första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Oj, vad spännande!
Jaa, jag är nervös och lite rädd också faktiskt. Känns ju som att man har väntat på detta så länge och nu när det äntligen är dags så är man ju så rädd att det inte ska bli något nu heller. Känns som att man alltid kommer gå och vara pessimistisk, men jag är så trött på att vara förväntansfull i "onödan".
Försöker vara positiv inför sambon men i själva verket är det ju såhär jag känner. Känns skönt att ha ett forum där jag kan vara 100 % ärlig om än lite pessimistisk kanske. Förlåt för det ??
Är du nervös inför äggplocket B?
Då kommer ni säkert också att få en tid snart! Man har ju vårdgaranti även gällande ivf eller hur är det nu igen?
Oo spännande Believe!! Hoppas på äggplock nu snart då?! Lycka till imorgon!
Ja nu börjar det närma sig för dig också Niaa! Förstår att du är lite rädd. Och man måste få vara lite pessimistisk och nere ibland! O passa på här! Det gör jag. Förhoppningsvis slipper vi trakassera våra män ;)
Idag kom kallelsen! Vi ska dit 2 mars! Hur fort kommer man igång? Bör få mens bara någon dag senare nämligen o helst vill man ju komma igång direkt! Men kanske är för naiv där?
Oj så roligt att höra att ni äntligen har fått en tid. Kan tänka mog att alla tankar och funderingar börjar komma nu då..
Vi behövde inte vänta så länge det var bara att invänta mensen så var det igång.. ?
Har varit väldigt öm i magen idag. Var på VUL och äggblåsor såg bra ut så det blir äggplock på fredag hoppas att det ska gå bra. ..
En ny sak att vara nervös för ????????livrädd att det ska göra ont..
Oj så roligt att höra att ni äntligen har fått en tid. Kan tänka mog att alla tankar och funderingar börjar komma nu då..
Vi behövde inte vänta så länge det var bara att invänta mensen så var det igång.. ?
Har varit väldigt öm i magen idag. Var på VUL och äggblåsor såg bra ut så det blir äggplock på fredag hoppas att det ska gå bra. ..
En ny sak att vara nervös för ????????livrädd att det ska göra ont..
Oj nu är det nära! Förstår att det känns nervöst! Hoppas det går jättebra!! Är det några speciella förberedelser?
Ok! Tänk om man kan komma igång direkt?!
Åh vad roligt att även du blivit kallad! känns skönt va?
Jag undrar också lite hur snabbt man kan sätta igång, på kallelsen stod det att vi kunde förbereda oss på väntetid ifall vi ville köra igång med ivf direkt, men det verkar vara så olika det där. Många får ju köra igång direkt när de väl blivit kallade
Ska på cellprov i nästa vecka med så jag är rädd att det kommer dra ut på vår ivfstart... Har haft mycket problem med cellförändringar och vid kontrollen förra året valde man att låta dem vara eftersom vi kämpade med att bli gravida. Så vi får se vad dom säger om det på måndag när vi träffar läkaren. Förhoppningsvis kommer det inte att påverka alls!
Jättestort lycka till med äggplocket imorgon! Talar nog inte för mig själv när jag säger att vi vill höra alla detaljer!
Gud så nervös jag var inför äggplock et. Men allt gick bättre än förväntat. Tur för smärtlindring.. fick ut 12 ägg i fredags. Igår ringde dom och berättade att 10 ägg var mogna men bara fyra befruktade så blir insättning på måndag..
Får bara hoppas att jag blir bättre fick feber och ont i halsen på fredags kvällen..
Hej tjejer. Jag har varit på planeringssantal på rmc linköping. Jag kämpar dock med mitt tsh värde, hoppas på att ja kommit ner i rätt nivå vid nästa blodprov så ja kan starta. Tiden känns sol den kryper fram samtidigt som jag är rädd att ivf inte ska funka. Nu är de skönt att ha kvar det som alternativ. Också lite nervös för alla sprutor men hoppas att de ska gå bra. Vad sprutar ni mer? Vi verkar som vi ska ta gonal f 150 till en början när de väl är dags. Har hittills fått bra intryck av personalen :)
O vad skönt att det gick bra believe!! Är det ett normalt antal befruktade ägg? Om det nu finns något sånt... tänkte på dig i fredags! Tråkigt med feber! Har du haft ont nu efteråt? Hade du kunnat jobba exempelvis? Lycka till imorgon!
Och lycka till Niaa imorgon! Nervös? Skriv gärna ner dina frågor på en lapp innan om du har några stycken. Man glömmer gärna det när man sitter på läkarsamtal! Ja det känns väldigt skönt att ha ett datum! Kunde byta dag rätt enkelt så jag slapp ta ledigt!
Välkommen jooo! Vad roligt att du också går på RMC Linköping! Vilken läkare fick du träffa och vad gick ni igenom? Ok så ditt tsh är ett problem? Vad roligt att höra att du fått bra intryck av dem! Jag har ju inte börjat behandlingen än. Ska dit 2:e mars. Spännande men samtidigt läskigt! Precis som du säger...
O vad skönt att det gick bra believe!! Är det ett normalt antal befruktade ägg? Om det nu finns något sånt... tänkte på dig i fredags! Tråkigt med feber! Har du haft ont nu efteråt? Hade du kunnat jobba exempelvis? Lycka till imorgon!
Och lycka till Niaa imorgon! Nervös? Skriv gärna ner dina frågor på en lapp innan om du har några stycken. Man glömmer gärna det när man sitter på läkarsamtal! Ja det känns väldigt skönt att ha ett datum! Kunde byta dag rätt enkelt så jag slapp ta ledigt!
Välkommen jooo! Vad roligt att du också går på RMC Linköping! Vilken läkare fick du träffa och vad gick ni igenom? Ok så ditt tsh är ett problem? Vad roligt att höra att du fått bra intryck av dem! Jag har ju inte börjat behandlingen än. Ska dit 2:e mars. Spännande men samtidigt läskigt! Precis som du säger...