobbschema så troligtvis måste jag berätta för min chef under veckan. Tack och lov har jag en jättebra chef, men eftersom jag och min man inte är öppna med att vi gör behandling så hade jag hoppats att slippa berätta det.

Jag hade också bara runt 4-5 första vul oxh fick ökning av dos. Vul 2 hittade de iaf 8 blåsor som va på g. :)
  • jooo
    mininiss skrev 2016-04-03 23:10:52 följande:

Hej på er :)

Är så nervös för imorgon första mötet på Rmc i linköping och enligt min kalender så har ja äl imorgon vi kör på ändå och hoppas på ett plus :)

Välkommen!!kul med fler rmc linköpings tjejer :)
  • Niaa

Hur gick det idag Cia33?

Jag var på cellprov idag och fick bekräftat att dom kommer skicka det på snabbsvar. Det innebär att vi har svar senast på måndag. Väntar även mensen i helgen så har jag tur och cellprovet ser ok ut denna gången så får vi kanske starta nytt försök redan nu istället för till hösten som farhågat :) vågar inte ropa hej riktigt än, får ringa RMC på måndag och se hur de tänker men enligt läkaren jag pratade med sist när vi fick avbryta mitt i allt, så är det mycket sällan de nekar någon en ny omgång om man går på det långa protokollet.

• Cia33
    Niaa skrev 2016-04-06 12:56:33 följande:

Hur gick det idag Cia33?

Jag var på cellprov idag och fick bekräftat att dom kommer skicka det på snabbsvar. Det innebär att vi har svar senast på måndag. Väntar även mensen i helgen så har jag tur och cellprovet ser ok ut denna gången så får vi kanske starta nytt försök redan nu istället för till hösten som farhågat :) vågar inte ropa hej riktigt än, får ringa RMC på måndag och se hur de tänker men enligt läkaren jag pratade med sist när vi fick avbryta mitt i allt, så är det mycket sällan de nekar någon en ny omgång om man går på det långa protokollet.

Jodå,allt gick bra. Några fler blåsor har växt till sig, även om vänster äggstock inte riktigt vill vara med. Rmc ringde och sa att de gör ÄP på fredag redan, så ikväll tar jag ovitrellen. Sist när de väntade över helgen så fick de bara ut 6 ägg ur 14 blåsor, så jag tror att de misstänker att några ägg smet iväg tidigt förra gången.

Har nu även meddelat chefen eftersom jag måste missa två möten. Han var som jag misstänkte väldigt positiv och det är inga problem att jag missar möten mm. Känns skönt att ha berättat även om jag gärna sluppit det.
  • mininiss
    jooo skrev 2016-04-05 18:43:17 följande:

Välkommen!!kul med fler rmc linköpings tjejer :)

Tack snälla hoppas på bebis 2017 för oss alla nu :) <3
  • Kezza
    halfmoon skrev 2016-04-03 08:36:57 följande:
    Vad skönt att de var trevliga och att du fick svar på alla frågor! Då känns det ju bättre när det väl är dags att komma igång. Härligt att det inte va nåt knussel vid psykologbesöket och att ni fick ok! :)

Men vad tråkigt att det dröjer till efter sommaren!! :( Känns ju som det varit tillräcklig väntan som det är. Då ska jag också försöka ställa in mig på att det blir väntan. Tur att det iaf är denna delen på året som det blir väntan på och inte under vintern och mörkret.

Vår plan B är att fortsätta åka till Danmark när det passar. Men det börjar bli surt att kasta pengarna i sjön nu.

Håller med dig om att det är svårt med fokus. Jag lägger också alldeles för mycket tid på att läsa på om detta och att läsa om andras erfarenheter. Hamnar så lätt i tankarna kring vad som kommer hända och hur det kommer påverka mig/oss. Ogillar redan hur delar av mig har blivit och hur jag tänker.
    Hur gick det igår (ni var väl på RMC då)? :)

Hur upplever ni att klinikerna är i Danmark? Är de svåra att förstå eller pratar ni engelska med dem?
  • halfmoon
    Kezza skrev 2016-04-08 10:57:51 följande:

Hur gick det igår (ni var väl på RMC då)? :)

Hur upplever ni att klinikerna är i Danmark? Är de svåra att förstå eller pratar ni engelska med dem?

Nix, vi har tiden först onsdag nästa vecka. 5 dagar kvar och tiden går långsamt! :)

Jag tycker inte det är några större problem att förstå, man får be om förtydliganden ibland och fattar man inte ändå så kan man ta det på engelska. De har även en del svensk personal så har man tur får man prata med någon som talar svenska. :)

Vi har bara varit på Storkkliniken men bemötandet där är överlag bra tycker jag. Snabba svar både på telefonsamtal och på mail (oftast samma dag max 1 dygn). Så skönt att de har öppet alla dagar på året också. Så när vi har gjort inseminationer nu så har vi gjort i naturlig cykel och testat med ägglossningstest. När vi fått glad gubbe har vi ringt antingen morgonen samma dag eller morgonen efter (omslag på på kvällen) och så har vi fått en tid utan knussel.

Det känns tryggt att Danmark finns om våra ivf - försök inte ger nåt. Även om det såklart inte är gratis. :)
  • Cia33

Har nu klarat av dagens ÄP. Blev 5 ägg denna gång. Nu får vi vänta över helgen och ska dit på insättning på måndag om allt går som det ska.

• 180611
    Cia33 skrev 2016-04-08 14:16:09 följande:

Har nu klarat av dagens ÄP. Blev 5 ägg denna gång. Nu får vi vänta över helgen och ska dit på insättning på måndag om allt går som det ska.

Oo vad spännande! Hur mår du? Hur var detta äggplocket jämfört med första? Nervös helg framför er nu då! Lycka till!! Här hemma regerar rastlösheten. Idag röjde jag ut alla delar i vår säng o tvättade o dammsög och la på bikarbonat (som jag hört ska vara bra) organiserade o städade för fullt! Aldrig varit så rent hemma som sista veckan. Vill bara att det ska bli maj så vi får börja med vårt FET. Är så nyfiken på våra små piggeliner där i frysen:)
Svar på tråden första försöket RMC